  • 21. Data: 2009-06-22 23:03:43
    Temat: Re: Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:h1lgsc$fq4$1@inews.gazeta.pl...
    > Zamykając obwód?
    > Z całym szacunkiem, ale to zupełnie bez sensu. W ten sposób zbada jedynie
    > napięcie przewodzenia LED ;-)

    Wpinając się miernikiem między rezystorem a LED-em?

  • 22. Data: 2009-06-23 07:18:56
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h1jenl$pc3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > podłączanie dobrych części do złych części jest chyba najgorszym z
    > możliwych sposobów, bo ryzykujesz spaleniem tego innego dobrego
    > zasilacza:O(

    Dobry zasilacz się wyłączy w przypadku przeciążenia.

    > dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

    Bo są statyczne, a jeżeli mamy do czynienia z niestabilnością potrzebne sa
    pomiary dynamiczne pod obciążeniem.

    Widać że jesteś teoretyk, ja praktyk i nie tylko w sprzęcie PC.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2009-06-23 10:23:06
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Irokez" napisał:
    > Dobry zasilacz się wyłączy w przypadku przeciążenia.

    pewnie ze dobry się wyłaczy, tylko powiedz mi no teoretyku udający praktyka,
    gdzie to sprzedają dobre zasilacze komputerowe i w jakich cenach?:O)
    bo jak ostatnio zajrzałem po sklepach komputerowych to była wyłącznie
    "chińszczyzna"!:(
    nawet te podobno markowe miały nalepkę: "Made in China"

    > Bo są statyczne, a jeżeli mamy do czynienia z niestabilnością potrzebne sa
    > pomiary dynamiczne pod obciążeniem.

    uszkodzenia widoczne bez obciążenia też się zdażają, a co do obciażenia to
    jaki widzisz problem?
    podłaczasz opornik i masz pomiary z obciążeniem, widzę że robisz z igły
    widły!:O)

  • 24. Data: 2009-06-23 14:46:18
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:23:06 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > pewnie ze dobry się wyłaczy, tylko powiedz mi no teoretyku udający praktyka,

    Brakuje argumentów, to robimy wycieczki osobiste?

    > gdzie to sprzedają dobre zasilacze komputerowe i w jakich cenach?:O)
    > bo jak ostatnio zajrzałem po sklepach komputerowych to była wyłącznie
    > "chińszczyzna"!:(

    Np. Enermax, Be-quiet, Chieftec i wiele innych.

    > nawet te podobno markowe miały nalepkę: "Made in China"

    Chińczycy pod odpowiednią kontrolą z odpowiednimi narzędziami potrafią
    robić dobre urządzenia.

> [...]
    > jaki widzisz problem?
    > podłaczasz opornik i masz pomiary z obciążeniem, widzę że robisz z igły

    Objawy od początku wskazywały na zasilacz. Twój pomiar nie mógłby wykluczyć
    uszkodzenia zasilacza, a co najwyżej go potwierdzić. Więc niezależnie od
    jego wyniku i tak byłby potrzebny drugi, sprawny zasilacz.

    --
    GLaF

  • 25. Data: 2009-06-23 15:31:46
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GLaF" napisał:
    > Brakuje argumentów, to robimy wycieczki osobiste?

    to była odpowiedź na wycieczkę osobistą z braku argumentów przedpiscy, ale
    chyba nie zauważyłeś?:O)

    > Np. Enermax, Be-quiet, Chieftec i wiele innych.

    przejrzałem w interneci i są to dość drogie zasilacze (500zł) ale czy jesteś
    pewien że nie są "Made in China" ? bo wyglądają dokłądnie jak chińskie,
    czyli kolejny odkużacz z wielkim wiatrakiem, a radiatory odprowadzające
    ciepło są wewnątrz blaszanej puszki,zamiast na zewnatrz obudowy, więc mimo
    wysokiej ceny nawet na pierwszy żut oka nie wygladają na coś solidnego!:O(

    > Chińczycy pod odpowiednią kontrolą z odpowiednimi narzędziami potrafią
    > robić dobre urządzenia.

