  • 1. Data: 2016-03-12 09:13:29
    Temat: Jaki monitor najlepszy do tekstu??? TN czy coś innego?
    Od: Killer2 <o...@o...com>

    Dodam że absolutnie nie toleruję smużenia, do tego stopnia że TV mam
    plazmę bo nie akceptowałem żadnego LCD (syf obraz dynamiczny mydło).

    Jeśli chodzi o komputer/monitor to obecnie mam TN 5ms 5letni i strasznie
    smuży w tekście. Również mój wzrok widzi na nim tzw regulację jasności
    PWM (widzę poziome pasy jaśniejsze i ciemniejsze) więc tzw flickerfree w
    nowym modelu jest obowiązkowy.

    I teraz staje przed dylematem dwóch monitorów: LG IPS 5ms i ACER TN 1ms.

    skłaniam się ku temu drugiemu bo kosztem kolorów i kątów tekst będzie
    ~~4x ostrzejszy przy scrolowaniu niż IPS...

    tak będzie?

    nie mam kasy żeby kupić 2 jednocześnie i wybrać...

  • 2. Data: 2016-03-12 10:57:04
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > nie mam kasy żeby kupić 2 jednocześnie i wybrać...

    Kup w internetach, po kolei i oddaj bez podania przyczyn :)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 3. Data: 2016-03-12 11:17:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.03.2016 o 09:13, Killer2 pisze:
> [...]
    > ~~4x ostrzejszy przy scrolowaniu niż IPS...
    >
    > tak będzie?
    >
    > nie mam kasy żeby kupić 2 jednocześnie i wybrać...
    obawiam się że IPS (s-IPS) byłby lepszy niż tn. nie każ mi tego
    wyjaśniać, ale mam parę kompów ( w sensie laptop, praca dom) i najlepszy
    obraz mam na starym ips, kupionym za 4 stówki, HP L2475. Broniłem się
    przed LCD jak długo mogłem, ale poległem. tyle że odrazu kupiłem ipsa i
    nie żałuję. Odzywam się tylko dlatego, że w moim środowisku najszybciej
    czytam (poprostu zawsze dużo czytałem) i jestem w stanie "wyłapać" pewne
    słowo, frazę w tekscie już podczas przewijania tekstu. (czego moi bliscy
    absolutnie nie potrafią. do szkoły mieli pod górkę czy jakoś tak) Ale tą
    "magiczną" zdolność tracę patrząc w ekran laptopa (tn) i w monitor w
    pracy (tani tn). Na CRT i ips - bez problemu

    Tak więc czeka Cię sprawdzenie monitora własnymi oczami
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-03-13 08:49:03
    Od: Killer2 <o...@o...com>

> [...]
    > pracy (tani tn). Na CRT i ips - bez problemu
    >
    > Tak więc czeka Cię sprawdzenie monitora własnymi oczami

    laptopy to zupełnie inna bajka nie wiedzieć dlaczego do modeli do 3tys
    pakują matryce które mają katy są 50/50 więc jeśli chodzi o porównanie
    to nie biorę ich pod uwagę, mam della E6400 kupiłem używanego i to
    model(seria) w których były montowane matryce WIDE VIEW- TN ale kąty
    były takie jak w monitorach stacjonarnych 160/160

  • 5. Data: 2016-03-13 10:33:59
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > obawiam się że IPS (s-IPS) byłby lepszy niż tn. nie każ mi tego wyjaśniać

    Lepszy bybyl taki z szybkoscia TN, kolorami IPS i kontrastem VA :)

    Ludzie maja rozne priorytety - np. ja wole IPS (ew. VA) niz TN,
    ale dla mnie wazniejsze sa kolory/odcienie i brak smuzenia
    a tu IPS jest najlepszym kompromisem (niestety kosztem kontrastu).
    Gdyby tylko VA byly szybsze (ach ta czern)...

    > Broniłem się przed LCD jak długo mogłem, ale poległem.

    Ja tez :)

    > Ale tą "magiczną" zdolność tracę patrząc w ekran laptopa (tn) i w monitor
    > w pracy (tani tn). Na CRT i ips - bez problemu

    Dobrej klasy TN zawsze bedzie szybszy niz podobnej klasy IPS.

  • 6. Data: 2016-03-13 10:37:23
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    >
    > skłaniam się ku temu drugiemu bo kosztem kolorów i kątów tekst będzie ~~4x

    Jesli to podnej klasy sprzet, to bierz TN.

  • 7. Data: 2016-03-13 14:08:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Killer2" <o...@o...com> wrote in message
> [...]
    > skłaniam się ku temu drugiemu bo kosztem kolorów i kątów tekst będzie ~~4x

    10 lat temu moze i by tak bylo

    dzis (jezeli to nie nonejmowe odpady poprodukcyjne) zu nie ma
    prawa zobaczyc roznicy miedzy monitorami ze sredniej polki

    zawsze mozna tez wybrac sie do sklepu czy zwrocic bez podania przyczyny

    --
    http://db.org.pl/

  • 8. Data: 2016-03-14 11:41:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 12.03.2016 Killer2 <o...@o...com> napisał/a:
> [...]
    > smuży w tekście. Również mój wzrok widzi na nim tzw regulację jasności
    > PWM (widzę poziome pasy jaśniejsze i ciemniejsze) więc tzw flickerfree w

    Epapier :)
    Nie miga, kontrast nieosiągalny dla reszty :)

  • 9. Data: 2016-03-14 12:01:11
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Epapier :)
    > Nie miga, kontrast nieosiągalny dla reszty :)

    Ale ze scrollem słabo :D

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 10. Data: 2016-03-14 12:08:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 14.03.2016 Stregor <s...@w...to.gmail.com> napisał/a:

    > Ale ze scrollem słabo :D

    Stronicuj nie scroluj, to miał być do tekstu ;)

    Z resztą ciężko obecnie mówić o technologii np LCD nie wchodząc w szczegóły, modele,
    bo to tak na prawdę sporo się pozmieniało. No i trochę niekonsekwencji
    w wypowiedzi autora też widzę - ma tv plazmę bo widzi smużenia, a kolorów robionych
    ditheringiem i wypełnianiem czasowym już nie (mrówki w szarościach itd).

    Ale do czytania tekstu to e-papier będzie najlepszy :)