  • 231. Data: 2018-05-03 22:43:23
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5aeb448c$0$682$65785112@news.neostrada.pl...

    > i ładnie opowiadał jak to cza pocienić rułki coby były zyski.
    >
    > Zyski były, ale dla hydraulika :)

    Pan Wiesio z Blok Ekipy, (niby) ojciec Adriana/Spejsona :)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 232. Data: 2018-05-04 22:04:59
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Zdumiewa mnie fakt że każde pokolenie osiąga wiek w którym rysuje grubą
    > kreskę oddzielającą to co stare (dobre) i nowe (złe).

    Hmmm... tacy spod znaku swastyki albo sierpa i młota stawiali kreskę
    odwrotną. Historia zna wiele innych przypadków.

    Być może tym powyższym udało się to właśnie dlatego, że za mało osób
    uznawało to wszystko za złe?

    Postęp technologiczny, dostęp do internetu i to wszystko, od czego można
    by było uciec w Bieszczady, wcale nie czyni człowieka szczęśliwszym (i
    to nie są bajduły tylko wyniki normalnych naukowych badań). A w
    dzisiejszych czasach używanie tego staje się koniecznością, od której
    nie można się odłączyć. A zatem wolność jednostki jest ograniczona, a
    jednostka musi być podpięta do tej rury z szumem informacyjnym.

    L.

  • 233. Data: 2018-05-06 21:18:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/3/2018 11:17 AM, HF5BS wrote:
    > Przestań odwracać kota ogonem. Jeśli ci zwóciłem uwagę na ten szczegół,
    > to znaczy, że jest istotny, albowiem ten akurat, rozróżnia dwie
    > ISTNIEJĄCE, różne rzeczy.

    Z kontekstu wynikało *wszystko*. A jeśli nie to:

    Wykaż że "PocketRadio" ma jakikolwiek sens w kontekście komuniakcji
    radiowej na pasmach amatorskich związanych z przesyłaniem danych.
    Pozwolisz że zrobie sobie popcorn i bede obserowował widowisko, mam
    nadzieje że będzie barwne ponieważ można przy wlaściej giętkości i
    poziomie absurdu to udowodnić, ale chce usłyszeć jakimi ścieżkami
    podążały Twoje mysli kiedy odczytaleś "Pocket".

    > I ciesz się, że nie trafiłeś na ludzi z grupy
    > PR, bo mówie serio, dostałbyś coś, co się dziś określa mianem "zjebka"

    Nie, tylko od tych ktorzy lubia się czepiać. Wiesz, ja czasami pisze po
    innich grupach z nienacka. Trafiam czasem na takie zakonswerowoane w
    formalinie jak dtp albo foto. Nie wazne co napiszesz, dostaniesz
    "zjebkę". Taki urok grup i hermetycznych kół pompujacych swoje ego do
    granic rozciagliwości pustki.

    > alias "ochrzan". Po pierwszym zwróceniu uwagi, że zrobiłeś literówkę,
    > jakby nie poskutkowało, to mogło by być niesympatycznie.

    Ty nie zwróciłes uwagi na literówkę. Starałeś się wciągnąc mnie w
    idotyczną dyskusję. Nie masz pojęcia (ja też) co o tym sądzą czytelnicy
    obserwujący ta dyskusje, ale obserwuje że ludzie czepiajacy się
    literowek zazywczaj nie mają nic do powiedzenia poza bredzeniem, z
    resztą jak ten cały wątek.

    > Nie. Odróżniam sytuację, gdy >nie chce<, a >nie może<.

    Nie chce i nie moze to zawyczaj bardzo podobny stan. Wynika on z faktu
    że aby móc muszę chcieć przeznaczyć na to mase czasu i energii. Nie
    warto, to nie dośc że grupa to jeszcze watek do trolowania i w dodatku OT.

    Masz szczęscie że jeszcze nikt Cie nie "zjebał" że piszesz OT i nie
    przestrzegasz netykiety.

    > I wprowadziłeś odbiorców w błąd

    Nikogo istotnego nie wprowadziłem w bład, 99% grupy wiedziało o co
    chodzi. Podobnie jak nie przepradzam za "dyskucje" i milion innych
    literówek które robie ja i tysiąc pozostałych grupowiczów w tym
    zapomnianym zakątku internetu.

    > mnie, bo rozumiem, że nie masz do mnie szacunku

    Nie mam szacunku do grammar nazi grilujących dyskutantów. Nigdy nie
    miałem. Przykro mi.

