  • 41. Data: 2018-08-05 13:59:17
    Temat: Re: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Aug 2018 19:45:21 +0200
    doszła do mnie wiadomość <pjvg1l$7gl$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...wp.pl> :

    >A komu by się chciało grzebać po smietnikach i sklejać Twoje płyty.
    >Poza tym czego się boisz? Policja szuka u Ciebie pedofilii lub zoofilii?

    Może boi się wycieku danych personalnych? Takie dane mogą być w
    miejscach, o których nie masz zielonego pojęcia, ich wyszukanie jest w
    praktyce awykonalne.
    Wniosek jest jeden, niszczyć doszczętnie niezależnie od zawartości.

  • 42. Data: 2018-08-05 14:38:33
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Może boi się wycieku danych personalnych? Takie dane mogą być w
    > miejscach, o których nie masz zielonego pojęcia, ich wyszukanie jest w
    > praktyce awykonalne.
    Jest dokładnie tak, jak piszesz.

    > Wniosek jest jeden, niszczyć doszczętnie niezależnie od zawartości.
    Jak to zrobic bez niszczarki i bez mikrofali?

    Płyt jest około 200.

    Pzdr.
    Tomasz

  • 43. Data: 2018-08-05 15:04:40
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-05 o 14:38, Tomasz pisze:

    > Jak to zrobic bez niszczarki i bez mikrofali?

    Mikrofali nie ma żaden Twój znajomy? Oczywiście nie zgodzi się bez
    użycia worków, wpakowania tych płyt w folię termoodporną, tak, jako to
    Ci opisał ToMasz, W dniu 2018-08-02 o 14:47

    > Płyt jest około 200.

    Czyli szukasz metody raczej wydajnej. Szlifierka z tarczą drapakową?
    Piekarnik ma wadę, będzie cuchnąć, i żadne worki na nic się nie zdadzą,
    chyba, że świetnie masz obcykane panowanie nad temperaturą w jego wnętrzu...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 44. Data: 2018-08-05 15:14:56
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 14:38:33 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b66efc4$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Tomasz" <t...@t...pl> :
> [...]
    wiadomości

    >Jest dokładnie tak, jak piszesz.

    >Jak to zrobic bez niszczarki i bez mikrofali?

    Tania niszczarka, może tyle wytrzyma i przyda się kiedyś do czegoś
    innego.
    Kuchenki mikrofalowej lepiej tym nie brudzić.
    Ręczne metody moim zdaniem zbyt upierdliwe, ale
    wykonalne(zeszlifowanie/zdrapanie nośnika, łamanie/cięcie).

  • 45. Data: 2018-08-05 15:15:26
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Naprawdę trzeba robić druciarstwo zamiast kupić (lub wypożyczyć) niszczarkę do płyt
    nawet używaną, i po użyciu odsprzedać z niewielką stratą?
    Jak ktoś ma 200 płyt z danymi osobowymi to raczej powinien odłożyć kasę na wyjscie z
    interesu.
    A ludzkość wymyśliła niszczenie płyt nie zagrażające środowisku i pozwalające
    odzyskać surowce wtórne.
    Wrzuć do beczki i zalej rozpuszczalnikiem (acetonem?), pytanie co z produktem
    końcowym.

  • 46. Data: 2018-08-05 15:43:47
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-05 o 15:14, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Ręczne metody moim zdaniem zbyt upierdliwe, ale
    > wykonalne(zeszlifowanie/zdrapanie nośnika, łamanie/cięcie).

    Ktoś tu zwrócił uwagę (nie wiem ile w tym prawdy, nie znam się), że
    powierzchnia zapisywana znajduje się bliżej "pleców" krążka, a nie ich
    przezroczystej "twarzy". Jeśli to prawda, to drapać trzeba właśnie "od
    dupy strony". Ktoś mógłby uważać, że gdy podrapie się lica, to sprawa
    będzie załatwiona. Myślę, że można by jednak taką płytę odczytywać, acz
    oczywiście nie w drajwie. A przy użyciu żmudnego, bit po bicie,
    odczytywania pod mikroskopem. Tylko przedtem trzeba by zadrapania zalać
    jakimś olejkiem o współczynniku załamania światła dokładnie takim, jak
    zdrapana warstwa.
    Można sobie nawet wyobrazić, że ktoś zmajstruje takie urządzenie (byłoby
    potwornie drogie), które będzie czytało takie podrapane płyty bardzo
    szybko, kilkaset bitów na sekundę, może nawet chyżej.

