  • 1. Data: 2019-01-01 16:41:02
    Temat: Jak ładować AGM?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kupiłem akku 7.2Ah / 12V. Taki normalny, bezobsługowy.

    Ponieważ pedant jestem czasem to zaczynam zabawę od kilku cykli na iMax
    B6. Ładowanie/rozładowanie 0.5A.

    I nijak nie potrafie przekroczyć 3Ah. Mało tego, czasami nie daje rady
    naładować, w górnym zakresie napiecia zaczyna się wyraźne gazowanie a
    napięcie stoi jak wyryte na 0.1V przed końcem ładowania.

    Akku nowy. Mam inny akku, nie jest to AGM, ma około 6.9Ah w tych samych
    warunkach ładowania/rozładowania i żadna to marka, ot kupiony w sklepie
    z alarmami.

    Mam dwie hipotezy:
    a) to chłam. W dodatku jest wyraźnie lżejszy niż ten inny, nie AGM.
    b) źle to ładuje, mam to ładować znikomym prądem, bo tak.

    Sprzedawca twierdzi że "źle to ładuje". Jak wiec ładować i czy AGM to
    akku specjalnej troski?

  • 2. Data: 2019-01-01 18:31:23
    Temat: Re: Jak ładować AGM?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 16:41:02 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Cześć.
    > Kupiłem akku 7.2Ah / 12V. Taki normalny, bezobsługowy.
    > Ponieważ pedant jestem czasem to zaczynam zabawę od kilku cykli na iMax
    > B6. Ładowanie/rozładowanie 0.5A.

    Olowiowym rozladowywanie szkodzi, wiec sie ich nie rozladowuje.
    Chyba, ze specjalnie kupiles "trakcyjny".

> [...]
    > z alarmami.
    >
    > Mam dwie hipotezy:
    > a) to chłam. W dodatku jest wyraźnie lżejszy niż ten inny, nie AGM.

    Bardzo mozliwe.

    > b) źle to ładuje, mam to ładować znikomym prądem, bo tak.

    A nie ma instrukcji ladowania nadrukowanej ?

    > Sprzedawca twierdzi że "źle to ładuje". Jak wiec ładować i czy AGM to
    > akku specjalnej troski?

    a) ustaw 0.7A i laduj do 14.5V, potem wylacz i zobacz ile weszlo.
    lub
    b) ustaw 13.7V i zobacz ile wejdzie w 24h.

    J.

  • 3. Data: 2019-01-01 19:55:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 16:41:02 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Sprzedawca twierdzi że "źle to ładuje". Jak wiec ładować i czy AGM to
    > akku specjalnej troski?

    Sprzedawcy nie pytaj, on jest od sprzedawania. Opisz problem
    producentowi. Jak brak sensownej odpowiedzi to i producent i aku do
    wyrzucenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-01 21:43:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

> [...]
    > z alarmami.
    > Mam dwie hipotezy:
    > a) to chłam. W dodatku jest wyraźnie lżejszy niż ten inny, nie AGM.

    Jak lżejszy, to znaczy, że chłam.

    > b) źle to ładuje, mam to ładować znikomym prądem, bo tak.

    Ładowanie prądem C/20-C/10 nie może być uznane za złe ładowanie.

    > Sprzedawca twierdzi że "źle to ładuje". Jak wiec ładować i czy AGM to
    > akku specjalnej troski?

    Raczej sprzedawca specjalnej troski - omijać z daleka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-01-01 23:19:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > naładować, w górnym zakresie napiecia zaczyna się wyraźne gazowanie a
    > napięcie stoi jak wyryte na 0.1V przed końcem ładowania.

    Pochwal się, co kupiłeś?

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-01-02 13:10:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 01/01/2019 23:19, Irokez wrote:
    > Pochwal się, co kupiłeś?

    Takie oto coś:

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2a
    h-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113

  • 7. Data: 2019-01-02 14:44:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Takie oto coś:
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2a
    h-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113

    Zwróć i kup akumulator a nie półatrapę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-01-02 14:45:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.01.2019 o 13:10, Sebastian Biały pisze:

    > Takie oto coś:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2a
    h-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113

    Popatrz na to:

    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=3264

    Ponad dwa razy cięższy. Ktoś oszczędza na ołowiu.

    P.P.

  • 9. Data: 2019-01-02 14:53:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Takie oto coś:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2a
    h-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113

    hmm.. zadziwiająco tanie.
    Ile faktycznie waży?

    z posiadanych teraz na półce:
    CSB GP1272 - waga 2,42kg
    CSB GPL1272 F2FR - waga 2,6kg

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-01-02 15:03:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 02/01/2019 14:53, Irokez wrote:
    > Ile faktycznie waży?

    1.8kg. Mój który ma faktycznie 7Ah ma masę około 2.5kg.