-
51. Data: 2009-10-19 18:39:33
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "greg" <g...@f...com>
"Pawel" <p...@p...pl> wrote in message
news:4ad72e98$1@news.home.net.pl...
> Czesc,
>
> Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)
> Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos
> skusze.
>
> I tutaj pytanie - nie mysle narazie o dlugich wyprawach po bezdrozach,
> chcialbym sie objezdzic jakos okolicznie - moze Rumunia, Ukraina itp.
> troche oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej
> przyszlosciowym, zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie
> zachce np. gdzies dalej podskoczyc.
>
> Generalnie interesuja mnie wyprawy i wycieczki - bo jak nazwac np. jakis
> wypad w Bieszczady czy cos.
Ale wypad w bieszczady to znaczy w terenie? Czy po asfalcie?
Jeśli po asfalcie to transalp/afryka ok, no może jakies tam szuterki też,
okej, przejedziesz przez błoto jak założysz kostki.
Generalnie moto do śmigania w terenie to żadne z tych, jeśli chcesz mieć
frajdę z jechania a nie tylko przejechać.
Zależy też czy chcesz jechać z kuframi, pełnym obciążeniem itd, bo jeśli
tak, to żadne moto w terenie śmigać nie będzie.
Może rozważ ktm-a? LC4 640 albo adventure? Dopiero co był adventure do
kupienia, nawet na prm była jakaś rozmowa na ten temat.
W terenie lc4 640 bije na głowę afryke i transalpa. Waży 160 kg i
zawieszenie jest o 3 klasy lepsze.
Na asfalt trochę gorszy, brak owiewek, silne wibracje, bo to singiel i do
tego z choleryczną kompresją.
Całe oporządzenie podróżnicze (stelaże kufry uchwyty bajery) do ktm-ów jest
dostępne, tak samo jak do afryk.
Z bezawaryjnością podobno trochę gorzej, choć mój brat ma i jeździ i nic sie
nie dzieje.
Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej.
Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.
Ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu. No... moim zdaniem w terenie na wielkim
ciężkim moto nie będziesz miał za wiele przyjemności. Raczej walka to
będzie. Choc oczywiście są zestawy obniżające zawieszenie i kanapę niższą
można kupić też...
Z drugiej strony popatrz tu http://www.worldonbikes.pl/pl.html
Maleńka Ola na wielkiej Afryce kawał świata przejechała i jest ok. Tyle że
ona początkującą motocyklistką nie jest.
Więc jak widzisz rózne są pomysły na motocyklizm.
Ja na przykład uważam, że trzeba mieć po prostu więcej niż jeden motocykl.
Ktoś już to pisał - kup cokolwiek i zacznij - sam dojdziesz do tego co jest
dobre dla ciebie.
Nie nastawiaj się że to co kupisz bedziesz miał do końca życia. Pobawisz
się, sprzedasz, kupisz co inne...
Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie
psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne,
siedzisko nie za wysoko. Polecam.
pozdr
greg
-
52. Data: 2009-10-20 09:10:48
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: gonzik <b...@y...com>
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@f...com> wrote:
> Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
> dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej.
> Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.
>
Moglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do
Rumunii i Ukrainy?
Pozdr,
Gonzik.
-
53. Data: 2009-10-20 18:41:07
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "Pawel" <p...@p...pl>
"greg" <g...@f...com> wrote in message
news:hbibp9$les$1@inews.gazeta.pl...
>
>(...)
> Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie
> psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są
> dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam.
Greg, dzieki za taka obszerna odpowiedz, fajnie poczytac jak sie widzi ze
niektorym zalezy na podpowiedzi i jakiejs dyskusji (tu serdecznie dziekuje
wszystkim, ktorzy starali sie pomoc).
Cos wybiore, jakos tam zaczne i - pojdzie - mam nadzieje ;)
Cos czuje ze wybor padnie na TA wlasnie...
Pozdro i dzieki!
P.
-
54. Data: 2009-10-20 20:53:52
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "greg" <g...@f...com>
Użytkownik "gonzik" <b...@y...com> napisał w wiadomości
news:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825da@e34g2000vb
c.googlegroups.com...
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@f...com> wrote:
> Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
> dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno
> lepiej.
> Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.
>
Moglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do
Rumunii i Ukrainy?
Wyrazilem sie nieściśle, dziękuję za zwrócenie na to uwagi.
Nie chodzi mi o to że w ogóle i ze wszystkich najlepszy akurat Varadero.
Chodzi mi o to, że trase 1500 km po asfalcie w jedną stronę wygodniej
pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż
turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.
