  • 51. Data: 2020-04-23 12:28:10
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wacka też tak miętolisz???

    -----
    > czy miał ktoś dyski o różnych parametrach i czy dostrzegł w nich jakieś różnice w
    działaniu i czy wobec tego warto/trzeba brać pod

  • 52. Data: 2020-04-23 12:29:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie miętol już.
    Idź zarobić jakieś pieniądze szybciej, niż tracimy czas tutaj.

    -----

  • 53. Data: 2020-04-23 12:46:55
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 12:20:40 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea16bf8$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

> [...]
    >weszło do masowego użytku, ale mimo licznych i na masową skalę
    >wprowadzanych 'usprawnień" w praktyce baardzo niewiele się  zmienia. Po
    >co wydawać gigantyczną kasę na najnowsze procesory 'szybkie" pamięci
    >skoro i tak nie da się wykorzystywać ich potencjału.. Bo jak już by się
    >udało takie urządzenie doprowadzić do perfekcyjnej kompatybilności to
    >się okaże że jeszcze do także perfekcyjnego działania potrzebuje
    >programów pisanych ekstra pod niego, bo inaczej będzie zwykłym
    >niewykorzystywanym pudłem jak każdy inny komputer.

    Zerknij z łaski swojej na testy w necie, a, przepraszam, nie czytasz testów z
    internetu.
    No to daj sobie spokój, prędzej słońce wzejdzie na zachodzie, niż ty coś z tego
    zrozumiesz.

  • 54. Data: 2020-04-23 13:21:45
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 23 Apr 2020 12:16:36 +0200, Trybun wrote:

    > "REALNE"??? Realne to one będą gdy bez fantazjowania opiszesz jak
    > działają.

    Pokaż gdzie fantazjuję, konkretnie, bez pitolenia.

    > Np W10 na HDD a`la 5400 startuje pół minuty, a na 7200 20
    > sekund.

    To jest gówno, a nie test, praca na komputerze to nie uruchamianie systemu
    cały dzień w kółko, robi się to raz na dobę, przynajmniej u mnie.
    Ale na oko start wzrósł kilkukrotnie, z kilku minut do kilkudziesięciu
    sekund.

    > durnoty znalezione w necie oparte o kryteria wykazujące wyższą
    > atrakcyjność seksualną blondynek nad brunetkami chyba nie powinny przez
    > kogoś poważnego brane pod uwagę.

    To nie szukaj blondynek po sieci tylko czytaj gdy Ci ktoś podaje wyniki
    REALNEGO pomiaru wydajności dysków i SSD wykonane na SWOIM komputerze przez
    SIEBIE samego.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 55. Data: 2020-04-23 15:04:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea16ad5$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Pozwolisz że wyrażę wątpliwości co do tych 122km/h gołębia, tym
    > bardziej że ktoś zaliczył taką prędkość do średniej przelotowej..

    Tu nie jest potrzebne moje pozwolenie, ale jeśli chcesz -- pozwalam. ;)

    > Ale do rzeczy, -"pisano mi", czyli jest to zwykle powoływanie się na dane
    znalezione w necie, z których dla użytkownika
    > (przynajmniej dla mnie) nie wynika dokładnie nic. A pytanie było niby proste - czy
    miał ktoś (użytkował) dyski o różnych
    > parametrach

    Niemal każdy miał.

    > i czy dostrzegł w nich jakieś różnice w działaniu

    Nie zmierzysz naręcznym zegarkiem różnic w lagowaniu pomiędzy 7200 rpm
    32 MB i 5400 rpm 8 MB, ale ogólnie komputer jest żwawszy z HDD 7200 rpm
    niż z HDD 5400 rpm.

    > i czy wobec tego warto/trzeba brać pod uwagę parametry dysku przy zakupie.

    Wg mnie warto.

    -=-

    Puszkę piwa przewieziesz równie dobrze
    Trabantem czy Maluchem
    jak
    i TIRem,
    ale wielu ton piwa nie przewieziesz równie dobrze
    Trabantem czy Maluchem
    jak
    i TIRem.

    Do pisania na grupy dyskusyjne zapewne nie warto 7200 rpm, gdy 5400 rpm
    będzie znacznie tańszy... ;) Podczas pisania komputer zazwyczaj czeka na
    palce pisarza...

