  • 101. Data: 2011-06-21 14:01:20
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Ciekawe, co tam robił mały D-1

    Ty, podobnie jak nasz filmowiec-ormowiec, też doucz się przepisów.
    D-1 nie musi stać przy skrzyżowaniu. Może być znakiem przypominającym.

    > Bo my ze szwagrem to zawsze ze środkowego pasa tniemy w lewo, bo jesteśmy z
    > prawej strony w stosunku do tego z lewego pasa i w razie czego to
    > pierwszeństwo z prawej jest przecież

    Nie ma znaczenia co zrobiła tamta toyota tylko jak jedzie nasz filmowiec-ormowiec.

    Dla przykładu nie wolno ci rozjechać pieszego który wszedł na czerwone jeśli
    jesteś w stanie się zatrzymać.

    > Taaa, przepisy mówią co innego -- jezdnie są rozdzielone

    Cóż, widzę (na podsiawie również wcześniejszych "występów"), że jesteś kolejnym
    "świątobliwym" który opowiada o sobie jaki to jest dobry, tylko nie zna
    przepisów o których respektowaniu ma tyle do powiedzenia.

    Czego nie rozumiesz z "możliwie blisko prawej strony"? Prawy pas był wolny?
    Był. To koledzy "świątobliwi, zawsze jeżdżący przepisowo" wynocha na prawy.

    > No to pokaż które przepisy zostały złamane i przez kogo -- możesz skupić sie
    > na drugim filmiku

    Przeczytaj sobie Art.3 PoRD

    Chuligaństwo drogowe połączone z próbą wymuszenia pierwszeństwa na jadącym po
    rondzie prawym pasem. To że tamten wcześniej znalazł się na tym pasie ignorując
    znak F-10 nie uprawnia do wymuszania na nim pierwszeństwa kiedy już na tym pasie
    jest.

    Przeczytaj też KW. Takie "działania nauczycielskie" kwalifikują się od razu do
    skierowania wniosku o ukaranie do właściwego sądu.

    \SK

  • 102. Data: 2011-06-21 14:27:51
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Shrek wrote:

    > Znak się nie różni niczym. I generalnie IMHO nie powinien być stawiany
    > przed skrzyżowaniami z wyspą centralna, które są zwykłymi
    > skrzyżowaniami. Potem właśnie prowadzi to do nieporozumień. Takie jak
    > "skoro na rondzie (i podajesz przykład "klasycznego ronda) można, to
    > czemu na tym skrzyżowaniu nie"? Otóż dlatego nie, bo mimo, że znak jest
    > ten sam, to oznakowanie poziome różni się zasadniczo.

    Nie ma w prawie "klasycznego ronda" jest po prostu rondo. Znak ronda określa że
    głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności nie można na rondzie
    skręcić w lewo -- sądy ewentualny znak F-10 interpretują jako znak wyznaczający
    pas jaki należy zająć aby obrać kierunek jazdy *po* *zjeździe* ze skrzyżowania o
    ruchu okrężnym (wynalazek wielkiego mistrza drogownictwa niejakiego Galasa
    popularnie zwany rondem Babka, a skutkiem wandalizmu nazewniczego uprawianego
    przez tych którzy rzeczonego Galasa na stanowisko wynieśli formalnie zwany
    Rondem Zgrupowania A.K. "Radosław", wymusił już na sądach zajęcie stanowiska).

    > Nie, nie, nie. Podałem przepis dotyczący skrzyżowania. Rondo jest
    > skrzyżowaniem i żaden przepis tutaj tego nie zmienia.

    Owszem zmienia. Zmienia dokładnie to do czego się przyczepiłeś -- że wolno
    skręcać tylko z lewego pasa. Otóż na rondzie wolno z każdego o ile znaki poziome
    tego wprost nie zabraniają (i to jest różnica którą wprowadza znak ronda). W DC
    jest więcej bezsensownie oznaczonych rond, szczytem jest Rondo Babka.

    > Na klasycznym
    > rondzie istotnie czasem jest inaczej, ale dlatego, że oznakowanie
    > poziome jest inne. Tu nie jest - na rondzie kontynuując jazdę wokół
    > wyspy nie zmieniasz pasa. Tu zmieniasz, a to, że ze środkowego zmieniasz
    > przez ciągłą jest dodatkową przesłanką, że niewolno.

    Bez problemu może zmienić przez przerywaną. To, że tu akurat zajechał kawałek na
    ciągłą nie ma specjalnego znaczenia dla ogólnej sytuacji.

