  • 1. Data: 2010-08-19 21:29:50
    Temat: Komputer nie uruchamia się, brak sygnału BIOSu
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Komputer wyłączył się podczas pracy. Uruchomiono go powtórnie,
    po czym sytuacja się powtórzyła. W tej chwili po wciśnięciu
    PWR startują wiatraki, zaczyna kręcić się dysk, jednak na
    monitor nie nie wychodzi. Brak jest jakichkolwiek sygnałów ze
    strony BIOSu. Świeci się tylko dioda zasilania. Zmierzone
    multimetrem napięcia na liniach 12 i 5V są w normie.
    Sprzęt ma poniżej roku. Płyta to GA-MA770T-UD3P i Athlon II x3
    Do tej pory nie było z nim żadnego problemu.

    Jakieś sugestie?

    Pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2010-08-20 00:12:13
    Temat: Re: Komputer nie uruchamia się, brak sygnału BIOSu
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-19 23:29, Robert pisze:
> [...]
    > Sprzęt ma poniżej roku. Płyta to GA-MA770T-UD3P i Athlon II x3
    > Do tej pory nie było z nim żadnego problemu.

    Moja sugestia jest taka, że wysiadł Ci monitor. Już to kiedyś
    "przerabiałam".

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-08-20 09:04:44
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Moja sugestia jest taka, że wysiadł Ci monitor. Już to kiedyś
    > "przerabiałam".

    Monitor jest sprawny, problemem jest blaszak.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2010-08-20 10:45:32
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > Sprzęt ma poniżej roku. Płyta to GA-MA770T-UD3P i Athlon II x3
    > Do tej pory nie było z nim żadnego problemu.

    karta grafiki ? ;-)

  • 5. Data: 2010-08-20 11:13:49
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-20 11:04, Robert pisze:

    > Monitor jest sprawny, problemem jest blaszak.

    A zasilacz nie wysiada?

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-08-20 11:34:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > karta grafiki ? ;-)

    To płyta główna sygnalizowała problem.

  • 7. Data: 2010-08-20 12:36:10
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > karta grafiki ? ;-)

    Powtórzę, komputer się nie uruchamia. Dysk rozkręca się,
    po czym nie następuje ładowanie OS. Dioda HDD nie świeci.

  • 8. Data: 2010-08-20 12:56:21
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Robert" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Powtórzę, komputer się nie uruchamia. Dysk rozkręca się,
    > po czym nie następuje ładowanie OS. Dioda HDD nie świeci.

    No to plyta albo zasilacz, ewentualnie CPU (bywa, ze plyta wtedy tez znaku
    zycia nie daje). Bez szklanej kuli albo sprawdzenia tych elementow nikt nie
    wskaze winnego.

    Pozdrawiam
    kamil

  • 9. Data: 2010-08-20 13:20:32
    Od: r...@p...onet.pl

    > No to plyta albo zasilacz, ewentualnie CPU (bywa, ze plyta wtedy tez znaku
    > zycia nie daje). Bez szklanej kuli albo sprawdzenia tych elementow nikt nie
    > wskaze winnego.

    Nie wymagam posiadania szklanej kuli. Czasami objawy mogą być na tyle
    charakterystyczne, że potrafią wskazać na winnego. Tak też było i w tym
    przypadku. BTW zdaje sobie sprawę, że to czasami jedyne wyjście, ale mało
    kto ma w domu np. drugi CPU do sprawdzenia.

    Pozdrawiam Robert

  • 10. Data: 2010-08-20 13:23:24
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > Sprzęt ma poniżej roku. Płyta to GA-MA770T-UD3P i Athlon II x3
    > Do tej pory nie było z nim żadnego problemu.

    Po przewertowaniu zasobów Sieci znalazłem rozwiązanie. Pomogło
    zresetowanie BIOSu. Swoją drogą nasuwa się pytanie, co było
    przyczyną takiego stanu rzeczy i czy sytuacja się nie powtórzy.

    Pozdrawiam Robert