  • 1. Data: 2013-12-03 13:40:15
    Temat: Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Parę wymienię:
    Panasonic Toughbook CF-51 mk3 (DDR2, CoreDuo) z ekranem 1600x1200 (dobra jasna
    kotrastowa matryca, jednakże nie do pracy w słońcu).
    HP Compaq nc6320 (DDR2, SATA on IDE, Core2Duo) z ekranem 1440x1050 (to była marna,
    mało kontrastowa i ciemna matryca).
    Do tego IBM/Lenowo T60 (robiono niezależne upgrade'y do matrycy 1600x1200).
    Pewnie jakiś współczesny im Dell (1280x960), pewnie jakaś współczesna im Toshiba
    (1440x1050).
    To już było naprawdę wiele lat temu (2006-2007 r.)
    Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o proporcjach 4:3 ?

  • 2. Data: 2013-12-03 14:39:51
    Temat: Re: Jakie 'ostatnie' laptopy z ekranem 4:3 ?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-12-2013 13:40, 666 pisze:
    > Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o
    > proporcjach 4:3 ?

    Panasonic Toughbook.
    #alemnieitakniestac

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2013-12-03 18:55:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-12-03 13:40, 666 pisze:

    > Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o
    > proporcjach 4:3 ?

    Możesz pogooglać hasło FrankenPad - niektórzy bawią się w wymianę
    ekranów w ThinkPadach T61 na IPS FlexView 4:3 z T60/T60p, można do
    nich włożyć dysk SSD SATA i 8GB RAM. Nowych laptopów z ekranami
    4:3 już chyba nie będzie, strona na fejsie "Bring back 4:3 laptops"
    ma ledwo 217 lajków ;-))

    T.

  • 4. Data: 2013-12-04 23:09:49
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tomasz Finke wrote:

> [...]
    > nich włożyć dysk SSD SATA i 8GB RAM. Nowych laptopów z ekranami
    > 4:3 już chyba nie będzie, strona na fejsie "Bring back 4:3 laptops"

    No bo kto chce mieć laptopa 4:3 to go ma, bo sobie kupił kiedy kupował
    swojego laptopa i teraz nie potrzebuje nic "back". Chyba, że w
    międzyczasie zgubił lub mu ukradli, albo rozwalił.
    Natomiast monitory stacjonarne 4:3 ostatnio zaczynają się znów pojawiać
    w niedrogich cenach.

  • 5. Data: 2013-12-05 08:03:05
    Od: Filip454 <f...@f...filip454>

    On 03.12.2013 13:40, 666 wrote:
> [...]
    >To już było naprawdę wiele lat temu (2006-2007 r.)
    >Były jakieś zdecydowanie nowsze laptopy z matrycami 14''-15'' o proporcjach 4:3 ?
    A po co Ci kwadrat?

    Jedyny taki Filip w USENET...

  • 6. Data: 2013-12-05 08:31:19
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Lubię widzieć całą kartke, gdy coś piszę.
    A jak podróżuję po mapie, to lubię jechać prosto przed siebie, a nie na boki.
    A jak ogladam zdjęcia w pionie, to nie idę na pocztę po znaczki.
    A jak projektuję, to mieszkania i domy, a nie rurociągi ani autostrady ani linie
    kolejowe.

    -----

  • 7. Data: 2013-12-05 08:35:45
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 05-12-2013 08:31, 666 pisze:
    > A jak projektuję, to mieszkania i domy, a nie rurociągi ani autostrady
    > ani linie kolejowe.

    Na laptopie 14-15"?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 8. Data: 2013-12-05 11:57:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-04, o godz. 23:09:49
    Poldek <n...@g...pl> napisał(a):

    > No bo kto chce mieć laptopa 4:3 to go ma, bo sobie kupił kiedy
    > kupował swojego laptopa i teraz nie potrzebuje nic "back". Chyba, że
    > w międzyczasie zgubił lub mu ukradli, albo rozwalił.

    Nie do końca. Jeśli się dużo pisze to często okazuje się że przy
    panoramie tak naprawdę lewą 1/3 ekranu a reszta leży odłogiem. Np.
    mailery domyślnie zawijają tesk około 75-80 znaku bo długi wiersz robi
    się mało czytelny. To samo przy programowaniu - duża część ekranu leży
    odłogiem. Chętnie bym coś kupił niepanoramicznego ale nie ma.

    > Natomiast monitory stacjonarne 4:3 ostatnio zaczynają się znów
    > pojawiać w niedrogich cenach.

    Cały czas były w ofercie. Jako "wyspecjalizowane" monitory do
    monitoringu.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2013-12-05 13:55:03
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-12-05 08:31, 666 pisze:
> [...]
    > A jak ogladam zdjęcia w pionie, to nie idę na pocztę po znaczki.
    > A jak projektuję, to mieszkania i domy, a nie rurociągi ani autostrady

    Bo to złe podejście jest.
    Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko
    dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie. Wystarczy spojrzeć na
    rozdzielczość.
    Programy, które wygodniejsze są w proporcjach 4:3 lub 5:4 po prostu
    lepiej otworzyć w oknie nie na pełnym ekranie, a wtedy reszta ekranu
    może być wykorzystana na coś innego (okno gg, widgety z W7, pogodynka,
    player, czy cokolwiek innego).
    Odkąd siedzę na panoramie, dość rzadko korzystam z przyciusku
    maksymalizacji okna. I nie narzekam. Raczej jestem zadowolony i do 5:4
    czy 4:3 bym nie wrócił.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 10. Data: 2013-12-05 15:43:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.12.2013 13:55, GAD Zombie pisze:

    > Bo to złe podejście jest.
    > Panorama to nie jest obcięcie górnej i dolnej częsci monitora, tylko
    > dołożenie kawałka po lewej i prawej stronie. Wystarczy spojrzeć na
    > rozdzielczość.

    Zwłaszcza na laptopach, gdzie 1024px w pionie zostało zastąpione przez
    800px po to żeby szybko zostać zastąpionym przez 7coś px

    p. m.