    A płyty połamane? Sklejanie raczej byłoby złym rozwiązaniem, wydajniej
    byłoby zrobić mikrofotografie połamanych fragmentów, i zamiast je
    składać fizycznie - użyć obróbki cyfrowej tych zdjęć. No ale choć
    wykonalne, to też dość to byłoby kosztowne. Ale wywiady mają spore
    budżety, o czym skrobnę niżej. Zwrócić warto uwagę, że wywiad nie musi
    być państwowy, mogą też się tym babrać wywiadownie przemysłowe, czyli
    złodzieje technologii. W tym też jest wielka kasa!

    A co do źródeł finansowania, to wielce niepokojącą rzeczą jest to, że (w
    większości państw) *oficjalne* budżety różnej maści wywiadów są
    permanentnie zaniżane, "ze względów społecznych". Ale przecież "jakoś"
    państwo swoją razwiedkę karmić musi! Zapewne więc płyną tam pieniądze w
    sposób nieco skomplikowany, np. przez państwowe firmy gospodarcze, ot,
    choćby przez osadzanie stołków w różnych radach nadzorczych. Ale tu
    wielkiego powodu do darcia szat nie ma (choć lepiej, aby taki proceder
    nie miał miejsca). Jest jeszcze jedna możliwość, wręcz upiorna, ale to
    może innym razem...

  • 47. Data: 2018-08-05 16:18:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 15:43:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b66ff13$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    od BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> :

> [...]
    >potwornie drogie), które będzie czytało takie podrapane płyty bardzo
    >szybko, kilkaset bitów na sekundę, może nawet chyżej.

    Tak jest, warstwy informacjonośne są od dupy strony:
    http://www.foto-kurier.pl/archiwum_artykulow/technol
    ogie/pokaz-22-dane-na-plytach-cd.html
    Niektóre płyty miały ceramiczne zabezpieczenie tych warstw(Ceramguard)
    Kłopot tylko z płytami dwustronnymi.
    Tak czy inaczej niszczarka.
    A może tak:
    https://youtu.be/AfsAni81bf8?t=408

  • 48. Data: 2018-08-05 16:20:09
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości

> [...]
    > przezroczystej "twarzy". Jeśli to prawda, to drapać trzeba właśnie "od
    > dupy strony". Ktoś mógłby uważać, że gdy podrapie się lica, to sprawa

    Może lepiej pisać o stronie z nadrukiem, wszystko jedno,
    "firmowym/gotowym" czy nadrukiem własnym lub do nadruku
    i o tej drugiej stronie, bez napisów i nie do nadruku,
    bo inaczej każdy może te strony inaczej nazywać.
    Zatem z której strony zdrapywać - tej z napisem lub do nadruku
    czy tej "pustej"?

    Pzdr.
    Tomasz

  • 49. Data: 2018-08-05 16:28:38
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 16:20:09 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b670793$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Tomasz" <t...@t...pl> :
> [...]
    >bo inaczej każdy może te strony inaczej nazywać.
    >Zatem z której strony zdrapywać - tej z napisem lub do nadruku

    Od strony nadruku.
    Od strony czytanej laserem jest gruba warstwa poliwęglanu, który(jeśli
    jest nawet mocno uszkodzony) można zeszlifować nie uszkadzając warstwy
    informacjonośnej i odczytać dane.

  • 50. Data: 2018-08-05 16:33:18
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

> [...]
    > Od strony czytanej laserem jest gruba warstwa poliwęglanu, który(jeśli
    > jest nawet mocno uszkodzony) można zeszlifować nie uszkadzając warstwy

    Dzięki.
    Spróbuję drucianą szczotką, taką do szorowania garnków,
    a potem przełamię. Powinno wystarczyć. W końcu to ma być
    zabezpieczenie przed przypadkowym odczytem, nie zakładam
    bowiem żeby ktoś na moje dane czyhał.

    Pzdr.
    Tomasz