    teoretycznie może i tak, ale ja w życiu nie kupiłem dobrego chińskiego
    urządzenia, nieważne kto tam ich kontrolował, to tak jak byś powiedział że w
    polsce w PRL potrafili robić dobre rzeczy gdy ich ktoś kontrolował, to
    przecież ironia, bo nieważnae kto by kontrolował PGRy to i tak by upadły:O)

> [...]
    > uszkodzenia zasilacza, a co najwyżej go potwierdzić. Więc niezależnie od
    > jego wyniku i tak byłby potrzebny drugi, sprawny zasilacz.

    na ogół żeby podłączyć drugi zasilacz to trzeba go kupić!:O)
    a zawsze to lepiej najpierw sprawdzić (nawet zwykły miernik wykazał by
    szpilki i śmieci w napięciu, bo one zakłuciły by wynik pomiaru), bo zawsze
    to lepsze niż kupić nowy zasilacz za 500zł w przypadku gdy przyczyną było by
    zwykłe uszkodzenie kabelka, prawda?:O)

  • 26. Data: 2009-06-23 17:42:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 17:31:46 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > przejrzałem w interneci i są to dość drogie zasilacze (500zł) ale czy jesteś

    Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy poniżej
    150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

    > pewien że nie są "Made in China" ? bo wyglądają dokłądnie jak chińskie,

    Są produkowane w Chinach.

> [...]
    > wysokiej ceny nawet na pierwszy żut oka nie wygladają na coś solidnego!:O(

    Że co? Mowa była o zabezpieczeniach. Co do tego ma miejsce umieszczenia
    radiatorów. Zresztą na zewnątrz radiatory mają chyba tylko zasilacze
    pasywne.

    > teoretycznie może i tak, ale ja w życiu nie kupiłem dobrego chińskiego
    > urządzenia, nieważne kto tam ich kontrolował,

    A ja kupiłem. Co prawda sporo droższe niż tania chinszczyzna, ale Made in
    China (choć projekt japoński).

    > to tak jak byś powiedział że w
    > polsce w PRL potrafili robić dobre rzeczy gdy ich ktoś kontrolował, to
    > przecież ironia, bo nieważnae kto by kontrolował PGRy to i tak by upadły:O)

    Masz jakieś konkretne zastrzeżenia wobec działów produkcji i kontroli
    jakości w fabrykach produkujących ww. zasilacze? Czy tylko tak sobie
    offtopujesz?

    > na ogół żeby podłączyć drugi zasilacz to trzeba go kupić!:O)

    Albo pożyczyć. Nawet ze sklepu.

    > a zawsze to lepiej najpierw sprawdzić (nawet zwykły miernik wykazał by
    > szpilki i śmieci w napięciu, bo one zakłuciły by wynik pomiaru), bo zawsze

    Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku? Bardzo
    wątpię. Zresztą to tylko pomiar jednego z wielu parametrów zasilacza. Dobry
    wynik wcale nie oznacza, że zasilacz nie jest padnięty.
    Wspominałeś o obciążeniu zasilacza opornikiem. Abstrahując od sensowności
    tego pomiaru, żeby obciążenie było miarodajne, musiałoby być conajmniej 100
    watowe. Pożyczyć taki zestaw rezystorów nie jest łatwo, a tanie nie są.

    > to lepsze niż kupić nowy zasilacz za 500zł w przypadku gdy przyczyną było by
    > zwykłe uszkodzenie kabelka, prawda?:O)

    Kabelki i styki zawsze warto sprawdzić, tu się zgadzam. Ale to już na
    odłączonym zasilaczu.

    --
    GLaF

  • 27. Data: 2009-06-23 20:50:43
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GLaF" napisał:
    > Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy
    > poniżej
    > 150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

    teoria że drogie jest dobre nie jest prawdziwa:O)

    > Są produkowane w Chinach.

    a jednak, czyli dobrze zauważyłem w sklepie:O(

    > Że co? Mowa była o zabezpieczeniach. Co do tego ma miejsce umieszczenia
    > radiatorów. Zresztą na zewnątrz radiatory mają chyba tylko zasilacze
    > pasywne.

