  • 1. Data: 2010-05-01 05:32:39
    Temat: Karty modemowe GSM PcExpress i USB
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
    PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
    poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-01 17:34:46
    Temat: Re: Karty modemowe GSM PcExpress i USB
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
    > PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
    > poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

    Rodzaj interfejsu nie ma wpływu na parametry.
    Zwróć jednak uwagę na:
    - odprowadzanie ciepła (w modemie może wydzielić się kilka watów !)
    - właściwości kierunkowe wbudowanej anteny
    - odporność mechaniczną złącza modemu i ew. złącza do anteny

    Paweł

  • 3. Data: 2010-05-01 22:40:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Paweł pisze:

    > Rodzaj interfejsu nie ma wpływu na parametry.
    > Zwróć jednak uwagę na:
    > - odprowadzanie ciepła (w modemie może wydzielić się kilka watów !)
    Tu wygrywa USB
    > - właściwości kierunkowe wbudowanej anteny
    Tu wygrywa (czasami) lub remisuje PcExpress
    > - odporność mechaniczną złącza modemu i ew. złącza do anteny
    Tu wygrywa Pc Express

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-02 00:51:56
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> wrote:

    > Tu wygrywa USB

    Dlaczego? Mniej się grzeje bo jest słabszy. Czy w ten sposób wygrywa? Nie wiem.

    > Tu wygrywa (czasami) lub remisuje PcExpress

    Co to jest PcExpress? Masz na myśli karty wsuwane do laptopa czy montowane
    wewnątrz?

    > Tu wygrywa Pc Express

    1. Nie mam zielonego pojęcia co to za Pc Express?

    2. Jeżeli chodzi o karty PCMCIA, ExpressCard itd. to logiczne jest, że łącze
    USB, które primo - występuje w nadmiarze, secundo - jest o wiele prostsze w
    swojej konstrukcji (mniej styków) jest bardziej wytrzymałe.

    Nie zapominajmy też, że zarówno USB jak i PCI* dają się montować wewnątrz
    obudowy z pominięciem tych "dużych" portów. Laptop bardzo często ma wewnętrzny
    slot Mini PCI Express - często jest ono okupowane przez kartę wifi, ale w takim
    układzie można wymienić na układ GSM+Wifi. Urządzenia USB też można zamontować
    wewnątrz i wpiąć do płyty głównej pomijając zwykłe złącza...

    Ergo - odpowiadając na Twoje pytanie (jeżeli dobrze rozumiem Twoje określenie
    "Pc Express") to najwygodniejszym rozwiązaniem jest modem wbudowany.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-05-02 06:13:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Ergo - odpowiadając na Twoje pytanie (jeżeli dobrze rozumiem Twoje określenie
    > "Pc Express") to najwygodniejszym rozwiązaniem jest modem wbudowany.

    Miałem na myśli EC/34 pin. Modem wbudowany - fakt, najlepiej jednak
    niewiele modeli jest w niego wyposażonych. Od kilku dni mam laptopa
    Tecra S11-11H. W modem wyposażony jest model S11-11G, który w Polsce nie
    występuje. Rozumiem, że musiałbym wymienić minikartę, która u mnie
    obsługuje zapewne tylko WLAN. Czy takie moduły zachowują kompatybilność
    (np. moduł od HP,Della będzie pasować do innych producentów?)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2010-05-02 08:23:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-02 08:13, Piotr Rezmer pisze:
    > występuje. Rozumiem, że musiałbym wymienić minikartę, która u mnie
    > obsługuje zapewne tylko WLAN. Czy takie moduły zachowują kompatybilność
    > (np. moduł od HP,Della będzie pasować do innych producentów?)
    Niestety nie jest to takie proste, bo zazwyczaj trzeba jeszcze upchnąć w
    laptopa antenę. Jak wiadomo puszczenie kawałka druta pod matrycą to
    niebotyczny koszt, więc producenci nie robią tego na wyrost. Sam zapewne
    tego nie będziesz robił, bo masz 3 lata gwarancji, a autoryzowany serwis
    zapewne policzy sobie odpowiednio.

    Maciek

  • 7. Data: 2010-05-03 17:43:51
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-01 07:32, Piotr Rezmer pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
    > PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
    > poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

    Lepiej wybrać USB:
    - bo bardziej uniwersalny ( możliwość szybkiego podłączenia do innego
    kompa na ten przykład )
    - więcej ludzi używa modemów na USB, więc łatwiej będzie znaleźć
    rozwiązanie ewentualnych problemów
    - modemy się jednak trochę grzeją ( w trybie EDGE/GPRS mniej, w trybie
    UMTS/HSDPA więcej) Z modemu na zewnątrz łatwiej odprowadzić ciepło
    - przez to, że jest na zewnątrz jest łatwiej nim manipulować, gdy
    jesteśmy na granicy zasięgu.

  • 8. Data: 2010-05-07 11:33:11
    Od: " " <a...@g...pl>

    Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
    > poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

    Jeżeli zależy Ci na niezawodności wybierz zdecydowanie modem na złączu
    PCMCIA lub modem Express Card (zależy co masz w laptopie)
    Sprawdzone na kliku róznych laptopach i kilku modemach USB niezależenie
    jakiego operatora - zdarza się że modem USB bywa niewidoczny potrzebne są
    kombinacje w rodzaju zmiana gniazda USB, restart laptopa lub restart laptopa
    z wpiętym modemem

    Tych problemów nie obserwowałem w modemach na złączch PCMCIA i Express Card
    uważam też że złącza te zapewniaja stabilniejsze mechaniczne i elektryczne
    połączenie z laptopem przy słabym.

    Przy słabym zasięgu nie było różnicy czy jest to USB czy PCMCIA czy Express
    Card - połaczenia z inetnetem po prostu rwane były po kilku minutach
    (sprawdzone osobiscie na róznych kartach iPlus i Blueconnect na dwóch
    laptopach i stacjonarnej maszynie)

    Pozdrawiam

    Artur Dębski

  • 9. Data: 2010-05-07 12:20:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    a...@g...pl pisze:

    > Jeżeli zależy Ci na niezawodności wybierz zdecydowanie modem na złączu
    > PCMCIA lub modem Express Card (zależy co masz w laptopie)

    Wybór padł na Globetrotter Option GT Express HSUPA E. Karta działa, choć
    miałem duże problemy z instalacją pod Windows 7 prof 64bit, mimo
    deklaracji ze strony producenta, że karta jest kompatybilna z Windows 7.
    Okazało się, że sterowniki 4.0.17 (które miały działać pod 7) nie
    działają, natomiast znalazłem gdzieś paczkę 3.3.1.3 i te poszły.
    Generalnie karta jest widziana w device managerze jako:
    -kontroler USB
    -mode HSDPA HSUPA
    -port COM HSDPA HSUPA Application Interface
    -port COM HSDPA HSUPA Diagnostics Interface

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2010-05-07 20:51:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 01 May 2010 07:32:39 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
    > PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
    > poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

    Bazując na własnych doświadczeniach, nie polecę już nikomu nic innego
    niż MiFi 2352.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/