  • 1. Data: 2010-08-23 20:39:21
    Temat: Jak bezprzewodowo przedluzyc linie telefoniczna ?
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Mam nastepujacy problem - jest miejsce w lesie gdzie slabo odbiera
    urzadzenie radiowe TPSA (nie pamietam modelu, chyba na pasmo 800MHz). Linia
    wchodzi dalej do lokalnej centralki telefonicznej.
    Chcialbym to urzadzenie radiowe postawic na maszcie ktory jest jakies 150m
    dalej a linie przedluzyc bezprzewodowo i wpiac w ta centralke.
    Idealnie byloby uzyc cos w standardzie DECT, zeby zachowac pofnosc
    polaczenia. Kwestia czy sa produkowane urzadzenia klienckie DECT z wyjsciem
    PSTN umozliwiajacym podlaczenie zwyklego aparatu czy centralki ? A moze sa
    inne gotowe rozwiazania ?

  • 2. Data: 2010-08-23 21:07:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek ma nastepujacy problem:

> [...]
    > Chcialbym to urzadzenie radiowe postawic na maszcie ktory jest jakies
    > 150m dalej a linie przedluzyc bezprzewodowo i wpiac w ta centralke.

    Rozumiem, że to urządzenie będzie tam na maszcie zasilane z panela
    słonecznego i wiatraka. Bo jeśli trzeba będzie doprowadzić kabelek
    z prądem, to może lepiej od razu tym kabelkiem...

> [...]
    > z wyjsciem PSTN umozliwiajacym podlaczenie zwyklego aparatu czy
    > centralki ? A moze sa inne gotowe rozwiazania ?

    O takim urządzeniu DECT nie słyszałem. Ale może VoIP plus Wi-Fi? Też
    dobrzę szyfrowane, żadna wiewiórka leśna tego nie podsłucha, ani żaden
    borsuk. Do tego są gotowe urządzenia.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-08-23 21:43:46
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    > Rozumiem, że to urządzenie będzie tam na maszcie zasilane z panela
    > słonecznego i wiatraka. Bo jeśli trzeba będzie doprowadzić kabelek
    > z prądem, to może lepiej od razu tym kabelkiem...

    Prad jest, kableka tltfonicznego nie da sie pociagnac (zakopac).

    > O takim urządzeniu DECT nie słyszałem. Ale może VoIP plus Wi-Fi? Też
    > dobrzę szyfrowane, żadna wiewiórka leśna tego nie podsłucha, ani żaden
    > borsuk. Do tego są gotowe urządzenia.

    Wifi na maszcie jest, ale nie dziala na tyle pewnie zeby przesylac tym cos
    powaznego (polaczenie telefoniczne).

    Jakie urzadzenia VOIP maja wejscie linii telefonicznej inne niz komputer z
    jakas karta ? Komputera na maszcie nie umieszcze, zreszta przestalby dzialac
    po pierwszej burzy pewnie. Urzadzenia WIFI (badz co badz typowo biurowe)
    padaja dosc czesto a co dopiero komputer..

  • 4. Data: 2010-08-23 22:15:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Prad jest, kableka tltfonicznego nie da sie pociagnac (zakopac).

    Podłączony wprost do gajówki, czy co to tam w lesie stoi? Czy z innego
    źródła? Jeśli to pierwsze, to na taką odległość można zrobić połączenie
    po linii zasilającej. Są takie urządzenia ethernetowe.

    > Wifi na maszcie jest, ale nie dziala na tyle pewnie zeby przesylac tym
    > cos powaznego (polaczenie telefoniczne).

    A dlaczego działa w sposób niepoważny? Przy odległości 150 metrów nie
    powinno być żadnych problemów z niewielką anteną panelową.

    > Jakie urzadzenia VOIP maja wejscie linii telefonicznej inne niz
    > komputer z jakas karta ?

    Bramki VoIP, jak łatwo zgadnąć. FritzBox 7050 z WiFi, wejściem do linii
    telefonicznej i do telefonu, potrafiący się komunikować choćby z drugim
    takim. Albo jakiś Linksys (SPA3102), jeśli już jest WiFi.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-08-24 06:23:02
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    > Pan Maciek ma nastepujacy problem:
    >
    > O takim urządzeniu DECT nie słyszałem.

    Trochę mało słyszałeś, bo są tzw. gniazda telefoniczne bezprzewodowe w
    standardzie DECT.
    Były już dawno produkowane przez różne firmy, aby umożliwić podłączenie do
    systemu DECT np. faksu lub sekretarki automatycznej, albo zwykłego telefonu
    przewodowego. Zasilane z sieci energetycznej.

    Należy tylko mieć na uwadze ograniczony zasięg DECT, ale i tak sporo
    większy, niż WiFi.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 6. Data: 2010-08-24 11:46:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pawbrok napisał:

    > Trochę mało słyszałeś,

    Nie przeczę. Trzaski jakieś były, próbowałem przekręcić przez zero, ale
    nic nie pomogło. Wciąż słyszę tylko o bezprzewodowych słuchawkach DECT.

> [...]
    > do systemu DECT np. faksu lub sekretarki automatycznej, albo zwykłego
    > telefonu przewodowego. Zasilane z sieci energetycznej.

    Są, czy były dawno produkowane? Można o nich przeczytać na jakimś portalu
    gadżetowym, czy da się je kupić w sklepie?

    > Należy tylko mieć na uwadze ograniczony zasięg DECT, ale i tak sporo
    > większy, niż WiFi.

    A jaki konkretnie ten zasięg? Rekordowe odległości dla Wi-Fi, to coś
    koło 30 km (słyszałem, nie widziałem). Sam do niedawna korzysatałem
    przez bardzo długi czas ze stabilnego łącza długości przeszło tysiąc
    metrów.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-08-24 12:02:26
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    Juz znalazlem - nazywa sie to DistyBox i jest do kupienia na allegro albo w
    Conradzie za ok 430zl, wiec cena calkiem przystepna. Mam nadzieje ze spelni
    oczekiwania, i przede wszystkim bedzie sprawnie startowac po utracie
    zasilania czy lacznosci.
    Wifi w tym miejscu niestety co jakis czas glupieje - czasami ktorys APek sie
    jakos dziwnie potrafi przywiesic, czasem przestaja dzialac kiedy pracuje
    radiostacja itd..

  • 8. Data: 2010-08-24 12:24:08
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Użytkownik "Maciek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Juz znalazlem - nazywa sie to DistyBox

    Oprócz tego dawniej najpopularniejsze było Siemens Gigaset 1000 TAE - ma
    gniazdko w standardzie niemieckim (TAE), ale przejściówka nie jest
    problemem. Można polować na to na allegro lub niemieckim ebayu.
    I jeszcze znalazłem, że Tiptel coś takiego robi.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 9. Data: 2010-08-25 07:18:12
    Od: a...@p...pl