  • 11. Data: 2020-07-15 13:15:29
    Temat: Re: Jak prawidłowo używać kierunkowskazów na skrzyżowanie z tzw. pierwszeństwem łamanym
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    yabba w
    <news:5f0d93e4$0$560$65785112@news.neostrada.pl>:

    > W dniu 14-07-2020 o 09:55, T. pisze:
    >> https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/kierunk
    owskaz-na-skrzyzowaniu-z-tzw-pierwszenstwem-lamanym-
    poradnik/?fbclid=IwAR0MvDsoRL2TFyR8-C4WDqbo7tiWiZk11
    maZWg7EkVbRo0WV8tRV67uZnwY

    > W latach 90-tych można było nie zdać egzaminu na prawo jazdy używając
    > kierunkowskazów w powyższy sposób.

    Już kiedyś pisałem, ale googiel zapomniał...

    Lata 80 ubiegłego wieku :D
    Czyli rok 80-89, miejscowość Bielsko-Biała, skrzyżowanie
    Sienkiewicza/Słowackiego na wprost gmach PZPR, znaki jak w linku:
    <https://goo.gl/maps/K6h3wq45ds9SUVqy7>

    I kolega miał egzamin/kurs na PJ, a po skręcie w prawo został zatrzymany
    przez /patrol/, bo nie włączył kierunkowskazu i jechał bez świateł mimo, że
    wieczór...

    Pytanie za 100 punktów: dlaczego nikt nie dostał mandatu.

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2020-07-15 14:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "N Tom" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200715.invalid...
    J.F. w <news:5f0d8fe6$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>:

    >Głupi chujku nie możesz napisać po polsku?

    Eee - a o co chodzi ?

    > a jak to z tym pierwszenstwem ?

    Pytanie trolliku wyjąłęś z dupu?

    >Gdzie widzisz problem?

    w zapisach ustawowych i rozporzadzeniowych.

    >"Przed znakami przestankowymi nie umieszcza się spacji"

    Ale mialo byc na temat pierwszenstwa:-P

    J.

  • 13. Data: 2020-07-16 14:59:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Jul 2020 12:58:45 +0200, w
    <5f0d8fe6$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > prosto.
    > A drugi pojazd jedzie z gory i skreca w lewo.
    >
    > Odpowiedz uzasadnic cytatem z przepisow :-)

    Po wuj?
    Skoro jest tabliczka, to droga główna zmienia kierunek (z definicji tabliczki).
    A jak zmienia kierunek, to migacz się należy.

  • 14. Data: 2020-07-16 15:44:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    > Po wuj?
    > Skoro jest tabliczka, to droga główna zmienia kierunek (z definicji tabliczki).
    > A jak zmienia kierunek, to migacz się należy.

    Każdy zakręt sygnalizujesz? Droga zmienia kierunek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2020-07-16 15:56:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Każdy zakręt sygnalizujesz? Droga zmienia kierunek.

    Co ma migacz do zmiany kierunku drogi? Masz tylko zasrany
    obowiązek sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu. Zawsze.

  • 16. Data: 2020-07-16 16:07:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Po wuj?
    >Skoro jest tabliczka, to droga główna zmienia kierunek (z definicji
    >tabliczki).
    >A jak zmienia kierunek, to migacz się należy.

    Ale ja nie o migacz pytam, tylko o pierwszenstwo.

    Oczywiscie mozna tak jak na kursie "w takim przypadku prostujemy
    skrzyzowanie wzdluz drogi glownej" ... ale gdzie jest przepis, ze tak
    nalezy ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-07-16 18:52:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Oczywiscie mozna tak jak na kursie "w takim przypadku prostujemy
    > skrzyzowanie wzdluz drogi glownej" ... ale gdzie jest przepis, ze tak
    > nalezy ? :-)

    Od lat szukam miejsca, skąd pochodzi twierdzenie ,,jazda zgodnie z
    przebiegiem drogi nie jest zmianą kierunku jazdy" i nie znajduję.
    Natomiast eksperci tak właśnie to traktują:
    http://mrerdek1.blogspot.com/2018/08/133-kierunkowsk
    azy-na-pierwszenstwie.html

    Przy okazji, w Opolu zrobiono nam niezłego zonka, oznaczając
    skrzyżowanie w sposób bezsensowny:
    https://www.google.pl/maps/@50.6466827,17.943048,286
    m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0

    Jadąc od południa trafiamy na znak wskazujący, że droga główna skręca
    w prawo a podrzędna w lewo. A znaki poziome wskazują zjazd na drogę
    podrzędną prosto a na główną, jako skręt w prawo. W efekcie każdy
    sygnalizuje jak chce :(

    StreetView nie odpowiada stanowi aktualnemu - na zdjęciu satelitarnym
    jest rzeczywisty stan.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2020-07-16 19:45:29
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > "Przed znakami przestankowymi nie umieszcza się spacji"

    Z wyjątkiem pauzy, półpauzy itp., nawiasów otwierających, cudzysłowu...

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2020-07-16 19:52:11
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-07-2020 o 15:51, T. pisze:

    owskaz-na-skrzyzowaniu-z-tzw-pierwszenstwem-lamanym-
    poradnik/?fbclid=IwAR0MvDsoRL2TFyR8-C4WDqbo7tiWiZk11
    maZWg7EkVbRo0WV8tRV67uZnwY

    > Chyba do gimnazjum... :-)

    Napisałem wyraźnie: egzamin na prawo jazdy. To było zaraz po powstaniu
    WORD-ów.

    yabba

  • 20. Data: 2020-07-16 19:54:49
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15-07-2020 o 13:15, N Tom pisze:
> [...]
    > wieczór...
    >
    > Pytanie za 100 punktów: dlaczego nikt nie dostał mandatu.

    Twój kolega powiedział do milicjanta z patrolu: Tato, nie wygłupiaj się.

    yabba