  • 1. Data: 2011-10-25 19:16:45
    Temat: Re: Ile lat o wytrzymuje akumulator?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:jbhsjf$mq9$...@n...task.gda.pl...
    >Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    >U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
    >Magneti marelli - niecałe 5 lat
    >Jenox - 4 lata

    I tak jakos podobnie, aczkolwiek jak auto zaniedbane, to aku cierpi.

    A kiedys przynioslem Centre ze smietnika i jezdzilem na niej chyba ze
    3-4 lata.

    Pod koniec miala 4Ah, ale zapalala bez problemu ... o ile sie nie
    zapomnialo swiatel wylaczyc :-)

    J.

  • 2. Data: 2011-10-25 19:18:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wi?niak"
    >Co za kretynskie pytanie :/

    A czemu kretynskie ?
    Uzytkownik grzecznie zapytal o doswiadczenia, to mu grzecznie
    odpowiadamy.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-25 20:00:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >Kretynskie, zwlaszcza tak postawione pytanie. Jeszcz ktos czytajac te
    >brednie pochopnie wyciagnie wnioski odnosnie trwalosci akumulatorow
    >roznych marek.

    Hm, bo ja wiem czy tak pochopnie ?
    Z jednej strony - moze i te Varty swietne, tylko jakos polowie
    kierowcow wytrzymuja 5 lat,
    z drugiej - moze i te jenoxy kiepskie, ale 3 lata wszystkim
    wytrzymuja, a kosztuja polowe.

    (w tym roku ceny jakies dziwne).

    J.

  • 4. Data: 2011-12-05 08:41:34
    Temat: Ile lat o wytrzymuje akumulator?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
    Magneti marelli - niecałe 5 lat
    Jenox - 4 lata
    Czeski AKuma - 5 lat

    Jacek

  • 5. Data: 2011-12-05 08:45:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-05 08:41, Jacek pisze:
    > Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    > U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
> [...]

    - centra plus 74Ah 2.0benzyna jakieś 6-7lat,
    - Yuasa 9Ah w motocyklu jakieś 9lat.
    - Sznajder 195Ah w deislu 3.2 jakieś 3 lata...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2011-12-05 09:49:54
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Dec 5, 8:45 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > - centra plus 74Ah 2.0benzyna jakieś 6-7lat,
    > - Yuasa 9Ah w motocyklu jakieś 9lat.
    > - Sznajder 195Ah w deislu 3.2 jakieś 3 lata...

> [...]

    W obecnym samochodzie - Mondeo MK3 benzyna akumulator fabryczny
    Motorcraft wytrzymał dokładnie 5 lat od daty produkcji samochodu :)
    W poprzednim Golf MK3 TDI w sumie przez 4 lata wymieniałem 2 razy
    akumulator - raz po półtora roku eklsploatacji nie wiem co to było coś
    założone przez Niemca, nie oryginał, później Centra Plus wytrzymała
    ciut ponad 2 lata, tuż po gwarancji zdechła, dostała zwarcia na
    celach ;)
    Centra i Motorcraft zachowały się podobnie - jeździło wszystko było
    OK, rano podchodzę do samochodu przekręcam kluczyk ok, uruchamiam
    rozrusznik - cyk i po akumulatorze ;)
    w Golfie pierwszy zaczął ewidentnie gorzej kręcić na starcie i dlatego
    został wymieniony na Centrę Plus - której nikomu nie polecam !!

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2011-12-05 10:05:11
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-12-05 08:41, Jacek pisze:

    U mnie w Corolli:
    - fabryczny z 8 lat
    - Varta z 3 lata
    - obecny noname ma 3 lata i wykazuje poważne oznaki demencji

    Noname był o połowę tańszy od "dedykowanej" Varty...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2011-12-05 10:08:01
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-05 08:41, Jacek pisze:
    > Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    > U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
> [...]

    Delphi (wstawiony przez Renault) - 5,5 roku.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 9. Data: 2011-12-05 10:17:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-05 08:41, Jacek pisze:
    > Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    > U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
> [...]
    Może zdefiniuj "wytrzymuje" ? Akumulator wraz ze starzeniem traci
    pojemność i rośnie mu rezystancja wewnętrzna, przy czym postęp bardzo
    zależy od warunków użytkowania. Poziom "akceptowalny" utraty parametrów
    może bardzo zależeć od pojazdu, przewymiarowania akumulatora itd, więc
    porównywanie "a mi centra wytrzymała 10 lat" do niczego nie prowadzi...
    Ewentualnie porównywanie różnych akumulatorów w tym samym aucie - to już
    coś lepiej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-12-05 10:43:07
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Clio z silnikiem benzynowym - fabrycznie założony akku chodzi nadal (14
    rok mu się zaczyna)