    BTW. W tym akurat wypadku przez tym całym rondem jest sobie znak F-10 (z tego
    kierunku -- z przeciwnego, co zabawne, nie ma) i to oznakowanie faktycznie Yaris
    łamie. Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca do próby spowodowania
    kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    \SK

  • 103. Data: 2011-06-21 14:30:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Złamie przepisy, bo na lewym pasie jest poziomy znak nakazu skrętu w lewo.

    Akurat na tym konkretnym srzyżowaniu wcześnie jest F-10 i ten F-10 Yaris
    istotnie złamał.

    \SK

  • 104. Data: 2011-06-21 14:34:04
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Shrek wrote:
    > A skąd - znak C-13 oznacza tylko i wyłącznie, że należy jechać dookoło
    > wyspy. Nic więcej.

    Mylisz się. Oznacza że ruch dookoła wyspy jest ruchem domyślnym. Stąd o ile
    jesli przed zwykłym skrzyżowaniem na drodze z wieloma pasami nie ma F-10 to w
    lewo można skręcać tylko z pasa lewego a na rondzie z każdego. Namalowane pasy,
    jeśli są rozdzielone liniami przerywanymi określają tylko kto komu ma ustąpić
    ale nie zabraniają kazdy dookoła wyspy z pasa prawego.

    pzdr
    \SK

  • 105. Data: 2011-06-21 14:35:50
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Przeczytaj Walduś PoRD zamiast oglądać dużą telewizję.

    Tomuś sam przeczytaj PoRD -- już jego nieznajomością tu błyszczysz. Czas
    najwyższy to naprawić.

    > Nic na to nie poradzę, że sie identyfikujesz z takimi osobnikami

    Nie. On identyfikuje Ciebie nie siebie :)

    \SK

  • 106. Data: 2011-06-21 14:37:43
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Excite wrote:

    > Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
    > skrzyżowanie.

    Nie tylko z niego zjeżdżając. Na rondzie domyślnym, głównym, podstawowym,
    oznaczającym brak zmiany kierunku jazdy wg przepisów, jest kierunek jaszy *w
    okół* ronda.

    pzdr
    \SK

  • 107. Data: 2011-06-21 14:45:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:27:51 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

> [...]
    > łamie. Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca do próby spowodowania
    > kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    błąd, akurat z tego nie ma. z innych jest. Czyli kierownik yarisa niczego
    nie łamie.
    Widać to zarówno na filmie jak i na fotce lotniczej w google maps, link
    jest wcześniej.
    Co więcej - na wjeździe po prawej ręce kierownika yarisa na środkowym pasie
    jest nie F-10 a F-11, przy czym dalsza konfiguracja pasów jest IDENTYCZNA
    jak tych które widać na filmie. Czyli pasy nie są żadnym problemem (co
    akurat Ty potwierdzasz, inni nie bardzo)
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 108. Data: 2011-06-21 15:12:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:30:36 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Akurat na tym konkretnym srzyżowaniu wcześnie jest F-10 i ten F-10 Yaris
    > istotnie złamał.

    Nie ma - zobacz dobrze. Tzn jest F-10 ale tylko znaki nakazu skrętu w prawo
    i lewo. Na środkowym pasie nie ma nic.
    Zobacz sam: http://infobot.pl/r/1ZrY

  • 109. Data: 2011-06-21 16:23:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Kaliszewski w <news:0qf6d8-dd1.ln1@bozon.softax.pl>:

    > Tomuś sam przeczytaj PoRD -- już jego nieznajomością tu błyszczysz. Czas
    > najwyższy to naprawić.
    > Nie. On identyfikuje Ciebie nie siebie :)

    No masz ci babka, ja w przeciwieństwie do Waldusia odróżniam znaki F od
    znaków P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 110. Data: 2011-06-21 16:50:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Kaliszewski w <news:apd6d8-hau.ln1@bozon.softax.pl>:

    > Ty, podobnie jak nasz filmowiec-ormowiec, też doucz się przepisów.
    > D-1 nie musi stać przy skrzyżowaniu. Może być znakiem przypominającym.

    "Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
    trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
    można ich nie powtarzać, jeśli odległość między skrzyżowaniami jest nie
    wieksza od 50 m"

    A teraz Sebastian pokaże przepis, że D-2 o zmniejszonych wymiarach można
    stawiać /gdziekolwiek/ na drodze z pierwszeństwem

    [ciach wycieczki ad personam]

> [...]

    > Przeczytaj też KW. Takie "działania nauczycielskie" kwalifikują się od razu do
    > skierowania wniosku o ukaranie do właściwego sądu.

    Ależ to jest piękne -- nie znajduję w KW zapisu, że za nagrywanie, i pisanie
    na usenecie o tym nagraniu jest jakaś kara -- tylko nie pisz o /próbie/
    zabójstwa, bo to z KK jest ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]