-
1. Data: 2011-09-21 09:25:10
Temat: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Witam,
Ma ktoś jakąś baze wiedzy na temat silnika Forda 1.4 TDCI (68 KM) . Chodzi
mi np. o to:
1) czy jest tylko konstrukcja Forda czy ktoś inny maczał w nim palce (może
jest to bliżniak 1,4 HDI)
2) jakiej firmy jest osprzęt (wtryskiwacze itp)
3) koła dwumasowego chyba nie ma?
4) filtra DPF też chyba nie?
5) czy turbo ma zmienną geometrię czy nie.
5) inne dane i opinie (awaryjność, spalanie, jak jedzie w porównaniu do np.
1.2 lub 1.4 benzyna (82 KM) z Forda Fiesty)
-
2. Data: 2011-09-21 09:30:25
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
news:j5c3gm$e7g$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Ma ktoś jakąś baze wiedzy na temat silnika Forda 1.4 TDCI (68 KM) . Chodzi
> mi np. o to:
> 1) czy jest tylko konstrukcja Forda czy ktoś inny maczał w nim palce (może
> jest to bliżniak 1,4 HDI)
> 2) jakiej firmy jest osprzęt (wtryskiwacze itp)
> 3) koła dwumasowego chyba nie ma?
> 4) filtra DPF też chyba nie?
> 5) czy turbo ma zmienną geometrię czy nie.
> 5) inne dane i opinie (awaryjność, spalanie, jak jedzie w porównaniu do
> np. 1.2 lub 1.4 benzyna (82 KM) z Forda Fiesty)
O trochę już sam znalazłem
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine
-
3. Data: 2011-09-21 14:53:52
Temat: OT Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2011-09-21 09:30, Agent pisze:
>> bliżniak
Alt+x=ź
-
4. Data: 2011-09-21 23:04:30
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>
Agent napisal:
> 5) inne dane i opinie (awaryjność, spalanie, jak jedzie w porównaniu
> do np. 1.2 lub 1.4 benzyna (82 KM) z Forda Fiesty)
Ja wiem tylko tyle, że ten silnik w Fordzie Fusionie to pomyłka - jest za
słaby do takiego samochodu, przy włączonej klimatyzacji trudno było się
"tym" poruszać. Każdy, kto przesiadał się na tą wersję Fusiona zanim
przyzwyczaił się do tego silnika zduszał go i to najczęściej na środku
skrzyżowania... Do 50kkm padł "tylko" EGR.
Ten sam silnik w przypadku Fiesty (w wersji V) jest wystarczający.
--
dremka
-
5. Data: 2011-09-22 10:50:19
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
W mojej firmie jeździ ich troccę w fiestach 1-2 letnich.Według uzytkowników
palą więcej niż focusy 1,8 TDCI (mniej więcej tyle samo co benzyna 1,4) a
jednocześnie są zdecydowanie za słabe.
-
6. Data: 2011-09-22 11:18:41
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-09-22 10:50, Marek P. pisze:
> W mojej firmie je?dzi ich trocc? w fiestach 1-2 letnich.Wed?ug uzytkownik?w
> pal? wi?cej ni? focusy 1,8 TDCI (mniej wi?cej tyle samo co benzyna 1,4) a
> jednocze?nie s? zdecydowanie za s?abe.
To tak samo jak z 1.5dci w najsłabszej, 65-konnej wersji w Thaliach i
Clio. Też są za słabe dla wszelkich użytkowników służbowych i też palą
dużo, bo gaz gnieciony jest zero-jedynkowo.
W normalnym użytkowaniu, można tym jeździć o kropelce.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
7. Data: 2011-09-22 19:15:24
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> To tak samo jak z 1.5dci w najsłabszej, 65-konnej wersji w Thaliach i
> Clio. Też są za słabe dla wszelkich użytkowników służbowych i też palą
> dużo, bo gaz gnieciony jest zero-jedynkowo.
> W normalnym użytkowaniu, można tym jeździć o kropelce.
Może tak może nie. Przy jeździe 0-1 potrafi wrąbać 8-9 litrów ON na trasie.
-
8. Data: 2011-09-22 19:19:34
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> To tak samo jak z 1.5dci w najsłabszej, 65-konnej wersji w Thaliach i
> Clio. Też są za słabe dla wszelkich użytkowników służbowych i też palą
> dużo, bo gaz gnieciony jest zero-jedynkowo.
> W normalnym użytkowaniu, można tym jeździć o kropelce.
Wg. uzytkowników na Autocentrum jest najmniej oszczędny z diesli w fieście.
-
9. Data: 2011-09-24 02:00:15
Temat: Re: Informacje o 1.4 TDCI
Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>
To jest silnik produkcji PSA. Czyli jest to identyczny silnik co 1.4HDI.
Moje spostrzeżenia o tym silniku w Fordzie Fiesta MK6
+ fajna dynamika choć tylko 68KM
+ wysoka kultura pracy
+ stosunkowo tanie części, silnik popularny
- kiepsko z jego szczelnością, lubią krwawić
- średnia ekonomia - Fiesta MK6 przy prędkości 140km/h 2os. + dużo
betów, klima łyka 6,7l/100
Co do DPF i koła dwumasowego to nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Większość aut nie ma tych "genialnych" wynalazków ale auta z ostatnich
lat montażu tego silnika mogą je mieć.
--
RudeBoy Selecta
Bless...
[ Powered by Jah & Reggae Riddim ]