  • 1. Data: 2013-01-20 12:09:32
    Temat: IE10 - problem z kolorami
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zerknijcie na fotkę:

    http://img833.imageshack.us/img833/5488/dsc2655w.jpg

    Pod IE10 pomarańczowa flaga jest wręcz wypalona. Nie widać prawie
    zagnieceń. Pod FF i Chrome jest ok. Fotka zapisana jest w przestrzeni
    barw Adobe RGB i posiada osadzony profil. Podobno IE od wersji 9
    potrafił już sobie z tym radzić. U mnie jednak nie radzi sobie w ogóle.
    Czy gdzieś coś trzeba w IE włączyć czy po prostu kalibracja kolorów tam
    nie działa wbrew temu co M$ twierdzi?

    Marek

  • 2. Data: 2013-01-25 12:22:24
    Temat: Re: IE10 - problem z kolorami
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-01-20 12:09, Marek pisze:
> [...]
    > potrafił już sobie z tym radzić. U mnie jednak nie radzi sobie w ogóle.
    > Czy gdzieś coś trzeba w IE włączyć czy po prostu kalibracja kolorów tam

    U mnie w IE9 jest OK, co to za 10 masz? Jakaś standalone wersja?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2013-01-25 16:51:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-25 12:22, Paweł Piskorz pisze:

    > U mnie w IE9 jest OK, co to za 10 masz? Jakaś standalone wersja?

    Nie, zwykłą wersję. Oczywiście nie używam tej protezy klockowej pod W8
    tylko normalną wersję. Różnica u mnie jest taka:

    http://img4.imageshack.us/img4/2002/20130125164634.p
    ng

    O ile można to przełknąć na zwykłych monitorach sRGB, to na szerokim
    gamucie wygląda to tragicznie. Aż gryzie w oczy ten pomarańcz - detali w
    nim nie widać. Chrome i FF poprawnie to pokazują na obu typach monitorów.

    Marek

  • 4. Data: 2013-01-26 13:24:04
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-01-25 16:51, Marek pisze:

    > Nie, zwykłą wersję. Oczywiście nie używam tej protezy klockowej pod W8
    > tylko normalną wersję. Różnica u mnie jest taka:
    >
    > http://img4.imageshack.us/img4/2002/20130125164634.p
    ng

    Uuu, chyba z tym ok się zagalopowałem, u mnie w Ff/GC/IE (pod W7)
    wygląda tak samo jak u Ciebie w IE10:
    http://piskorz.info/screens/flaga.png (lewa - Ff, prawa - IE9)

    Może w Ff/GC zmieniałeś jakieś ustawienia?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2013-01-27 00:26:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-26 13:24, Paweł Piskorz pisze:

    > Uuu, chyba z tym ok się zagalopowałem, u mnie w Ff/GC/IE (pod W7)
    > wygląda tak samo jak u Ciebie w IE10:
    > http://piskorz.info/screens/flaga.png (lewa - Ff, prawa - IE9)
    >
    > Może w Ff/GC zmieniałeś jakieś ustawienia?

    Instalację mam domyślną dla FF i Chrome. Generalnie jest odwrotnie niż
    sugerujesz - u Ciebie widać tą flagę źle zarówno w IE9 i FF. Kolory są
    pojechane. Powinno to wyglądać tak jak to widzisz w wersji FF/Chrome
    opisanej przeze mnie. Sam tą fotkę robiłem więc wiem jak ona wygląda w
    oryginale - w programach graficznych honorujących profilowanie. No i to
    dało mi do myślenia. Właśnie dociekałem przyczyn i znalazłem odpowiedź.
    Przypuszczam, że nie kalibrowałeś monitora. Okazuje się, że tylko ta
    czynność przeprowadzona w szczególny sposób zmienia sposób wyświetlania
    kolorów pod FF i Chrome ale nie zmienia pod IE 9/10. Dopiero po
    skalibrowaniu ta różnica ujawnia się. Mało tego - samo przypisanie ICC
    do monitora nie zmienia niczego gdyż Windows blokuje użycie ICC do
    momentu włączenia tajemnej opcji (1) - dla zainteresowanych opis poniżej.

    Otóż IE9/10 honorują profilowanie systemu i osadzone ICC w obrazkach na
    stronach WWW i tylko do honorowania ograniczają się. Nie używają tej
    informacji do wyświetlania obrazu w odróżnieniu od FF i Chrome. Jest
    taki test "honorowania" ICC.

    http://www.color.org/version4html.xalter

    Ten test nie wykazuje czy przeglądarka praktycznie wykorzystuje ICC lecz
    tylko, że nie zniszczy wyświetlania grafiki zawierającej osadzony profil
    ICC. Tak to należy interpretować, jak wynikło z moich obserwacji.

    Po drugie - odkryłem, że w celu zobaczenia zdjęcia w prawidłowych
    kolorach trzeba spełnić dwa warunki. W colorcpl należy włączyć dwie opcje.

    (1) http://img198.imageshack.us/img198/5679/33192150.png
    (2) http://img713.imageshack.us/img713/8594/40998807.png

    Niestety nigdzie nie znalazłem dokumentacji do czego służy opcja (1) i
    jak działa profilowanie w Windows aby potrafić je samemu poprawnie
    skonfigurować. Microsoft w ogóle o tym nie wspomina w żadnym helpie. Gdy
    wykonamy obie te czynności:

    1) włączymy tajemną opcję (1)
    2) przypiszemy do monitora jego profil ICC

    wtedy dopiero profil ICC zaczyna skutkować a Chrome i FF zaczynają
    wyświetlać inaczej (=prawidłowo) kolory zdjęć. IE9 i 10 nadal wyświetla
    kolory bez zmian.

    Odnośnie opcji (1). Mieści się ona w sekcji kalibracji ekranu obok
    guzika "kalibruj ekran", co sugeruje wzajemne powiązanie. Tymczasem tak
    nie jest. Opcja (1) w ogóle nie ma z tym związku. Jej działanie jest
    dziwaczne - włączenie powoduje, że system zaczyna reagować na zmianę
    profilu ICC przypisanego do monitora (badałem tylko wpływ na monitor).
    Jeśli zmienimy ICC monitora przy włączonej opcji i wyłączymy ją potem,
    to kolory będą wyświetlane zgodnie z ostatnio wybranym ICC ale jego
    zmiana na inny nie będzie skutkowała. W tym trybie użytkownik systemu
    będzie robiony w konia: będzie dowolnie profile zmieniał a system będzie
    to konsekwentnie ignorował mimo wskazania, że profil ICC został
    przypisany do monitora.

    Przypuszczam, że zarządzanie kolorami w Windows zostało napisane przez
    programistę, który przedawkował dopalacze.

    Marek