  • 31. Data: 2018-08-29 11:40:05
    Temat: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wielokrotnie widzę zły wpływ koncentryka w instalacji DBV, a to też sygnał cyfrowy,
    tyle że zwykle znacznie większe długości i wyższe częstotliwości (DVB-S).
    Jak się pojawi wątek "jak sygnał z kompa/tunera/dekodera na strychu puścić do
    monitora w szopie na narzędzia" to się dowiemy ;-)

    -----

  • 32. Data: 2018-08-29 11:40:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 11:32, ń pisze:
    > Wątek był o tym, jak odróżnić dobre od złych PRZED ZAKUPEM na odległość.
    No właśnie. Jaki to zły kabel? Ktoś widział działanie złego kabla?
    Jak na razie nikt. :-)

    Robert

  • 33. Data: 2018-08-29 11:56:30
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Nie jestem pewien, to jest podobne do zerwanego jeszcze przed
    > dekodowaniem strumienia danych.
    > Osobiście takiego czegoś nawet na bardzo tanim kablu HDMI nie
    > widziałem.

    Ja widziałem. W pierwszej chwili pomyślałem, że to wina uszkodzonego pliku
    ale artefakty pojawiały się losowo i przestały się pojawiać po wymianie
    kabla. Dodatkowo obraz się zacinał. Przyznaję, że nie był to kabel HDMI
    tylko DVI, ale transmisja była cyfrowa (DVI-D)

  • 34. Data: 2018-08-29 11:59:04
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup

    > Wątek był o tym, jak odróżnić dobre od złych PRZED ZAKUPEM na odległość.

    Posiłkując się półśrodkami: wybierać kable możliwie najkrótsze i omijać
    no-name

  • 35. Data: 2018-08-29 12:02:39
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Netx" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To tak jakby szukać najbardziej audiofilskiego dysku do przechowywania
    > mp3/flac/wav. Są to formaty cyfrowe i nie znaczenia nośnik.

    Albo jakichś specjalistycznych HDD do zapisu wideo... WD Purple chociażby
    ;-)
    Albo dawniej - jakichś audiofilskich płyt CD, bo po co? Wystarczyły przecież
    jakieś najtańsze Shivaki... aaaa... ale czasem dźwięk przerywał i pluło
    błędami C1/C2

  • 36. Data: 2018-08-29 13:26:30
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Albo dawniej - jakichś audiofilskich płyt CD, bo po co? Wystarczyły
    > przecież jakieś najtańsze Shivaki... aaaa... ale czasem dźwięk przerywał

    Kupowałeś płyty CD-R audio? ))) Przesadzasz z taką dychotomią.
    Wystarczyło kupić po prostu dobre płyty, np. Taiyo Yuden (które ukrywały
    się pod różnymi nawami), które wcale nie kosztowały majątek.

  • 37. Data: 2018-08-29 13:30:49
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 11:38:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość <f...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 11:28:30 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5b86673c$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    >od Robert Wańkowski <r...@w...pl> :

    AAAAAAAfus/f4_quCvTBukLwhKYCoqlL0rbUyqdoRrpACLcB/s16
    00/naziemna%2BDVB%2BTV.png

    >Nie spotkałem się, obstawiam, że obraz zaniknie całkiem.

    A jednak błąd z mojej strony, artefakty będą, ale raczej nie w formie
    całych prostokątnych pól, lecz w formie przekłamanych linii/pikseli.
    Całe prostokątne pola to raczej wina dekodowania.

  • 38. Data: 2018-08-29 13:35:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 29 Aug 2018 11:28:30 +0200, Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    wrote:

    >No to jeszcze inaczej. :-)
    >Ktoś widział jakiś (negatywny) wpływ kabla HDMI na obraz?
    >Poza całkowitym brakiem obrazu.
    Tak, konsola i dekoder stwierdzały błędy w protokole zabezpieczeń i
    wyłączały obraz, po czym po chwili, jak odzyskały kontakt z TV, od
    nowa go włączały. Ten sam kabel użyty między komputerem a monitorem
    działa bez zarzutu a w/w wymienionym sprzętom po wymianie na lepszy
    kabelek odechciało się kawałów. Kabel HDMI.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 39. Data: 2018-08-29 14:29:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ń" <ń@ń.ń> wrote in message news:pm4d68$ol9$1@node1.news.atman.pl...
    > Blisko, kolego.
    > Mam taki tuner TV, z którego obraz przy wyjściu w menu tunera ustawionym
    > na 1080p@25 i na 1080i@50 jest dobry, ale gdy jest ustawiony na 1080p@50
    > to (na monitorze połączonym przez HDMI) pływa lub drga co jakiś czas.
    > Sygnał 1080p@50 ma dwukrotnie wyższą częstotliwość od dwóch poprzednich.
    > Pomyśl, jaką częstotliwość ma sygnał 2160@60.
    > Słyszałeś o czymś takim jak bufor?

    To teraz napisz nam o tym jak odróżniłeś wadę tunera TV
    od wady kabla HDMI przy tych objawach. Start, go!

  • 40. Data: 2018-08-29 14:31:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ń" <ń@ń.ń> wrote in message news:pm3aka$pen$1@node2.news.atman.pl...
    > W recenzjach monitorów można trafić na oceny "obraz się poprawił dopiero
    > po wymianie kabla HDMI na lepszej jakości" czy podobne.
    > Ale jak odróżnić dobre kable od złych kupując przez internet?
    > Ten problem dotyczył zresztą już kabli analogowych d-Sub (VGA) i może
    > dotyczyć również DisplayPort.
    > A DVI to jeszcze inna bajka z uwagi na kilka wersji złącz.

    Złe kable mają wady montażu i nie działają pewnie.
    Skrzywisz wtyczkę, coś zacznie niełączyć...
    Dobre kable mają dobre połączenia - nic więcej.