  • 1. Data: 2022-08-14 16:05:00
    Temat: Jaki lakier bezbarwny?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam do pomalowania kilkanaście detali ze stali nierdzewnej. Niektóre z
    tych detali będą w miejscu, gdzie jest dość wysoka temperatura (tak. do
    70 stopni). Kompresora nie mam, więc będę malować sprayem. Dość fajnie
    wychodzi malowanie lakierem żaroodpornym Motip, ale wymaga on wygrzania
    w 160 st. C. Niektóre elementy są za duże i nie mam jak ich wygrzać.
    Zrobiłem próby lakierem bezbarwnym Boll. Wygląda ładnie, ale lakier jest
    bardzo miękki.
    Jaki byście polecali lakier bezbarwny w sprayu do takiej roboty? Zależy
    mi na dobrym połysku i na twardości powłoki.
    Jacek

  • 2. Data: 2022-08-16 08:42:45
    Temat: Re: Jaki lakier bezbarwny?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jaki byście polecali lakier bezbarwny w sprayu do takiej roboty? Zależy
    > mi na dobrym połysku i na twardości powłoki.
    > Jacek
    o ile ja wiem, to każdy lakier w sprayu jest miekki - w porównaniu do
    lakierów samochdowych. Wymalowałem setki "puszek" (montana itp), ale jak
    miało to mieć ręce i nogi, to musiało być pokrywane lakierem bezbarwnym
    "samochodowym".
    Tak że bez kompresora.... wałkiem? zanurzeniowo? Wypożycz kompresor a
    pistolet kup na allegro. pogadaj z kimś kto Ci to "pryśnie" w garażu,
    albo zleć lakiernikowi.
    montana w sprayu w porównaniu do najtańszego t4w wychodzi bardzo bardzo
    słabo.

    ToMasz

    PS, jak dawno temu ja pytałem tutaj o wskazówki dotyczące lakierowania,
    były osoby które twierdziły że da się kupić robiony spray samochodowy z
    "wbudowanym" utwardzaczem. Że niby coś przebijasz w "puszce", uwalnia
    się utwardzacz, mieszasz i masz godzinę na zużycie wszystkiego.

  • 3. Data: 2022-08-25 07:45:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 08:42, ToMasz pisze:
> [...]
    > "wbudowanym" utwardzaczem. Że niby coś przebijasz w "puszce", uwalnia
    > się utwardzacz, mieszasz i masz godzinę na zużycie wszystkiego.

    Troszkę po czasie, ale dla potomności:

    http://sdstds.sxcolor.info/Doc/TDS/pl/PL%201212.pdf

    Są też inne produkty np. seria SprayMAX

    Pozdrawiam - Mirek