    Może idź w przeciwnym kierunku -- po co 5400 rpm 8 MB,
    skoro można by 3600 rpm 4 MB lub mniej?... 1800 rpm 2 MB...
    Może jeszcze mniej rpm i mniej MB... Tak zejdź do zer -- będzie
    widoczna różnica pomiędzy 7200 rpm 32 MB i 0 0 ? ;)

    Z przeciwnej strony -- jest jakaś szalona różnica w cenie
    pomiędzy 7200 rpm i 5400 rpm?

    -=-

    Najszybsze dyski chcę wstawić do Acera -- najszybszego laptopa.

    Niby przeczę sam sobie? -- skoro laptop zostałby przyspieszony szybszym dyskiem... ;)

    IMO SSHD nie ma sensu tam, gdzie często przebootowuję z jednego systemu na inny.
    Nie ma też sensu wstawianie najszybszego HDD do adaptera PATA-SATA w miejsce CDVD.
    Natomiast wstawienie szybkiego HDD w normalne miejsce Fujitsu-Siemensa nie jest
    złym pomysłem.

    Być może warto do F-S wstawić najszybszy HDD
    a do Acera -- SSHD i prawie najszybszy HDD, czyli akurat używkę, która teraz jest w
    F-S.

    -=-

    Czekam na odpowiedź ze sklepu w sprawie przewodu USB do wewnętrznej nagrywarki
    SATA...

    -=-

    Jeśli Cię interesują tylko czasy startu Win -- nie przeprowadzam takich testów
    gdyż są bezwartościowe -- porządki mogą dać znacznie więcej zysków niż przeskok
    na szybki dysk...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 56. Data: 2020-04-23 15:08:03
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > Jak widzę ...

    Jak widzę niektórzy nie są w stanie nauczyć się prawidłowego cytowania.

    Pzdr

  • 57. Data: 2020-04-23 15:10:22
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:

    > Zmieniłem wyłącznie z uwagi na ciszę (no i ten start systemu z paru minut
    > do parudziesięciu sekund, ale to było xp).

    XP uruchamiał Ci się parę minut? Niewiarygodne.

    Pzdr

  • 58. Data: 2020-04-23 15:40:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r7ro3v$kit$1$A...@n...chmurka.net

    > AliExpress wysyła na paczkomaty?

    Wcześniej wysyłał chyba tylko na Pocztę, później (może i teraz) dawał
    w niektórych sytuacjach/zakupach wybór pomiędzy Pocztą i paczkomatami,
    ale chyba za jakiś czas będzie słał tylko na paczkomaty.

    Preferuję paczkomaty, ale Poczta poczyniła makabryczne inwestycje
    w obsługę AleExpress, więc chyba nie odda tego rynku -- być może
    Poczta ma (lub mieć będzie, lub mieć zamierza) własne paczkomaty.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 59. Data: 2020-04-23 16:12:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea16b4e$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > wydajności SATA3. A więc można przyjąć że inwestycja w NVMe to takie rozwiązanie
    bardziej na przyszłość (gdy spadną ceny super
    > szybkich dysków) niż na bieżące potrzeby.. Oczywiście wszystko to z punktu

    IMO dyski NVMe nie są znacząco droższe
    niż SATA na M.2 -- może nawet są tańsze.

    Problemem jest płyta -- trzeba mieć M.2 podpiętą via PCIe.

    -=-

    Porównując czasy startu Win -- na pewno lepiej za te same pieniądze
    postawić wszystko na SSD niż częściowo na SSD a częściowo na HDD.
    (im mniejszy SSD, tym może być szybszy za te same pieniądze) Ale
    co komu po szybkości uruchamiania Win, skoro pod tymi Win niczego
    by nie miał? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 60. Data: 2020-04-23 16:33:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea16bab$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > No i znowu nie ma zadowalającej odpowiedzi.

    Bo nie ma pytania.

    > Powiedz co mnie obchodzi np jakieś kolejkowanie?

    Nie wiem.

    > Mnie interesuje szybszy niż na z HDD start systemu,

    Wyrzuć śmieci.

    > szybsze uruchamianie zainstalowanych programów, takoż i ich sama instalacja. To tak
    po skrócie. I pytanie - które z tych
    > parametrów gwarantuje zamiana HDD na SSD?

    Wszystkie.

    --