  • 1. Data: 2010-04-11 20:44:35
    Temat: Jaki programator procesorów 51
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    Dawno nie zajmowałem się procesorami jednoukładowymi serii 89C51 i
    zapodziałem gdzieś mój stary programator z WG Elektronik.
    Chciałbym poprawić kilka starych projektów z przed 10 lat tylko nie wiem
    jaki programator teraz najlepiej kupić. Najlepszy byłby z wejściem USB ale
    jakoś nie widzę takich na allegro.

  • 2. Data: 2010-04-12 21:32:30
    Temat: Re: Jaki programator procesorów 51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-11 22:44, Zbyszekkk pisze:

> [...]
    > Chciałbym poprawić kilka starych projektów z przed 10 lat tylko nie wiem
    > jaki programator teraz najlepiej kupić. Najlepszy byłby z wejściem USB

    A chcesz koniecznie programować takie stare kostki, czy wystarczy nowsze
    zapisywane w systemie (np. AT89S51, AT89S8253 itp)?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-04-12 21:45:21
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    > A chcesz koniecznie programować takie stare kostki, czy wystarczy nowsze
    > zapisywane w systemie (np. AT89S51, AT89S8253 itp)?

    Wypadłem przez ostatnie lata z elektroniki poprzez nadmiar innych
    obowiązków. Ponieważ wszystkie 51 miałem kiedyś w jednym palcu (lubiałem
    pisać programy bezpośrednio w kodzie szesnastkowym) to nie bardzio chce mi
    się uczyć teraz innych procków z powodu krótkiej potrzeby zrobienia prostego
    sterownika. A może podawane przez Ciebie procki to są normalne 51 tylko z
    programowaniem przez port szer?
    Zbyszek

  • 4. Data: 2010-04-12 21:54:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-12 23:45, Zbyszekkk pisze:

> [...]
    > prostego sterownika. A może podawane przez Ciebie procki to są normalne
    > 51 tylko z programowaniem przez port szer?

    AT89S51 to jest dokładnie AT89C51 (zresztą od tego samego producenta) -
    tylko że programowanie odbywa się szeregowo i nie wymaga wyższego
    napięcia zasilania. No ale jeżeli potrzebujesz programować wszystkie '51
    jakie tylko wpadną Ci w ręce - to można np. tym:

    http://www.elmark.com.pl/index.php?id=246

    Ma USB. Tu jest strona producenta:
    http://www.aec.com.tw/LT-48UXP.htm
    A tu lista obsługiwanych układów:
    http://www.aec.com.tw/download/LabTool-48XP_ALL.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-04-15 20:15:54
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

> [...]
    > zasilania. No ale jeżeli potrzebujesz programować wszystkie '51 jakie
    > tylko wpadną Ci w ręce - to można np. tym:

    O to właśnie chodziło
    Dzięki Adaś

    Zbyszek

  • 6. Data: 2010-04-18 22:58:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-15 22:15, Zbyszekkk pisze:

    > O to właśnie chodziło

    Pochwal się wrażeniami gdy już kupisz. Podobnych programatorów spotkasz
    na świecie jeszcze wiele, ale ten ma bardzo dobry stosunek możliwości do
    ceny. No może jeszcze tym się przyjrzyj:
    http://www.rk-system.com.pl/index.php?a=programatory
    &b=uprog2st
    http://www.gotronik.pl/xeltek_superpro3000u.html
    http://www.gotronik.pl/topmax2.html