  • 11. Data: 2015-12-30 23:01:47
    Temat: Re: Klawiatura od / do tabletu a laptop
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 02:18, TurboPascal pisze:
    > (...)
    > 2. Klawiatura nie współpracuje z laptopem/tabletem lecz z syst. oper.
    > Kiedyś w hipermarkecie natknąłem się na myszy bezprzewodowe po 12 zł.
    > Czytam skąpy opis: Windows i Android. Wtykam teraz odbiornik w USB i działam.
    > Żadne sterowniki mnie nie interesują, wypróbowane na 2 różnych tabletach
    > i kilku komputerach.
    > (...)

    Chyba się mylisz.
    Wszystkie znane mi klawiatury bezprzewodowe sprzedawane _razem_ z
    odbiornikiem USB emulują to, co się w Windows nazywa interfejs HID, i
    widoczne są już w POST (można choćby wejść w BIOS) - czyli długo jeszcze
    przed załadowaniem jakiegokolwiek systemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2015-12-30 23:56:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-30 o 23:01, Adam pisze:

> [...]
    > widoczne są już w POST (można choćby wejść w BIOS) - czyli długo jeszcze
    > przed załadowaniem jakiegokolwiek systemu.

    Jest to prawda, ale w odniesieniu do sprzętu w miarę współczesnego.
    Starsze kompy mogą "zobaczyć" urządzenie HID dopiero wtedy, gdy wmiesza
    się w to OeS, a zaś jeszcze starsze nie widzą na starcie nawet urządzeń
    "ogoniastych" wpinanych w USB, np. klawiatury właśnie, i z takiej to nie
    da się wejść do BIOSu...
    Z nowszymi PC-tam problemu nie ma.

    Ale taka ciekawostka: choć już BIOS mojej maszyny "kolaboruje"
    bezproblemowo z wireless mysz + klaw. to dziwnie na nie reaguje Win-7,
    gdy je wypnę, i podepnę po chwili ponownie: zaczyna wtedy instalować...
    sterowniki! I jeszcze ciekawsze jest to, że najwyraźniej ich nie
    odnajduje w "zasobach własnych", więc zaczyna błagać o pomoc wujka Billa
    Gatesa via net. Co potrafi się ciągnąć minut kilkanaście! A jeszcze
    ciekawsze jest to, że on bierze ową "komunię" w MS-witrynie, chociaż HID
    już od ładnych paru chwil jest "aktywny", i działa OK. Acz zdarzyło mi
    się, że HID cosik nie chciał w takiej sytuacji zaskoczyć, i niezbędnym
    okazało się zresetowanie maszyny. Zaiste, jakieś złośliwe chochliki
    siedzą w tej całej elektronice...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 13. Data: 2015-12-31 01:52:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 23:56, JaNus pisze:

> [...]
    > się, że HID cosik nie chciał w takiej sytuacji zaskoczyć, i niezbędnym
    > okazało się zresetowanie maszyny. Zaiste, jakieś złośliwe chochliki

    Ja spotykałem jeszcze dziwniejsze przypadki.

    Przykładowo P55M-UD2, jeśli ma dyski ustawione w SATA, to miewa problemy
    z zobaczeniem w POST klawiatury USB - trzeba wpinać PS2. Przy dyskach
    ustawionych w ATA nie ma tego problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2015-12-31 02:55:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 22:58, Adam pisze:

    > Zapomniałeś waść o tabletach z Windą.

    A ktoś to jeszcze produkuje ?
    Pytam o tablety działającą pod normalnymi wersjami windy
    a nie mobilnymi.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2015-12-31 09:54:51
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2015-12-31 o 02:55, RadoslawF pisze:

    > A ktoś to jeszcze produkuje ?

    Chyba jaja sobie robisz. Jest tego na rynku od groma (Dell, Toshiba,
    K&M, HP, Colorovo, Modecom, Kiano.. i Bóg wie kto jeszcze)

    > Pytam o tablety działającą pod normalnymi wersjami windy
    > a nie mobilnymi.

    A kto robi (jeszcze) tablety z Windami mobilnymi? że tak zapytam.. :)

    --
    B.G

  • 16. Data: 2015-12-31 15:10:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-31 o 09:54, B.G pisze:

    > Chyba jaja sobie robisz. Jest tego na rynku od groma (Dell, Toshiba,
    > K&M, HP, Colorovo, Modecom, Kiano.. i Bóg wie kto jeszcze)

    O używkach na rynku wiem, ale reklam z nowymi nie widziałem.
    Mówisz że jak poszukam to znajdę ?

    > A kto robi (jeszcze) tablety z Windami mobilnymi? że tak zapytam.. :)

    Z najbardziej znanych mikrosoft.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2015-12-31 15:50:49
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2015-12-31 o 15:10, RadoslawF pisze:

    > O używkach na rynku wiem, ale reklam z nowymi nie widziałem.
    > Mówisz że jak poszukam to znajdę ?

    Bez problemu.
    Wystarczy w polu słynnego portalu aukcyjnego wpisać "tablet Windows" i
    lekko przeglądnąć ofertę.
    Większość to Windows 8.1 ale są już jak widzę na dzień dobry z Windows 10.
    Jeśli jest tam Intel Atom pod maską, to są to normalne Windowsy jak na PC.
    Warto jeszcze rzucić okiem dokładniej na specyfikację.. ale Windows RT
    zauważyłem tylko na tabletach z ARM.

    Pozdrówka

    --
    B.G

  • 18. Data: 2015-12-31 20:46:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-31 o 01:52, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Przykładowo P55M-UD2, jeśli ma dyski ustawione w SATA, to miewa problemy
    > z zobaczeniem w POST klawiatury USB - trzeba wpinać PS2. Przy dyskach

    Jak wiadomo w drukarniach od chwili ich powstania - mieszał przysłowiowy
    chochlik.
    No a obecnie przeniósł się w miejsce, gdzie ma większe pole "do
    namieszania": do komputerów. I nikt nie jest w stanie przewidzieć, czym
    nas może upokorzyć!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 19. Data: 2016-01-01 00:07:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-31 o 15:50, B.G pisze:

> [...]
    > Jeśli jest tam Intel Atom pod maską, to są to normalne Windowsy jak na PC.
    > Warto jeszcze rzucić okiem dokładniej na specyfikację.. ale Windows RT

    http://allegro.pl/acer-one-10-intel-4x1-33ghz-32gb-i
    ps-windows10-i5878734825.html
    Normalny Windows na sprzęcie z zamiennikiem HD o pojemności 32GB i
    tylko 2 GB RAMu ? Gdybym miał Windowsa normalnego używać na takiej
    konfiguracji to wybrał bym jednak Androida.
    Ale fakt że są w ofercie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-01-03 15:44:45
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > się w to OeS, a zaś jeszcze starsze nie widzą na starcie nawet urządzeń
    > "ogoniastych" wpinanych w USB, np. klawiatury właśnie, i z takiej to nie

    Starsze? Tzn.?
    Tak czy siak plyta musi byc naprawde stara albo musi posiadac
    niewyobrazalnie kiepski BIOS,
    zeby nie dalo sie wejsc do niego klawiatura USB.

    > Z nowszymi PC-tam problemu nie ma.

    Czasami wymagana jest klawiatura PS2, bo za pomoca tej na USB nie da sie
    czegos wykonac,
    np. nie tak stara plyta glowna (ok. 5 lat) i proba przepisania BIOSu do
    zapasowego flasha,
    ale kto takie cos robi, kto w ogole wie, ze takie cos mozna zrobic...