  • 11. Data: 2020-08-29 20:56:20
    Temat: Re: Kabel światłowodowy
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Na pewno jednomodowy ?
    > Wielomodowy bedzie tanszy a na kilkaset m powinien starczyc.
    >
    > A przeciaganie kabla z wtyczkami moze byc upierdliwe ...

    Czytałem że taki będzie lepszy. Dobrze zabezpieczyć wtyczki i powinno
    przejść. Tam ma być arot ułożony. A ciągnąć technika do zgrzania dwóch
    wtyczek to może być problem, instalacja z dala od miast.
    Wojtek

  • 12. Data: 2020-08-29 21:20:18
    Od: "news.wsisiz.edu.pl" <g...@o...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 20:56, wowa pisze:
> [...]
    > przejść. Tam ma być arot ułożony. A ciągnąć technika do zgrzania dwóch
    > wtyczek to może być problem, instalacja z dala od miast.

    Zapytaj tutaj:
    http://www.ted.net.pl/kontakt.html
    https://cdr.pl/
    http://alfaextranet.pl/

    i nie pchaj się w wielomoda, to dinozaur jedynie do zadań specjalnych.

    Tu masz 150m 2 włókna zarobione
    http://www.ted.net.pl/swiatlowody-patchcordy.html?f%
    5B54%5D%5B288%5D=1

    A można zamówić specjalne wykonania z wieloma wtyczkami specjalnie
    przesuniętymi żeby wszystkie nie wypadały w jednym miejscu dla lepszego
    przeciągania w peszlu.

    Gejzero.

  • 13. Data: 2020-08-29 21:28:19
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2020-08-29 o 20:50, wowa pisze:
> [...]
    ar_na_zamowienie__L7370.htm

    > Tu byłem. Olali mnie. Nawet oferty nie otrzymałem.

    Jak chcesz to odezwij się do mnie, tylko usuń z adresu podkreślenia i
    zamień .com na .pl

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2020-08-31 04:07:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2020 22:14:26 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > GPON, oczywiście. Rozdzielenie transmisji w obie strony jest
    > częstotliwościowe,

    Potrzebne ? Swiatlo w dwie strony sobie plynie osobno bez problemow.

    No chyba, ze z powodu odbic na wtyczkach.

    > ale z sąsiadami, to już pasywny spliter i
    > szczeliny czasowe.

    I jakos sasiedzi sie synchronizuja do odpowiedniej szczeliny ?

    > Bardzo ta technika się rozwinęła, wypadłem
    > z tematu, dopiero jak mi podłączyli, to sobie poczytałem. No
    > i te ceny -- router z wejściem światłowodowym stówę kosztuje,
    > a kable jakieś grosze za metr.

    Kable potanialy juz dosc dawno temu, elektronika ... ciagle mnie ten
    spadek cen zadziwia.

    Ale wtyczki i gniazdka - jak oni osiagneli te mikrometrowa precyzje

    J.

  • 15. Data: 2020-08-31 09:52:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2020 04:07:23 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale wtyczki i gniazdka - jak oni osiagneli te mikrometrowa precyzje

    Precyzję czego?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-08-31 11:27:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Potrzebne ? Swiatlo w dwie strony sobie plynie osobno bez problemow.
    >
    > No chyba, ze z powodu odbic na wtyczkach.

    Widać potrzebne, inaczej by tego nie zrobiono.

    > I jakos sasiedzi sie synchronizuja do odpowiedniej szczeliny ?

    Całość jest szyfrowana, dostaję to, co sąsiedzi. Gdybym ich miał,
    bo teraz jestem jeden na włóknie. Odszyfrować mogę tylko szczelinę
    oznaczoną jako moja.

    > Kable potanialy juz dosc dawno temu, elektronika ... ciagle mnie ten
    > spadek cen zadziwia.
    >
    > Ale wtyczki i gniazdka - jak oni osiagneli te mikrometrowa precyzje

    Czort wie, ale nie ma problemu z połączeniem dwóch patchcordów.
    Wtyka się dwie wtyczki w taką kształtkę plastikową -- i działa.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-08-31 12:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Widać potrzebne, inaczej by tego nie zrobiono.

