  • 141. Data: 2020-05-03 09:44:14
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ead26d6$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > Widziałeś dysk łączony via PCI?
    > Teraz są łączone via PCIe.
    >
    > Grafika via PCI była i jest via PCIe.

    Nie, nie widziałem. Ale kiedyś na PCIe też dysków nie było.

    W sumie to o co chodzi z tymi kartami graficznymi. Karta TV spokojnie
    chodzi i wyświetla obraz FHD z PCI, a graficzna musi być na PCIe?

    > Z jakiego kontekstu?
    >
    > Meritum? -- mam (jak z) nawiązywać do wypowiedzi
    > innych osób, odpowiadając na Twe posty? ;)

    Takiego że jest wypowiedź a Ty nie odnosisz się do niej tylko do słowa
    lub dwu które wybrałeś z tej wypowiedzi.

    "z" też uprawia jakąś zupełnie dla mnie niezrozumiałą politykę na grupach.

    > To chyba u mnie rzadkość, choć nierzadko goły link wystarczy.

    Tobie akurat pod tym względem trudno stawiać zarzuty.

    > Nie żal Ci czasu?

    > Animka zdefragmentatowała nawet kartę SD.

    > Teoretycznie krzemowa elektronika wytrzymuje ponad 100°C.

    A więc z czego te obawy o temperaturę? Rozumiem obawy o przegrzewający
    się procesor czy zasilacz, ale przejmować się temperaturą dysku....

    Nie.

  • 142. Data: 2020-05-03 09:44:49
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Przed chwilą to sprawdziłem.
    >

    > Poza dyskiem są inne elementy komputera...
    >

    > Chcesz mieć ,,szybko''? -- zastanów się nad tym, co robisz.
    > Najwięcej czasu tracisz na błądzenie.
    >
    > -=-
    >
    > SSD to antidotum na zasypywanie dysku masą drobnych zleceń -- typową
    > dla W10...
    >
    > -=-
    >
    > Już Ci pisałem (co kwestionowałeś) -- gołąb pocztowy jest zdecydowanie
    > niż wyścigowy samochód.
    > Rakieta kosmiczna 400 km pokonuje kilka dni. (lot na ISS)

    Spowolnienie systemu to niekoniecznie prędkości otwierania
    zainstalowanych w nim programów.

    Szkoda że nie masz np gry Just Cause 4 a`la 50GB, można by wg niej
    obliczyć wydajność SSD.

    U mnie "szybko" to czas startu W10.  I tu nie ma wątpliwości - w miarę
    użytkowania Windows traci wydajność także na SSD.

    Oj przepraszam, nigdy nie kwestionowałem prędkości gołębia, mam tylko
    wątpliwości co do idiotycznych wyliczeń tych wartości.

  • 143. Data: 2020-05-03 09:45:48
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > oszczędzanie czasu.
    > [ale gdzie je magazynować?]
    >
    > -=-
    >
    > Brak dobrych butów przypłaciłem kiedyś utratą władzy  :) w prawej ręce.
    > Wiem, że należy patrzeć przed siebie podczas biegania, ale gdyby buty
    > były dobre -- nie łomotnąłbym w słup!!!
    >
    > Buty to podstawa!
    >
    > Ślad w kręgosłupie został -- ręka drętwieje, gdy zbyt długo mam
    > pochyloną pokornie ;) głowę.
    >
    > Jako dziecko marzyłem o dobrych butach -- dużo chodziłem, a nawet
    > biegałem, choć mi zabraniano biegania z uwagi na jakiś rumień

    Ciężko Polakowi dostosować standardy wypowiedzi gdy mamy do czynienia z
    obcojęzycznymi nazwami. 1 windows, 2 windowsy. Deyna! Dlaczego wszystkie
    osły, niby Polacy a  jak jeden tytułowali Kazia "dejną" ?

    Kupiłem tonę węgla i buty. "para" zupełnie niepotrzebna gdy nie mamy na
    uwadze liczby mnogiej. Albo "para" spodni.. Coś się tam kiedyś komuś
    pofistaszkowało pod kopułą, reszta podchwyciła i mamy to co mamy. Że już
    nad tematem "ę" w stosunku do rodzaju żeńskiego już się nie będę rozwodził.

  • 144. Data: 2020-05-03 09:46:16
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ead278d$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > Idąc z Krętej na Pogodną zbaczam:
    > - w lewo, gdy chcę stanąć oko w oko z paczkomatem
    > - w prawo, gdy chcę zobaczyć oko trzymane rękami...
    > Ale przebyte odległości są podobne.
    >
    > Wkrótce qpupię elektryczność -- akumulatorki
    > (przydadzą się, gdy zabraknie zasilania) i świetlówki...
    >
    > Mam chętkę na 2750 lumenów E27.
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-24w-2750lm
    -170w-ccd-luminova-7650090922
    > Takie coś chyba rozświetla najciemniejsze zakamarki umysłu!
    >
    > Ma ktoś jaśniejszą?