Dlaczego? Ano bo jechanie takiej trasy na singlu bez owiewki uważam za
bezsensowne męczarnie. Natomiast jak będzie chciał na miejscu poszaleć w
terenie to Varadero nie poszaleje a Katem owszem.
Napisałem to właśnie dla podkreślenia, że trudno jest znaleźć jeden
motocykl, który komfortowo zawiezie asfaltem na drugi koniec Europy i da
frajdę w ciężkim błocie w górach. Wszystko jest jakimś kompromisem i musi
sobie pytający sam odpowiedzieć na czym mu najbardziej zależy.
pozdro
--
greg
-
55. Data: 2009-10-21 07:59:09
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: gonzik <b...@y...com>
On 20 Paź, 22:53, "greg" <g...@f...com> wrote:
> Użytkownik "gonzik" <b...@y...com> napisał w
wiadomościnews:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825da@
e34g2000vbc.googlegroups.com...
> On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@f...com> wrote:> Jeśli chcesz do tej Rumunii
czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
> > dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno
> > lepiej.
> > Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.
>
> Moglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do
> Rumunii i Ukrainy?
>
> Wyrazilem sie nieściśle, dziękuję za zwrócenie na to uwagi.
>
> Nie chodzi mi o to że w ogóle i ze wszystkich najlepszy akurat Varadero.
> Chodzi mi o to, że trase 1500 km po asfalcie w jedną stronę wygodniej
> pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż
> turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.
Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na
polskie drogi) a nie Rumunie. W Rumunii nieraz sa super asfalty (rowne
jak stol) a nieraz asfalt jest jak po wybuchu bomby. Na takich drogach
jest caly czas walka, gwaltowne hamownie i omijanie. Na takim terenie
komfort Varadero szybko zanika a leciutkim katem czy innym DR'em albo
TT'ka sie smiga jak rowerem.
Zeby niebylo Varadero to super motocykl. A sa goscie co smigaja po
calym swiecie goldwingami. Tylko ze ja mysle ze male jest piekne i
poreczne :-)
Pozdrav,
Gonzik.
-
56. Data: 2009-10-21 11:15:51
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "greg" <g...@f...com>
"gonzik" <b...@y...com> wrote in message
news:c5546468-3cef-40c8-a7b7-a27208fba7b3@m1g2000vbi
.googlegroups.com...
>Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na
>polskie drogi) a nie Rumunie. W Rumunii nieraz sa super asfalty (rowne
>jak stol) a nieraz asfalt jest jak po wybuchu bomby. Na takich drogach
>jest caly czas walka, gwaltowne hamownie i omijanie. Na takim terenie
>komfort Varadero szybko zanika a leciutkim katem czy innym DR'em albo
>TT'ka sie smiga jak rowerem.
>
>Zeby niebylo Varadero to super motocykl. A sa goscie co smigaja po
>calym swiecie goldwingami. Tylko ze ja mysle ze male jest piekne i
>poreczne :-)
Hej,
Ja też uważam że małe jest poręczne, ale akurat ani kat, ani transalp, ani
afryka to małe nie są.
Kat waży 160 kilo na sucho, dodaj paliwo i bagaż i juz masz 200 - poręczność
niewielka raczej
TT czy XR to sam miód ale jechanie tym do Rumunii to ja współczuję, chyba że
na przyczepkę go.
I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy:
ale do czego?
pozdro
--
greg
-
57. Data: 2009-10-23 21:27:03
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "Pawel" <p...@p...pl>
> I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy:
> ale do czego?
Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po
szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)
P.
-
58. Data: 2009-10-25 09:29:20
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: n...@s...com
On Fri, 23 Oct 2009 23:27:03 +0200, "Pawel" <p...@p...pl>
wrote:
>Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po
>szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)
500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
sciezkach ? Ristekpa.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
59. Data: 2009-10-25 11:05:27
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "Pawel" <p...@p...pl>
> 500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
> 4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
> sciezkach ? Ristekpa.
Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe? A widzialem zdjecia kolegi co AT
jechal do Kirgistanu i dali rade ;)
Pozdr.P.
-
60. Data: 2009-10-25 11:11:02
Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Od: "Pawel" <p...@p...pl>
Ah, jeszcze - odwiedzilem salon Suzuki Moto bo mam akurat pod domem,
sprzedawca bardzo zachwalal nowego V-Strom z ABS (ponoc bardziej wiarygodne
niz w Hondzie i BMW) - pytanie - czy ktos jezdzil na tym moto? Rozumiem, ze
to bardziej cos jak BMW 650tki - czyli raczej nie w gory czy ciezsze tereny,
ale takie turystyczne odcinki...co sadzicie?
Pozdr.P.