  • Data: 2015-08-09 23:12:31
    Temat: Kolejna chińska myśl techniczna
    Od: Jawi <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Ot, chiński bezpiecznik.
    http://s5.ifotos.pl/img/DSCN0304a_wqewnse.jpg
    jest nawet przewidziane miejsce po drugiej stroni pcb, ale gdzie tam,
    żeby je wykorzystać :)
    Ten bezpiecznik (po ubiciu się diody) jest winowajcą małej demolki w
    prostowniku impulsowym do ładowania akumulatora 6/12v.
    Wyparowała ścieżka, poszły 2 diody w m. graetza, wypalony dławik
    przeciwzakłóceniowy nawinięty na koraliku.
    Dziwne, że wyparowała ścieżka jak również ten dławik. Teoretycznie po
    ubiciu jednego, drugie powinno przeżyć.
    Dodatkowo, ten dlawik nawinięty drutem, takim, że gdy chciałem ściągnąć
    izolację wypalając izolację zapalniczką, to po 2s zaczął się palić jak
    lont, zanim to dmuchnąłem to z 3 cm poleciało z dymem :)