    To zależy od błędnika, Betaserc też może poprawność kierunków wypaczać,.

    Ja jakiś rok temu kupiłem agregat, i jest to jeszcze lepsze rozwiązanie
    niż akumulatory. 8-)

  • 145. Data: 2020-05-03 14:11:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-03 o 09:45, Trybun pisze:
> [...]
    > nad tematem "ę" w stosunku do rodzaju żeńskiego już się nie będę rozwodził.

    Te spodnie to zaszłość historyczna. Swego czasu to były osobne połówki,
    pododne do pończochy z pół-cholewą, a ta "cholewa" kończyła się w pasie
    lub nieco wyżej.

    Buty też kiedyś kupowało się na sztuki, kupowało się na zamiennik tylko
    tego, który zużył się na tyle, że nie kwalifikował się już do kolejnej
    naprawy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 146. Data: 2020-05-04 00:06:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eae76ab$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > już nad tematem "ę" w stosunku do rodzaju żeńskiego już

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 147. Data: 2020-05-04 00:23:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eae764d$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > W sumie to o co chodzi z tymi kartami graficznymi.
    > Karta TV spokojnie chodzi i wyświetla obraz FHD
    > z PCI, a graficzna musi być na PCIe?

    RAMki też graficzna ma masę giganajtów... ;)
    3D to ściema -- ekran ma 2D. ;)

    > "z" też uprawia jakąś zupełnie dla mnie niezrozumiałą politykę na grupach.

    Być może sam tej polityki nie rozumie.

    > A więc z czego te obawy o temperaturę? Rozumiem obawy
    > o przegrzewający się procesor czy zasilacz, ale przejmować
    > się temperaturą dysku....

    HDD ma też mechanikę.

    > Nie.

    To może poznaj?
    Nie mam dysków mSATA -- nie oczekuj ode mnie wypowiedzi ,,autorskiej''.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 148. Data: 2020-05-10 10:26:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5eae764d$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > RAMki też graficzna ma masę giganajtów... ;)
    > 3D to ściema -- ekran ma 2D. ;)

    A procek i te grafiki zintegrowane, przecie to podobno odbywa się
    całkiem sprawnie i bez tego całego tatłajstwa związanego z oddzielną
    kartą grafiki. Po co w ogóle kupować coś takiego jak Nvidia GT 710 gdy
    karty zintegrowane zostawiają ją daleko w tyle?

    > Być może sam tej polityki nie rozumie.

    Chyba tak, na którejś grupie przedstawiał jakieś mętne argumenty, ale
    tak chaotyczne i niezrozumiałe że najprawdopodobniej sam ich nie rozumiał.

    > HDD ma też mechanikę.

    Ma, i wcześniej czy poźniej padnie, pytanie tylko czy wysokie
    temperatury mogą mogą mu tą nieuchronność przyspieszyć?

    > To może poznaj?
    > Nie mam dysków mSATA -- nie oczekuj ode mnie wypowiedzi ,,autorskiej''.

    Nie chodzi mi przecie o jakieś rozwlekłe szczegóły.

  • 149. Data: 2020-05-10 10:26:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.05.2020 o 14:11, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Buty też kiedyś kupowało się na sztuki, kupowało się na zamiennik
    > tylko tego, który zużył się na tyle, że nie kwalifikował się już do

    No tak, mógł sobie również kupić w wersji z różnymi nogawkami. A więc
    prośba w sklepie czy u krawca o "parę spodni" była zasadna. Z butami
    podobnie.. A więc nie wymysł głupca a historia..

  • 150. Data: 2020-05-10 10:27:26
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Wentylator F-S hałasuje, gdy CPU jest mocno obciążony
    > (ponad 50%) a laptop ma zatkane wloty powietrza, leżąc
    > na łóżku...
    >
    > Noszę się z zamiarem posmarowania pastą.
    >
    > Na razie połączenie chłodnicy z CPU i resztą jest zupełnie
    > suche a różnice temperatur są spore. (przykładowo z pamięci
    > białkowej: CPU 85°C, GPU 45°C i płyta 80°C)

    > Zaś Stary Travel 7200 rpm jest bezgłośny -- Seagate
    > GForce 7200 rpm nie był tak cichy.
    >
    > Stary Travel 7200 rpm kosztował 45 brutto, ma wg SMART
    > ponad 20 kh przebiegu i jestem z niego bardzo zadowolony!

    U mnie w kompie jest taki hałas że dysku nie słychać. Natomiast choćby
    rejestratorze monitoringu szumi tak jakby deszcz padał. Skąd te różnice
    między zewnętrznymi a wewnętrznymi HDD? Jeszcze niedawno musiałem używać
    słuchawek lekarskich aby przekonać się że dysk zewnętrzny to jednak HDDa
    nie SSD, a ten od monitoringu słychać w całym domu.