    Tez prawda :-)

    >Całość jest szyfrowana, dostaję to, co sąsiedzi. Gdybym ich miał,
    >bo teraz jestem jeden na włóknie. Odszyfrować mogę tylko szczelinę
    >oznaczoną jako moja.

    Ale jakos trzeba sie dopasowac do szczeliny. Technika rodem z GSM?
    Bo chyba nie cos typu Token Ring - czytam, ze zasiegi dosc duze, to
    opoznienia moga namieszac.

    To zlosliwy sasiad moze wlokno zablokowac ... albo jego uszkodzony
    router :-)

    >Czort wie, ale nie ma problemu z połączeniem dwóch patchcordów.
    >Wtyka się dwie wtyczki w taką kształtkę plastikową -- i działa.

    Ale mowisz o starych typu ST czy nowych ?
    Stare byly wielomodowe, srednica wlokna wewnetrzego 62um,
    te nowe to cos czytam ze 9um, a jednomod powinien miec chyba nawet
    mniej.

    Ciekawe czy na styku wlokien robia sie jakies odbicia, czy to tez um
    odlegosc i zjawiska falowe.
    A moze wtyczki maja wieksza aperture ?

    J.

  • 18. Data: 2020-08-31 12:06:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Precyzję czego?

    Precyzje tego, zeby swiatlo z nadajnika trafilo w swiatlowod, ktory ma
    srednice 9um,
    a jak pamietam dawne jednomody, to nawet mniej.

    J.

  • 19. Data: 2020-08-31 12:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Czytałem że taki będzie lepszy. Dobrze zabezpieczyć wtyczki i powinno
    >przejść. Tam ma być arot ułożony. A ciągnąć technika do zgrzania
    >dwóch wtyczek to może być problem, instalacja z dala od miast.

    Widac odstalem od nowoczesnej techniki, ale dawniej byly takie wtyczki
    naklejane na swiatlowody.
    Technologia prawie amatorska, aczkolwiek zestaw roboczy troche
    kosztowal.

    Jakis lokalny fachowiec robil mi to umiarkowanie drogo.

    Choc i spawarki chyba potanialy :-)

    Ostatnio widzialem w wojskowym pojezdzie - wojsko tez sie nam
    unowoczesnilo i kladzie swiatlowody w polowych warunkach.
    A wóz "telefoniarzy" ma spawarke :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-08-31 12:29:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale jakos trzeba sie dopasowac do szczeliny. Technika rodem z GSM?
    > Bo chyba nie cos typu Token Ring - czytam, ze zasiegi dosc duze, to
    > opoznienia moga namieszac.

    W szczegóły nie wnikałem. Wyobrażam sobie to tak, że lecą w kolejnych
    odcinkach czasowych szyfrowane transmisje oznakowanie w sposób jawny,
    bodajże adresem MAC.

    > To zlosliwy sasiad moze wlokno zablokowac ... albo jego uszkodzony
    > router :-)

    Wysłać za mnie nie może, bo nie umie zaszyfrować. Ale najprawdopodobniej
    da się zasmarkać całe włókno ciągłym (w sensie czasowym) szumem.

    > Ale mowisz o starych typu ST czy nowych ?

    Mówie o tym, co mi dali. Zewnętrzny patchcord (czarny) łączy się
    w gniazdku z krótkim patchcordem do podłączenia routera (białym).
    Ta kształtka z zatrzaskami do połączenia (zielona) to tak na oko
    ma koszt wykonania około jednego grosza.

    > Ciekawe czy na styku wlokien robia sie jakies odbicia, czy to
    > tez um odlegosc i zjawiska falowe.
    > A moze wtyczki maja wieksza aperture ?

    Technik mi mówił, że ten czarny światłowód da się wpstryknąć
    wprost w gniazdko routera, ale wtedy tłumienie jest większe.

    --
    Jarek