    , nie oczekuję go
    > zresztą, to miej go chociaż dla pozostałych czytających.

    Pozostali czytający nie przypierniczają się do trywialnych literówek.
    Przypuszczam że mają to w d... i dodatkowo sami robią literowki. Takie
    czasy że nie ma czasu na ładne pisanie podczas trolowania.

    > Ja jestem dyslektykiem i robione błędy dawno już przestałem zliczać.

    Ja natomiast zwykłym leniem, szczegolnie kiedy troluje na gównianej
    klawiaturze laptopa. Mógłbym podpiąc do niego normalną ale to jest
    problem logistyczny z racji że nie mam jej w okolicy. Wątek nie jest
    tego wart ponieważ komunikacja w internecie zawsze miała pewien poziom
    korekcji błedow wbudowany w jednoski białkowe i nikt (poza grammar nazi)
    nie narzekał.

    > Jakoś ich zbyt wielu w moich wypowiedziach nie ma, bo jednak zwracam
    > uwagę na tekst pisany, a w konkursie orto mało kto mnie pokona.

    Gratuluje tej umiejętności, choć zupełnie nie wiem co ona ma do
    pl.misc.elektronika.

    > Jak nie
    > mogę z jakiegoś powodu poprawić błędów, to chociaż za to zdawkowo
    > przepraszam.

    Przeprosiłeś już za te prawie cudzysłowy?

    > To trzeba było się przyznać do błędu. Widzisz, gdybyś go nie zrobił,
    > albo chociaż szybko go uznał, to dyskusja potoczyła by się całkiem
    > inaczej, bo nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

    Nie potoczyła by się. Oberwuje Twoje wypowiedzi na grupie od bardzo
    dawna i wiem że starasz się podnosic swoje ego grilując rozmówców.
    Najzwyczajniej w świecie chciales się czegoś czepić i znalazłeś tak
    żalosny sposób jak widać na obrazku. Wyszło tragikomicznie i teraz mamy
    mielenie bajtów bez śladu sensu. Aczkolwiek ponieważ to już "osobiste"
    to robie to z przyjemnościa, podczas takich tępych dyskusji wyłania sie
    prawdziwe oblicze rozmówcy schowane za fałszywą elokwencją.

    > To ty powiedziałeś. Nie znasz mojej historii, akurat jako dziecko miałem
    > poważną wadę wymowy (nie wiem, czy ktoś mnie rozumiał, było tak źle) i
    > mało kto, po takich uwarunkowaniach jakie miałem, prawie nie ma po tym
    > śladu. Więc wiem, co to jest wada wymowy.

    Nawet nie pojąłeś kontekstu tego co napisałem o wadzie wymowy, odnosisz
    się znowu do czegoś zupelnie nieistotnego.

    > Na szczęście na mojej drodze
    > stanęli świetni specjaliści z podwarszawskiego StoCeR-u i wspaniale mnie
    > z tej wady wyciągnęli.

    I czy to daje nam cokolwiek w temacie Twojego przypierniczania się do
    trywialnych literówek? Czy to tylko nastepne pompowanie ego z gatunku
    "zobaczcie jaki jestem wspaniały" które w tym wątku wystapiło w
    ilościach absurdalnych?

  • 234. Data: 2018-05-06 21:29:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/3/2018 11:39 AM, J.F. wrote:
    > Ale co tu zdumiewajacego - skoro to pokolenia, to widac tak jest :-)
    > Psychologia.

    E tam. Skoro twoj dziadek postawił kreskę w okolicy wozów ciągnietych
    przez woły to po h... twój ojciec stawia w okolicy dwusuwów? Przeciez
    patrzac wstecz każda z tych kresek nie miała żadnego sensu i każda
    przyszła również. Od ludzi wymaga się pewnego poziomu posługiwania się
    cudzym doświadczeniem w celu ochrony przed tymi samymi błedami.

    > A co w tym zabawnego - trudno zeby nowe pokolenie wspominalo stare
    > dobre czasy, ktorych nie znalo :-)

    Czyli wniosek z tego taki że każde pokolenie anuluje poprzednia kreskę
    bo kazała się nie mieć sensu. Po co więc je stawiać? Postęp
    technologiczny, mimo że doprowadził do dziwnych rzeczy [1] ogólnie
    polepsza jakość życia i wygląda na funkcje monotoniczną.

