  • 11. Data: 2012-11-06 12:40:07
    Temat: Re: Internet z UPC
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 6 listopada 2012 (11:06:30) napisano:
    > To nie odpowiedź na Twoje pytanie - ale możesz wytłumaczyć, że koszt
    > roboty, sprzętu (włączanie/ wyłączanie szybko uszkodzi) będzie
    > większy, niż koszt prądu. Najprościej: wrzuć do Excela koszt kWh, pobór
    > prądu przez te urządzenia (pewnie z 15W) i policz, że to pewnie ze 2zł.

    Nic z tego. Niestety, wielu ludzi, gdy widzi, lub słyszy cokolwiek o
    jakichś "watach", "kilowatach" po prostu przestaje słuchać i wyłącza
    myślenie. I nie da się ich przekonać. Nie zrozumieją ani analogii do
    prędkości i drogi, ani nie uwierzą, że to wszystko sprowadza się do
    prostego mnożenia. Po prostu.

    A całość jest jeszcze podkręcane przez reklamy w TV "wyłącz telewizor,
    bo ta lampka się pali i prąd żre"...

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 12. Data: 2012-11-06 12:47:44
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 06/11/2012 11:40, Yakhub wrote:
> [...]
    > prostego mnożenia. Po prostu.
    >
    > A całość jest jeszcze podkręcane przez reklamy w TV "wyłącz telewizor,

    Ja ostatnio wyśmiałem kolegę, który kupił wyłącznik czasowy za 23EURO,
    żeby wyłączać na noc (4-5h) router UPC ciągnący 11-13W (sprawdzone).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 13. Data: 2012-11-06 13:01:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.11.2012 12:47, DooMiniK pisze:

    > Ja ostatnio wyśmiałem kolegę, który kupił wyłącznik czasowy za 23EURO,
    > żeby wyłączać na noc (4-5h) router UPC ciągnący 11-13W (sprawdzone).

    Już za ~10 lat się mu zwróci. Chyba że będzie coś jeszcze wyłączać. Albo
    ceny prądu wzrosną wielokrotnie.

    p. m.

  • 14. Data: 2012-11-06 13:39:05
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2012-11-06 11:06, DooMiniK pisze:
    > To nie odpowiedź na Twoje pytanie - ale możesz wytłumaczyć, że koszt
    > roboty, sprzętu (włączanie/ wyłączanie szybko uszkodzi) będzie

    Dlaczego uszkodzi? Wylaczanie routera z pradu moze go uszkodzic? Mozesz
    to jakos uzasadnic?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 15. Data: 2012-11-06 15:58:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 05 Nov 2012 22:40:28 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

    > Sytuacja, wcześniej mi nieznana, wygląda następująco:
    > w pokoju właścicielki mieszkania znajdują się dwa urządzenia. Jedno,
    > które dostarcza Internet tylko do jej komputera, a drugie to zwykły
    > router.

    Bardzo ciekawe. Znaczy się jak to niby działać ma? Modem z UPC -> komputer
    właścicielki -> router?

    (ciach...)
    > W domu mam jedną skrzyneczkę - Liveboxa 2.0, na którym chodzi wszystko i
    > jest ok. A tu UPC, jak mi się zdaje, robi jakieś cyrki.

    Albo z Ciebie, właścicielki i brata takiej samej kategorii eksperci... :D

    > Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi i jak
    > najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    Przeprowadź się gdzieś, gdzie takich problemów mieć nie będziesz.

    [ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend". ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 16. Data: 2012-11-06 16:40:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    $heikh el $hah pisze tak:

    > To drugie byłoby fajne, gdyby było radiowe. Jest?

    Tak. Mam te białe z 8lat. Jeden do tv i sat, drugi do kompa
    a trzeci do światła. Teraz w OBI kosztuja chyba 65zł
    Pilot działa także z innymi zabawkami z tej firmy.

    http://www.elro.eu/en/m/products/category/home_autom
    ation/home_control/sets1

    > ja bym tylko zrobił taką dziurkę, by dwie
    > średnice kabla się mieściły.

    tak byłoby najtaniej i najpewniej.

    --
    Piter

  • 17. Data: 2012-11-06 16:55:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup
    > Dlaczego uszkodzi? Wylaczanie routera z pradu moze go uszkodzic? Mozesz to
    > jakos uzasadnic?

    Stany nieustalone...

  • 18. Data: 2012-11-07 18:55:41
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-05 22:40, $heikh el $hah pisze:
> [...]
    > był wyłączany, gdy nie jest używany. A dla mnie to kłopot, bo ona idzie
    > spać np. o 23 i wyłącza, a ja o 03. I niby mogę sobie wejść do jej
    > pokoju i włączyć, kiedy tylko zechcę, ale muszę poczekać aż uśnie, bo
    > inaczej nie miałoby to sensu. Ogólnie - chora sytuacja, bo net jest
    > dobry (25/1.5 Mb/s), ale nie ma go 24h/d.
    > W domu mam jedną skrzyneczkę - Liveboxa 2.0, na którym chodzi wszystko i
    > jest ok. A tu UPC, jak mi się zdaje, robi jakieś cyrki.
    > Wobec tego: czy ktoś wie, o co właściwie tu chodzi i jak
    > najprościej/najlepiej rozwiązać tę sytuację?

    Panowie, okazało się wreszcie, że faktycznie chodzi głównie o prąd. Ja
    bym oczywiście mógł dopłacać 10 zł/msc, żeby to było stale włączone,
    jednak ta kobieta nie ma zielonego pojęcia o używaniu energii, więc na
    słowa, że są to złotówkowe kwestie, nie dała się przekonać. A jej brat,
    niby-elektryk, znowu nie przyszedł, więc skłaniam się ku wersji łącznika
    na pilota. Właścicielka się zainteresowała, więc może się uda. Gdyby
    ktoś z Was miał jeszcze jakieś porady odnośnie tej sytuacji, to byłbym
    za nie wdzięczny. :)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 19. Data: 2012-11-07 23:57:02
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik $heikh el $hah napisał:
    > http://download.hellshare.pl/sadnadbogiem-rar/494655
    1/hGdyby
    > ktoś z Was miał jeszcze jakieś porady odnośnie tej sytuacji, to byłbym
    > za nie wdzięczny. :)

    Hehehe, przeprowadz sie ;P

  • 20. Data: 2012-11-07 23:59:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    $heikh el $hah pisze tak:

> [...]
    > zainteresowała, więc może się uda. Gdyby ktoś z Was miał jeszcze
    > jakieś porady odnośnie tej sytuacji, to byłbym za nie wdzięczny.

    Uważaj na rafy w postaci pytania
    "hmm a ile prądu pobiera ten łącznik na pilota?" ;)

    przez rok pobiera tyle co jedno suszenie włosów :)

    --
    Piter