  • 1. Data: 2009-04-07 09:09:14
    Temat: Jaki uniwersalny pilot
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Kupiłem używany projektor Hitachi. Sprzedawca nie miał
    do niego pilota.
    W zasadzie wszystko mogę obsłużyć przyciskami na projektorze
    ale może czasem byłoby poręcznie zrobić to zdalnie.

    Czy tzw. uniwersalne piloty mogą "nauczyć się" komunikacji
    z projektorem jeśli nie mam do dyspozycji oryginalnego?

    Czy różne wersje pilotów mają w takiej sytuacji lepsze
    lub gorsze możliwości dobrania sposobu kodowania?

    (szukałem też na Allegro wśród uszkodzonych, samego
    pilota albo zepsutego projektora z pilotem ale na razie
    nie trafiłem)

  • 2. Data: 2009-04-08 21:53:12
    Temat: Re: Jaki uniwersalny pilot
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    michalek pisze:

> [...]
    >
    > Czy tzw. uniwersalne piloty mogą "nauczyć się" komunikacji
    > z projektorem jeśli nie mam do dyspozycji oryginalnego?

    Są piloty uniwersalne (np. serii Logitech Harmony), które programuje się
    po podłączeniu do komputera przez USB. W specjalnej aplikacji wybierasz,
    jakie urządzenia ma obsługiwać (nazwa producenta, typ urządzenia,
    konkretny model) i już. Nie potrzeba do tego mieć oryginalnych pilotów.
    Polecam chociażby najtańszy z serii Logitech Harmony 515. Przy okazji
    wprogramujesz sobie obsługę wszystkich innych "klocków", do których
    używałeś dotychczas kilka pilotów.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/