  • 1. Data: 2010-03-02 20:03:47
    Temat: Jak submitować poprawnie formularze?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu poruszałem wątek na inny temat, w którym dyskusja zahaczyła
    o kwestię submitowania formularzy. Padło wtedy sformułowanie, które utkwiło
    mi w pamięci: jeśli w swoim kodzie znajdziesz submit(), to robisz coś źle.
    Generalnie unikam submitowania z poziomu JS jeśli to się da zrobić... ale
    jak właściwie dokonać tego bez submit() gdy chcemy aby zmiana w polu typu
    select spowodowała przesłanie formularza?

  • 2. Data: 2010-03-02 22:00:55
    Temat: Re: Jak submitować poprawnie formularze?
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-03-02 21:03, Marek pisze:
> [...]
    > da zrobić... ale jak właściwie dokonać tego bez submit() gdy chcemy aby
    > zmiana w polu typu select spowodowała przesłanie formularza?

    Dobrze, że ci utkwiło, ale skoro ta funkcja jest, to znaczy że są
    przypadki, kiedy jest przydatna :-) Alternatywnie możesz zasymulować
    kliknięcie w przycisk submit przez click(), co pomoże rozpoznać akcję po
    stronie serwera bez uciekania się do hidden.

    artur

  • 3. Data: 2010-03-03 00:53:36
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 02 Mar 2010 20:03:47 -0000, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

> [...]
    > da zrobić... ale jak właściwie dokonać tego bez submit() gdy chcemy aby
    > zmiana w polu typu select spowodowała przesłanie formularza?

    To rozwiązanie jest problematyczne dla użytkowników klawiatury - każde
    wciśnięcie strzałki od razu submituje, więc przesunięcie się o 10 opcji
    zrobi 10 submitów.

    Niestety nie ma w tym przypadku mniej złego rozwiązania niż submit, jeśli
    wymóg jest, że ma się samo wysyłać. W HTML 5 miał być atrybut autosubmit
    ale wyleciał.

    Jeśli dodatkowe submity nie są problemem (np. nie spowoduje to kupienia 10
    produktów zamiast 10tego produktu), to coś takiego ujdzie:

    <select onchange=this.form.submit()>...</select>

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2010-03-03 07:48:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "porneL" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > To rozwiązanie jest problematyczne dla użytkowników klawiatury - każde
    > wciśnięcie strzałki od razu submituje, więc przesunięcie się o 10 opcji
    > zrobi 10 submitów.

    Mozna sie bawic w jakies opoznianie.

  • 5. Data: 2010-03-03 08:37:24
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > To rozwiązanie jest problematyczne dla użytkowników klawiatury - każde
    > wciśnięcie strzałki od razu submituje, więc przesunięcie się o 10 opcji
    > zrobi 10 submitów.

    Nie jest to prawdą. Enter na odpowiedniej opcji wywoła submit. Sprawdziłem
    pod IE8 jak i FF.

    > <select onchange=this.form.submit()>...</select>

    A'propos. Przypadkiem wpisałem:
    <select onchange="submit()">

    ... i działa. Jak to możliwe ?