    > Na pewno juz wiele razy to robiles :-)

    Mam kłopot aby sobie to przypomnieć. Owszem, bywam zły na wiele spraw
    ktore skręcają w kiepską stonę, ale to wynika z lawiny debili z
    portfelami w IT. Nie przypominam sobie abym postawił kiedykolwiek kreskę
    mówiąc: o, te procesory to już zło wcielone. Moge najwyżej pomarudzić że
    MC680x0 przegrał z x86 czy coś z tej okolicy. Kresek tu nie ma i liczę
    na to że nie będzie.

    [1]
    https://itunes.apple.com/us/app/poo-keeper-the-toile
    t-poop-tracker/id857575652?mt=8

  • 235. Data: 2018-05-06 21:33:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/3/2018 11:28 AM, Marek wrote:
    > Ciśnie się pytanie czemu  do tego zadania zatrudnieniles lokalnego
    > rzeźbiarza zamiast fachowca. Ale nie pytam.

    Ponieważ odróznienie fachowca od imbecyla nie jest możliwe inaczej jak
    na pozwolenie by wykonał swoją pracę. Pytanie poprzednich klientów jest
    raczej bez sensu poniewaz oni nie sa w stanie ocenić niczego poza tym że
    "grzeje i leci woda więc chyba dobrze".

    Albo ianczej: zatrudniłem fachowców w postaci firmy do zrobienia gazu.
    Prosta sprawa, kilka rurek i piec. Kierownik budowy dwukrotnie kazal
    robierać i robić na nowo bo niezgodne z przepisami. Twierdzili że 20 lat
    praktyki w zawodzie. Jakie sa więc metody dobierania fachowców przed
    wykonaniem pracy gwarantujące wybranie faktycznych fachowców?

  • 236. Data: 2018-05-06 22:37:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > jest raczej bez sensu poniewaz oni nie sa w stanie ocenić niczego poza
    > tym że "grzeje i leci woda więc chyba dobrze".

    Czy Ty poleciłbyś fachowców, którzy robili u Ciebie?
    Jak tak podchodzisz do tematu to się nie dziw, że trafiają do Ciebie
    partacze.

> [...]
    > lat praktyki w zawodzie. Jakie sa więc metody dobierania fachowców
    > przed wykonaniem pracy gwarantujące wybranie faktycznych fachowców?

    Fachowców to się bierze z polecenia? Dzięki temu jest znikome
    prawdopodobieństwo natrafienia na partaczy.

  • 237. Data: 2018-05-06 22:59:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/6/2018 10:37 PM, Uzytkownik wrote:
    > Czy Ty poleciłbyś fachowców, którzy robili u Ciebie?

    Niektórych.

    > Jak tak podchodzisz do tematu to się nie dziw, że trafiają do Ciebie
    > partacze.

    Ale oni się trafiają częściej niż wynikało by to z szacowania na bazie
    poczucia patriotyzmu. Az się cisnie na usta ze to kraj debili,
    cwaniaczków i kombinatorków.

    > Fachowców to się bierze z polecenia? Dzięki temu jest znikome
    > prawdopodobieństwo natrafienia na partaczy.

    Z polecenia byli i to nie byle kogo. I 20 lat praktyki mieli. Zamonotali
    m.in. rure miedzianą do gazu w garazu, zawory na wysokosci centymetrów
    od podłogi i rurę zatynkowaną w ścianie. Kierownik budowy łapał sie za
    głowę będąc 2x na odbiorze.

  • 238. Data: 2018-05-07 00:27:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Niektórych.

    > Ale oni się trafiają częściej niż wynikało by to z szacowania na bazie
    > poczucia patriotyzmu. Az się cisnie na usta ze to kraj debili,
    > cwaniaczków i kombinatorków.

    Także i po stronie inwestorów, którzy z pośród 10 polecanych, dobrych
    fachowców wybiorą tego 11-tego tylko dlatego, bo jest tani.

    > Z polecenia byli i to nie byle kogo. I 20 lat praktyki mieli.
    > Zamonotali m.in. rure miedzianą do gazu w garazu,

    Ale rura gazowa w garażu może być miedziana. Wewnątrz budynków prawo
    dopuszcza stosowanie rur miedzianych, lutowanych lutem twardym lub
    łączonych złączkami zaprasowywanymi, które posiadają odpowiedni
    certyfikat odporności ogniowej EI

    > zawory na wysokosci centymetrów od podłogi

    Zrobili, bo tak sobie wymyślili, czy zrobili, bo się nie dało inaczej?

    > i rurę zatynkowaną w ścianie.

    Jaką rurę zatynkowaną w ścianie?
    Instalacje gazowe z rur stalowych mogą być zatynkowane, bo prawo
    dopuszcza taką możliwość. Nie może to być tynk, który powoduje korozję,
    a warstwa tynku musi być łatwo usuwalna.

    > Kierownik budowy łapał sie za głowę będąc 2x na odbiorze.

    Czasami też trafiają się i niedouczeni kierownicy i projektanci. Wyobraź
    sobie sytuację, że kiedyś znalazłem błędy projektowe. Błędów nie
    zauważył właściciel firmy montującej, który posiada odpowiednie
    uprawnienia i nadzoruje każdą inwestycję, jego projektant, jego
    monterzy, pan inżynier nadzorujący z ramienia inwestora, który odszedł
    na emeryturę, a którego ja zastąpiłem na stanowisku, pomiarowiec, który
    podpisywał się pod protokołami oraz inspektorzy UDT, którzy dopuścili
    urządzenie do eksploatacji i wydali papiery. Sprawa ciągła się kilka
    lat, dopóki ja się nie pojawiłem w firmie i nie zacząłem naprawiać
    błędów. Jak sprawę przedstawiłem właścicielowi firmy montującej to
    chciał mi oczy wydrapać. Uciszył się, kiedy mu pokazałem konkretne
    zapisy norm, które nie były spełnione, a które zagrażały poważnymi
    konsekwencjami.

    Niestety jeżeli chodzi o gaz to także czasami trafiają mi się takie
    rodzynki jak choćby ostatnie przypadki montażu rur miedzianych na
    zewnątrz budynków, choć prawo nie dopuszcza miedzi do stosowania na
    zewnątrz budynków. Pod tymi instalacjami podpisali się nie tylko
    wykonawcy, ale także i projektant oraz kierownik budowy.

    Czasami też kierownicy budów nie są pewni i wolą dmuchać na zimne,
    niepotrzebnie zaostrzając wymagania.

    Niestety trudno jest mi się odnieść do konkretnej sprawy nie znając
    szczegółów.

  • 239. Data: 2018-05-07 08:28:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 May 2018 21:33:34 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakie sa więc metody dobierania fachowców przed
    > wykonaniem pracy gwarantujące wybranie faktycznych fachowców?

    No teraz to ja nie rozumiem. Kilka postów wcześniej w historii o
    superpozycji i oceny pracy fachowca, jaką wystawiłeś można by wysnuć
    wrażenie, że mając odpowiednią wiedzę (no bo świadomość superpozycji
    w hydraulice to w kij nie dmuchał) nie kontrolowałeś wykonywanych
    prac i dopuściłeś do tego, że coś spieprzył. Pytasz o metody i
    kryteria doboru fachowca mając w ręku podstawowe narzędzia kontroli
    (wiedzę i domyślam się, doświadczenie)?

    --
    Marek

  • 240. Data: 2018-05-07 08:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2018 21:29:39 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > przez woły to po h... twój ojciec stawia w okolicy dwusuwów? Przeciez
    > patrzac wstecz każda z tych kresek nie miała żadnego sensu i każda

    A moze jednak miala?

    dziadek chwalil konia, bo samochod to skomplikowany, glosny, szybki za
    zabic sie mozna, no i czesto sie psuje i potem trzeba konia :-)

    Tato chwalil dwusuwa, bo prosty, niezawodny.
    Ja chwale auta bez elektroniki, bo proste i mozna samemu naprawic :-)

    Jeszcze bedziemy chwalic 4-suwa, bo mozna bylo nim 500km przejechac,
    zatankowac w 5 minut i dalej 500km jechac :-)

    > Czyli wniosek z tego taki że każde pokolenie anuluje poprzednia kreskę
    > bo kazała się nie mieć sensu. Po co więc je stawiać?

    Ropa sie skonczy i sie okaze, ze pradziadek mial racje z tym koniem
    :-)

> [...]
    > mówiąc: o, te procesory to już zło wcielone. Moge najwyżej pomarudzić że
    > MC680x0 przegrał z x86 czy coś z tej okolicy. Kresek tu nie ma i liczę

    Moze sie przyzwyczailes, ze oni i tak zrobia jak chca, trzeba sie
    przyzwyczaic :-(
    Ja tam co chwile mowie "stare bylo lepsze".
    Windows 10, a w zasadzie co drugi, Excel "kafelkowy" ... hm - to juz
    10 lat ?

    J.