  • 11. Data: 2015-07-16 00:29:05
    Temat: Re: Komputer czasami nie rozpoznaje urządzeń USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-15 o 15:04, rageofhonor pisze:
    > (...)
    > W takim razie co zrobić by zobaczyć przypisane litery dla wszystkich
    > penów które były podpinane do komputera?

    Tego nie wiem. Może Grzegorz albo ktoś inny wie, to napisze.

    Ja tylko tyle mogę Ci pomóc, że zaproponuję wyrzucenie wszystkich
    starych i niepotrzebnych urządzeń z managera urządzeń.

    Stwórz sobie plik BAT z zawartością:

    set devmgr_show_nonpresent_devices=1
    start devmgmt.msc

    i uruchom go, a następnie wybierz widok -> pokaż ukryte urządzenia.
    W gałęzi "Stacje dysków" będziesz miał chyba wszystko, co było podpinane
    do kompa i przedstawiało się jako pamięć masowa. Spokojnie możesz
    wszystko co szare wykosić.
    Przy okazji możesz usunąć szare urządzenia z innych gałęzi, których już
    nie będziesz używał.
    Dzięki temu zyskasz też nieco na sprawności systemu, jeśli było dużo
    sterowników.

    > Problem też wstępował z takim samym co poprzednio nowym UPSem. Sypało
    > błędami strasznie a na starym wszysko gra. Nowy podpiety pod inny komp
    > też nie ma błędów. Czyli to nie wina UPSa. Oznaczenie to chyba:
    > "urządzenie HID"
    >
    > A to że potrafi zgubić urządzenie które jest cały czas wpięte (telefon
    > komórkowy jako pamięć masowa). Najpierw rozpoznaje a po jakimś czasie
    > zawiadamia że nie rozpoznaje urządzenia. Już myslałem że ktoś
    > pozamieniał piny wtyczki od USB.

    Najczęściej jest to wina kabla.
    Rzadko spotykałem też tego typu problemy w starych Dellach jeszcze z USB
    1.x - nie chciały widzieć drukarek HP1xxx oraz niektórych pendrajwów -
    nie wiem, dlaczego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2015-07-16 10:23:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-15 o 22:51, jg pisze:

    > niektore urzadzenia nie lubia dluzszych kabli. wtedy jest dluzsza zabawa na
    > 100 fajerek, zanim sie czlowiek nie zorientuje i kabelka nie wymieni na
    > krotszy...

    To nie tyle wina długości kabli, ile ich jakości.

    USB 2.0 daje 5V, 0.5A. "Chińskie" kabelki mają przewody cienkie jak
    włos. Opór duży, sygnał słabnie. Jeśli mają być przesyłane tylko dane -
    to jeszcze jakoś to działa, ale jeśli też zasilanie do urządzenia -
    grubość kabla ma ogromne znaczenie.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-07-16 11:08:25
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    do urządzenia - nawet dla dwóch kolejno po
    czasem przydzielać dla CD "literę" [: (lewy

    wymagalna, więc można spotkać XP, które przypisuje tę

    > W takim razie co zrobić by zobaczyć przypisane litery dla wszystkich penów które
    były podpinane do komputera?

    Jest taki fajny programik "USBDeview", który pokazuje sporo informacji o urządzeniach
    USB, które były dotychczas lub aktualnie podłączone do kompa (oczywiście za życia
    aktualnie zainstalowanego systemu). Można nim m.in. odinstalować pena (po ponownym
    podłączeniu, pen będzie na nowo instalowany) lub zmienić literę skojarzonego z nim
    dysku (po zaznaczeniu podłączonego pena na liście, wcisnąć Ctrl - L).

    http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2015-07-17 14:24:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 08:39:24 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > systemach (Win2000, XP). Na 7-ce nie wiem, nie miałem okazji, może tam poprawili.

    Od ponad 25 lat z kompami mam do czynienia, ale wot - teoretyk jestem.
    Oczywiście masz coś na poparcie tezy, że pendrive - mając zajętą literkę,
    pod którą wcześniej był w systemie widoczny - zgłupieje, a system nie
    przydzieli mu pierwszej wolnej?

    [ Na tym świecie nikt nie może być neutralny. Możesz jedynie wybrać sobie ]
    [ kłopoty, w które chcesz się wpakować. (Murgen, Glen Cook "Ponure Lata") ]

  • 15. Data: 2015-07-27 13:46:02

    HID to akurat oznacza Human Interface Device - czyli np. klawiatura, mysz itp.
    obsługiwane przez człowieka.
    IMHO pendrive to nie HID.

    -----