    tak, mowa o zabezpieczeniach, a dokładniej o jakości zasilacza, skoro sama
    konstrukcja jest wadliwa (chińska) to wielce prawdopodobnie zabezpieczenia,
    oraz cały zasilacz jest podobnej jakości:O(
    mi wystarczył jeden żut oka na konstrukcję i się przekonałem że nie mam
    szans kupić dobrego zasialcza, bo go po prostu w sklepie nie mają, mają
    tylko chińszczyzne:O(
    a dobry zasialcz powinien być pasywny!:O)

    > A ja kupiłem. Co prawda sporo droższe niż tania chinszczyzna, ale Made in
    > China (choć projekt japoński).

    włąsnie dzisiaj szlag mnie trafił!:O(
    znajomenu w kompie stopiła się wtyczka łacząca zasilacz z płytą, wiec
    chciałem mu ją wymienić, gdy sie zabrałem do roboty okazało się że kupiona 2
    lata temu stacja lutownicza (gorące powietrze, rozlutownica, lutownica,
    odciąg oparów) nie działa prawidłowo i nie byłem nawet w stanie wylutować
    wtyczki, stacja wcześniej działała, ale po roku leżakowania w szafie
    zdechła, a była made in china i wszystko jasne!:O(

    > Masz jakieś konkretne zastrzeżenia wobec działów produkcji i kontroli
    > jakości w fabrykach produkujących ww. zasilacze? Czy tylko tak sobie
    > offtopujesz?

    mam zastrzezenia do produktów wszelkiej maści robionych w chinach!!!

    > Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku?

    a niby dlaczego nie? juz mówiłem, miernik nie zmierzy poprawnie, zazwyczaj
    pokaże dziwny wyniek i to już będzie informacja ze coś jest nie tak:O)

> [...]
    > 100
    > watowe. Pożyczyć taki zestaw rezystorów nie jest łatwo, a tanie nie są.

    żarówki halogenowe 100W chodzą chyba po zeta, czy dwa:O)

  • 28. Data: 2009-06-23 23:09:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 22:50:43 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > teoria że drogie jest dobre nie jest prawdziwa:O)

    A gdzie napisałem, że drogie oznacza dobre?

> [...]
    > tylko chińszczyzne:O(
    > a dobry zasialcz powinien być pasywny!:O)

    Czyli zasilacz z aktywnym chłodzeniem = zły projekt = słabe zabezpieczenia?

    > mam zastrzezenia do produktów wszelkiej maści robionych w chinach!!!

    Czyli zero konkretów. Nie znamy produktu, ale krytykujemy dla zasady.

    > a niby dlaczego nie? juz mówiłem, miernik nie zmierzy poprawnie, zazwyczaj
    > pokaże dziwny wyniek i to już będzie informacja ze coś jest nie tak:O)

    Dziwny, czyli jaki?

    --
    GLaF

  • 29. Data: 2009-06-24 04:38:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Papa Smerf wrote:
    > prosty miernik nie pokaże śpilek i śmieci, ale owe szpilki i śmieci
    > zakłucą wynik pomiaru (często znacząco) i

    ...a czesto wcale. :) I o to wlasnie chodzi.

    k,

  • 30. Data: 2009-06-24 18:00:50
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GLaF" napisał:
    > A gdzie napisałem, że drogie oznacza dobre?

    ok, może przeinterpretowałem, ale zasilacze kture podałeś w necie chodzą po
    5stuwek:O)

    > Czyli zasilacz z aktywnym chłodzeniem = zły projekt = słabe
    > zabezpieczenia?

    znaczy zły projekt (tania wadliwa chińszczyzna), ale to nie jedyne wady
    konstrukcyjne widoczne na pierwszy żut oka, to że nie ma wyprowadzeń
    radiatorów na zewnątrz, oraz brak ich czernienia, dalej można zobaczyć brak
    separacji galwanicznej, oraz odprowadzanie zakłuceń przytwornicy do przewodu
    ochronnego, czyli na obudowę, jak się by dokładniej przyjrzeć to mozna by
    tego masę znaleść, w każdym razie jak mają tyle wad to aż dziwne żeby
    zabezpieczenia zrobili pożądnie?:O)

    acha, widziałem niejeden chiński markowy zasialcz w kturym jednak te
    zabezpieczenia nie zadziałały i popaliły płyty, procesory i siebie:O(

    > Dziwny, czyli jaki?

    czyli na przykład kilkakrotnie wyższy, to zależy od konstrukcji miernika