  • 11. Data: 2014-08-08 14:59:11
    Temat: Re: Jaki nośnik do archwiwizacji danych?
    Od: " 666" <n...@d...spamerow>

    Dokumenty?
    Udowodnij coś w ZUS-ie bez papieru ;-)

    -----
    > Papier to tylko w przypadku zdjęć.
    > Z danymi innego typu (filmy, programy, dokumenty, cokolwiek) problem pozostaje
    dalej ten sam.

  • 12. Data: 2014-08-08 15:45:32
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-08 14:59, 666 pisze:
    > Dokumenty?
    > Udowodnij coś w ZUS-ie bez papieru ;-)

    Dokument nie musi być tylko do urzędu. Są też inne rodzaje dokumentów na
    świecie, które wcale nie wymagają drukowania.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 13. Data: 2014-08-09 10:18:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kamikazee wrote:

    > Zgrać na DVD w kilku kopiach.

    Nic to nie da. Po paru latach pojawią się błędy. Chyba, że co 2 lata
    będą robione nowe kopie tych płyt.

  • 14. Data: 2014-08-09 10:24:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Bolko wrote:
    > Wiem że temat był wałkowany (złote CD/chmura/HDD/taśmy).
    >
    > Ale może się coś zmieniło???

    Nic się nie zmieniło. CD-R to wciąż jedna z najmniej trwałych form
    zapisu do archiwizacji. Zaraz po nim DVD-R. Wciąż najlepiej wypada
    taśma, ale tą też dla pewności wypadałoby skopiować na nową raz na parę
    lat. Nieźle może się też sprawdzić HDD, szczególnie w RAID1 lub
    podobnym. Co do chmury, to trudno powiedzieć - może być najtrwalsza, ale
    może też nagle zniknąć i pisz na Berdyczów.

  • 15. Data: 2014-08-09 13:34:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dnia 2014-08-08 00:41, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > coś źle pójść i płytka do wyrzucenia. No i nie warto kupować absolutnie
    > najtańszych.
    >
    > Teraz... płytka DVD ma około 4GB miejsca (zaokrąglam bo na pewno będą
    > straty - chyba że komuś będzie się chciało pieprzyć idealnym układaniem
    > danych). Na 1TB potrzeba więc jakieś 250 płytek czyli 250zł. Za 250zł
    > można kupić dysk 1TB na USB3.0, w dodatku nieco ogumowany i (ponoć)
    > trochę wzmocniony i odporny przynajmniej na zachlapanie.
    >
    > Teraz dolicz koszta nagrywarki oraz czasu zmarnowanego na wachlowanie

    Z tym, że te dyski to też wypadało by mieć dwa i dublować dane, bo jak
    padnie jeden dysk to wszystko tracisz. Jak padnie 50% płyt, to 50%
    danych jeszcze zostaje.

  • 16. Data: 2014-08-09 14:33:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-09 10:18, Użytkownik Poldek napisał:

    > Nic to nie da. Po paru latach pojawią się błędy. Chyba, że co 2 lata
    > będą robione nowe kopie tych płyt.

    Błędy zawsze się pojawią. Pytanie brzmi kiedy kiedy ?
    I po to trzymasz dane w więcej niż jednej kopii aby kiedy
    na jednej z nich pojawię się błędy z innej zrobić kolejne
    kopie.
    A wracając do tematu, dzisiaj zamiast bawić się w płytki
    optyczne wybrał bym pendrajwa lub HD. Oczywiście razy dwa.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2014-08-09 15:50:40
    Temat: Re: Jaki nosnik do archwiwizacji danych?
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *RadoslawF* wdusil[a] knefle:

    >A wracając do tematu, dzisiaj zamiast bawić się w płytki
    >optyczne wybrał bym pendrajwa lub HD. Oczywiście razy dwa.

    I roznych firm, bo obecne dyski to trwaloscia niewiele ustepuja DVD.

  • 18. Data: 2014-08-09 22:25:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Poldek pisze tak:

    > Nic się nie zmieniło. CD-R to wciąż jedna z najmniej trwałych form
    > zapisu do archiwizacji. Zaraz po nim DVD-R

    Zawsze mnie ciekawiło dlaczego napędy dvd mają taką niską kulturę
    pracy.

    --
    Piotr

  • 19. Data: 2014-08-09 22:28:46
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-08-09 10:24, Poldek pisze:
> [...]

    Takie cuś, tj. dysk na USB np. ten jest najlepsze:
    http://www.komputronik.pl/product/177681/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzespoly/Toshiba_Stor_E_Basics_500GB_USB_
    3_0_Black.html

    --
    animka

  • 20. Data: 2014-08-09 23:39:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    animka pisze tak:

    > Takie cuś, tj. dysk na USB np. ten jest najlepsze:
    > http://www.komputronik.pl/product/177681/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzes
    > poly/Toshiba_Stor_E_Basics_500GB_USB_3_0_Black.html

    z tym że w Biedronie 500GB jest po 149zł a w Oszą 1TB po 229zł

    --
    Piotr