eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2024-04-18 15:31:13
    Temat: Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Załóżmy, że w bolidzie pada nam sonda lambda (albo komputer myśli, że
    padła):
    a) ta przed katalizatorem, zwana regulacyjną,
    b) ta za katalizatorem, zwana kontrolną.

    Czy i jak w takim przypadku ECU zmienia jakoś dawkowanie paliwa w
    stosunku do powietrza i jak to wygląda ma w obu w/w przypadkach?


  • 2. Data: 2024-04-18 18:28:08
    Temat: Re: Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2024 o 15:31, JDX pisze:
    > Załóżmy, że w bolidzie pada nam sonda lambda (albo komputer myśli, że
    > padła):
    > a) ta przed katalizatorem, zwana regulacyjną,
    > b) ta za katalizatorem, zwana kontrolną.
    >
    > Czy i jak w takim przypadku ECU zmienia jakoś dawkowanie paliwa w
    > stosunku do powietrza i jak to wygląda ma w obu w/w przypadkach?

    Przy kontrolnej to raczej nie. Wyrzuci czeka. Przy regulacyjnej...
    Dopóki wolno dryfuje to na podstawie map i kontrolnej sobie ją chyba z
    automatu "kalibruje". I IMHO zależy teraz jak ci padnie dokumentnie tak
    że ECU stwierdzi że przy takiej mapie nie da się uzyskać takiego wyniku,
    to czek i mapy domyślne. A jak się trochę wysypie i ECU nie będzie w
    stanie tego stwierdzić to reguluje mieszankę wedle jej wskazań ze
    wszystkim konsekwencjami.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 3. Data: 2024-04-22 14:14:32
    Temat: Re: Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Apr 2024 15:31:13 +0200, JDX wrote:
    > Załóżmy, że w bolidzie pada nam sonda lambda (albo komputer myśli, że

    benzynowym ?

    > padła):
    > a) ta przed katalizatorem, zwana regulacyjną,
    > b) ta za katalizatorem, zwana kontrolną.
    >
    > Czy i jak w takim przypadku ECU zmienia jakoś dawkowanie paliwa w
    > stosunku do powietrza i jak to wygląda ma w obu w/w przypadkach?

    W pierwszym przypadku IMO musi przejść na pracę awaryjną,
    tzn dawkuje paliwo w miarę normalnie, ale brakuje mu ważnego sygnału
    do sprzężenia zwrotnego.

    Normalnie, tzn na podstawie czujnika cisnienia w kolektorze
    (MAP), może potencjometru przepustnicy/gazu, może obrotów silnika.
    I cholera wie czego jeszcze - temperatura ?

    Tak to chyba wygląda w "normalnej" pracy - sonda służy do korekt ...



    J.



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: