  • 1. Data: 2017-06-10 15:36:16
    Temat: Księgowi, jako projektanci
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Niedawno pisałem o usterce, że auto czasem nie zapala, mimo, że
    rozrusznik kręci.
    Przyczyną okazał się przekaźnik pompy paliwa.
    Teraz przestała działać klimatyzacja. Gaz jest, czujnik ciśnienia
    sprawny, wentylator działa, sprężarka po podaniu napięcia na sprzęgło
    działa.
    Przyczyną okazał się znowu przekaźnik.
    Księgowy zaoszczędził 9 zł dając przekaźniki 20 A zamiast 30 A (liczę
    różnicę w cenie x 6 sztuk).
    Kłopotów co niemiara, bo auto spędziło w serwisie tydzień.
    Tyle dobrze, że kasy nie wzięli, bo nie znaleźli przyczyny.
    Oglądam sobie te przekaźniki i widzę, że mistrzostwo w oszczędzaniu
    osiąga szczyty. Nawet blaszki konektorów są zrobione z blachy
    dwuwarstwowej: stal-miedź. Stali 3/4, miedzi cieniutko. Ciekawe, czy to
    z oszczędności, czy z ekologii?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-06-10 17:22:10
    Od: p...@g...com

    Krótko mówiąc brednie. Inżynier liczy instalacje a księgowy wybiera najtańsza ofertę
    spośród autoryzowanych dostawców.
    Zmiana specyfikacji jest wykluczona.

  • 3. Data: 2017-06-10 21:14:11
    Temat: Re: Księgowi, jako projektanci
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
> [...]
    > szczyty. Nawet blaszki konektorów są zrobione z blachy dwuwarstwowej:
    > stal-miedź. Stali 3/4, miedzi cieniutko. Ciekawe, czy to z oszczędności,

    Weź pod uwagę liczbę produkowanych samochodów, tą liczbę
    pomnóż przez 6 i zrozumiesz dlaczego oszczędnosć złotówki
    się liczy...
    A producent przekaźnika zapewnia producenta samochodu że
    przekaźnik popracuje ileś tam tysięcy godzin, więc się go bierze.

    Swoją drogą próbowałem dzisiaj kupić przekaźnik w ASO Hondy :-)
    Cena oryginalnego online $15 a facio w Hondzie lokalnej $32 :-)))))

    Tam gdzie oszczędzą na kosztach produkcji to jeszcze pestka, bo
    zarobią więcej na koszcie części zapasowych jak klient przyjdzie
    po gwarancji po przekaźnik uformowany w taki sposób z gniazdem
    że żaden przekaźnik uniwersalny z tej samej firmy Omron nie pasuje.

  • 4. Data: 2017-06-10 22:04:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 15:36:16 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > działa.
    > Przyczyną okazał się znowu przekaźnik.
    > Księgowy zaoszczędził 9 zł dając przekaźniki 20 A zamiast 30 A (liczę

    Ty na to patrzysz że zaoszczędził 9zł, bo padła Ci właśnie ta część.
    A takich pierdół w każdym samochodzie są tysiące i tu się robi problem, bo
    gdyby producent każdą z nich chciał tak trochę porządniej o te 1.5zł to
    nagle samochód staje się 10000zł droższy.

  • 5. Data: 2017-06-11 09:36:18
    Od: p...@g...com

    Czy to może Opel ? W Zafirze B jakiś gamoń nie poradził sobie z maksymalnym
    obciążeniem i jeśli odpaliłes w zimie elektryczne podgrzewanie, klimę, radio,
    oświetlenie, podgrzewane siedzenia to zdychało wspomaganie elektryczne :-) w okresie
    gwarancji zdychała też pompa wspomagania firmy Bosch. Taksiarze w Berlinie pierwsi
    odkryli ten ficzer akcji serwisowej oczywiście brak.

  • 6. Data: 2017-06-11 09:42:31
    Od: z <...@...pl>

    Jest jeszcze gorzej. Strach teraz kupić w sklepie jakiś kabel bo może
    nie przewodzić prądu jak potrzeba.
    Za dawnych "gorszych czasów" nie było takich problemów :-)

  • 7. Data: 2017-06-11 13:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 08:22:10, p...@g...com
    napisał(a):
    > Krótko mówiąc brednie. Inżynier liczy instalacje a księgowy wybiera najtańsza
    ofertę spośród autoryzowanych dostawców.
    > Zmiana specyfikacji jest wykluczona.

    Ktos jednak przyoszczedzil.
    Tylko trudno powiedziec kto - inzynier nie dajac zapasu elementu,
    ksiegowy - naciskajac aby wybierac najtansze elementy, producent
    przekaznika, oszczedzajac gdzie sie da.

    A moze wszystko zgodnie z projektem - zepsulo sie wtedy, gdy sie mialo
    zepsuc :-)

    Przy czym ... trzeba by to obejrzec.
    20A na pompe paliwa wydaje mi sie duzo, to w koncu 250W w baku.
    Wiec moze byl zapas. Bezpiecznik tam jaki ?

    Miedziowana stal to moze byc dobry pomysl na styki wymagajace
    sprezystosci.

    podejrzewalbym wypalenie stykow przez indukcyjnosci - moze na stykach
    za duzo oszczedzili :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-06-11 15:44:02
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Drogi z, podziękuj UE. RoHS i inne tam ISO, sriso każą producentowi produkować
    ekologiczne kable buble i z każdym rokiem będzie gorzej.

  • 9. Data: 2017-06-11 16:14:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolenie kotka za pomoca mlotka z tymi ksiegowymi. Koncerny motoryzacyjne albo
    same robia dla siebie osprzet albo zlecaja zewnetrznym firmom. W przypadku firmy
    zewnetrznej dostaje ona dokumentacje i umowe w ktorej duzymi literami napisane jest
    ze w przypadku nie utrzymania zgodnosci z dokumentacja przewidziane sa kary. Z reguly
    zapisana wysokosc kary w przypadku jej wyplacenia zabija kooperanta na zawsze. Do
    tego moze dochodzic odpowiedzialnosc karna w pewnych sytuacjach.

  • 10. Data: 2017-06-11 16:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 07:14:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Pierdolenie kotka za pomoca mlotka z tymi ksiegowymi. Koncerny
    > motoryzacyjne albo same robia dla siebie osprzet albo zlecaja
    > zewnetrznym firmom.

    No to juz mamy dwoch ksiegowych :-)

> [...]
    > przypadku nie utrzymania zgodnosci z dokumentacja przewidziane sa
    > kary. Z reguly zapisana wysokosc kary w przypadku jej wyplacenia

    I 4 prawnikow :-)

    Ale w przypadku przekaznika moze byc inaczej - bierze sie typ
    stosowany i produkowany od lat.

    J.