  • 1. Data: 2011-05-29 21:27:44
    Temat: Klonowanie HDD na SSD
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Mam pytanie trochę dotyczące software, ale uznałem że
    bardziej nadaje się tutaj niż na grupę o Windows bo dotyczy
    specyfiki działania dysków SSD.
    Będę potrzebował przenieść system Windows 7 x64 z HDD na SSD
    Vertex 2 240GB. Czy nic nie stracę klonując dysk np.
    Acronisem czy też specyfika działania pamięci SSD powoduje że
    lepiej zainstalować od nowa?
    Oczywiście łatwiej mi sklonować dysk bo odpada instalowanie i
    konfiguracja systemu i programów tylko nie wiem czy to
    wszystko jedno dla dysku (zużycie, wydajność). Bo np. podczas
    klonowania Windows nie będzie miał nawet okazji użyć funkcji
    "Trim" (jeszcze się nie wczytałem jak to działa) czy może też
    innych funkcji specyficznych dla SSD (nie wiem czy takie są).

  • 2. Data: 2011-05-29 22:34:10
    Temat: Re: Klonowanie HDD na SSD
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-29 23:27, Netx pisze:
> [...]
    > będzie miał nawet okazji użyć funkcji "Trim" (jeszcze się nie wczytałem
    > jak to działa) czy może też innych funkcji specyficznych dla SSD (nie

    Specyfika SSD jest taka ze jak bedziesz mial plik wymiany na nim to ci
    ten dysk padnie w ciagu roku.

  • 3. Data: 2011-05-29 22:44:07
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-05-30 00:34, Arkady pisze:
    > Specyfika SSD jest taka ze jak bedziesz mial plik wymiany na
    > nim to ci ten dysk padnie w ciagu roku.

    Ok. Dysk wymiany mogę więc trzymać na dysku tradycyjnym albo
    w ramdysku. Chętnie dowiedziałbym się na temat tego klonowania.

  • 4. Data: 2011-05-30 01:16:16
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ok. Dysk wymiany mogę więc trzymać na dysku tradycyjnym

    Jest to jakies wyjscie, ale troche bez sensu...

    > albo w ramdysku.

    To zes zablysnal...

    Dokup ramu (jest tani) i wylacz swapa,
    no chyba, ze masz duzo bluskrinow i chcesz wiedziec dlaczego.

  • 5. Data: 2011-05-30 04:48:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    > Dokup ramu (jest tani) i wylacz swapa,
    > no chyba, ze masz duzo bluskrinow i chcesz wiedziec dlaczego.

    Zrzut jest wykonywany nawet jak nie ma swapa.

  • 6. Data: 2011-05-30 06:27:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Arkady napisa?(a):

    > Specyfika SSD jest taka ze jak bedziesz mial plik wymiany na nim to ci
    > ten dysk padnie w ciagu roku.

    Nie zgadzam sie z powyzszym.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-05-30 08:35:53
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "januszek" ...

    > Nie zgadzam sie z powyzszym.

    po roku pada tylko 7 dyskow SSD na ... 8
    :-))

    hint:
    http://www.codinghorror.com/blog/2011/05/the-hot-cra
    zy-solid-state-drive-scale.html

    --
    T.F.

  • 8. Data: 2011-05-30 09:13:17
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 30 maj (poniedziałek), gdy o godzinie 10:35 *T.F.*
    naskrobał(a):

    > po roku pada tylko 7 dyskow SSD na ... 8
    > :-))

    MTBF i gwarancja przeczą tej teorii - przynajmniej jeżeli chodzi o ssd z
    tego roku.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-05-30 11:11:40

  • 9. Data: 2011-05-30 09:33:15
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Heraklit" ...

    > MTBF i gwarancja przeczą tej teorii - przynajmniej jeżeli chodzi o ssd z
    > tego roku.

    to nie teoria - to praktyka.

    ps:
    i b. dobrze ze jest gwarancja.
    tylko tych danych szkoda...

    --
    T.F.
    z 510-tka Intela od 4 tyg.

  • 10. Data: 2011-05-30 10:03:51
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zrzut jest wykonywany nawet jak nie ma swapa.

    Byc moze masz racje - nie wiem dokladnie jak to dziala,
    bo nie mam swapa i plikow w katalogu minidump, ale:

    "Windows can be configured to use free space on any available drives for
    pagefiles. It is required, however, for the boot partition (i.e. the drive
    containing the Windows directory) to have a pagefile on it if the system is
    configured to write either kernel or full memory dumps after a crash.
    Windows uses the paging file as temporary storage for the memory dump. When
    the system is rebooted, Windows copies the memory dump from the pagefile to
    a separate file and frees the space that was used in the pagefile."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Paging