  • 31. Data: 2011-06-19 11:40:50
    Temat: Re: Ksi?żka "sam naprawiam" Etzolda...
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-19 07:37, J.F. pisze:
    > No to przeciez jest - podlaczyc do odpowiedniego urzadzenia i
    > odpowietrzac. Urzadzenie dostepne na kazdej ASO :-)

    Tylko wtedy tytul powinien brzmiec "Sam jade do ASO"

    Swoja droga ksiazki Etzolda swietnie sprawialy sie w starych teutonskich
    klocach. Vectre/Calibre na srubki mozna bylo rozkrecic i spowrotem
    zlozyc. Mondeo MkI/MkII tez ksiazka dawala rade.
    Ale tak jak przedpiscy pisali - inne czasy, inne samochody. Dlatego do
    dzisiaj jakos nie spieszno mi przesiadac sie na jakies nowosci :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 32. Data: 2011-06-19 12:06:45
    Temat: Re: Książka "sam naprawiam" Etzolda...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-19 04:24, Robert Rędziak pisze:

    > A są nadwymiarowe? Czy instrukcja fabryczna nie przewiduje
    > naprawy (jak to jest np. w przypadku wału/panewek bodajże w
    > Zetecu)?

    A nie wiem czy są, ale same wymiary sąo tyle cenne, że pozwalają podjąć
    decyzję czy wymieniać uszczelniacze/pierścienie, czy szukać nowego silnika.

  • 33. Data: 2011-06-19 12:55:28
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > A książka zamiast gonić realia, pozostała na poziomie sprzed 20 lat, co
    > skończyło się tym, że wartościowej treści tam brak.

    Gdyby pozostała na poziomie sprzed 20 lat to nie byłoby tego wątku.
    Wtedy takie książki były pisane przez praktyków, którzy opisywali ze
    szczegółami jak wykonać daną naprawę i jakich użyć narzędzi.
    Obecnie takie książki piszą osoby, które nigdy nie widziały wnętrza
    samochodu, a ich wiedza jest czysto teoretyczna.
    Tak więc nie dziw się.