  • 11. Data: 2013-02-26 17:18:21
    Temat: Re: IBM T42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-26, o godz. 17:13:32
    ToMasz <N...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > na dysk, nie startuje. ( tak, domyślałem się że tak będzie). Żadne
    > znalezione narzędzie do klonowania/kopiowania/backupu partycji nie
    > zadziałało prawidłowo, bo nowy dysk jest mniejszy.... Trzeba było
    > sterowniki do sata wgrać na płytę razem z windowsem, ale do tego
    > trzeba było mieć... windowsa. czyli nie zainstalujesz "systemu do
    > zastosowani profesjonalnych", jeśli już go nie masz na innym kompie i
    > nie zrobisz sobie płyty instalacyjnej samodzielnie. Śfietnie. Dobrze
    > że nie musze profesjonalnie używać komputera, bo następne suse

    Jak już porównujesz to by być sprawiedliwym porównuj systemy mnie
    więcej z tego samego roku. Bo na razie porównujesz WinXP który ma ponad
    11 lat z OpenSUSE który ma trochę ponad pół roku. Nie dziwne że stary
    system nie wspiera nowszych technologii i trzeba kombinować. Win8, Win7
    czy nawet Vista raczej by wystartowały.

    A akurat w przypadku laptoków IBM czy Lenovo płyta jaką otrzymujesz z
    supportu ma akurat sterowniki zintegrowane. Dobrane do konkretnej
    konfiguracji sprzętu.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2013-02-26 18:06:16
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > Windows? z płyty się nieda, bo płyta sata only, więc dysk jest
    > niewidziany
    > Metoda F6 + dyskietka - nie da się bo niema stacji dyskietek.

    Jak sadzasz przedpotopowy system, to musisz uzbroić się w równie
    przedpotopowe narzędzia ;->
    A jak masz współczesny sprzęt, to stawiasz równie współczesny system.
    Przecież to oczywista oczywistość ;->

> [...]
    > nie zainstalujesz "systemu do zastosowani profesjonalnych", jeśli już go
    > nie masz na innym kompie i nie zrobisz sobie płyty instalacyjnej

    Linuksiarskie gadanie, zwłaszcza w dobie pendrajwów 8 GB za 2 dychy w
    Biedronce i plączących się w Sieci obrazów dyskietek startowych DOS
    Może pamiętasz z pmtg moje walki z bootowaniem PC z telefonu komórkowego
    kilka lat temu? Teraz mogę postawić Windows XP nawet z nawigacji. Ty też
    ;->

    > Śfietnie

    Że co proszę?

    JoteR

  • 13. Data: 2013-02-26 20:22:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 17:14, atm pisze:

    > Co jednak z tego, ze odpalisz od pierwszego przekrecenia Suse lub inna
    > dystrybucje jesli na tym konczy sie zastosowanie komputera z takim
    > systemem, przynajmniej w wielu dziedzinach. Jesli nie pojawia sie na

    Jesteś uprzejmy być w błędzie.

    > Linuksa duze, komercyjne pakiety oprogramowania bedzie to nadal niszowy
    > system do mocno waskich zastosowan. W tym przypadku oszczednosc na
    > systemie bedzie niczym w zestawieniu z brakami w oprogramowaniu.

    ROTFL

    Na "dzień dobry" pojedyncza dystrybucja daje mi więcej możliwości do
    wykorzystania sprzętu niż to twoje święte windows ze stadem komercyjnych
    pakietów.

  • 14. Data: 2013-02-26 20:32:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 17:18, Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > Jak już porównujesz to by być sprawiedliwym porównuj systemy mnie
    > więcej z tego samego roku. Bo na razie porównujesz WinXP który ma ponad
    > 11 lat z OpenSUSE który ma trochę ponad pół roku. Nie dziwne że stary

    Ździebko kłamiesz.

    Susełek za rok będzie miał DWADZIEŚCIA lat, wersja otwarta oddzieliła
    się (czy może raczej od susełka oddzielono wersję komercyjną a do
    oryginału dodano "open") ponad sześć lat temu.

    Zaś SP3 do XP wydano w 2008 roku, czyli ledwie 5 lat temu. Czyli z XP
    można porównać susełka w wersji 11 lub 11.2

    > system nie wspiera nowszych technologii i trzeba kombinować. Win8, Win7
    > czy nawet Vista raczej by wystartowały.

    A ile kosztuje uaktualnienie z pierwszych wersji susełka do nowszych w
    porównaniu z aktualizacją zakupionego winxp? ;->

    > A akurat w przypadku laptoków IBM czy Lenovo płyta jaką otrzymujesz z
    > supportu ma akurat sterowniki zintegrowane. Dobrane do konkretnej
    > konfiguracji sprzętu.

    Jeśli tę płytkę się ma.

    Swoją szosą do starych komputerów susełka bym nie polecał, zwłaszcza z
    KDE, bo to dość "ciężka" dystrybucja. XP też nie jest oszczędne.

  • 15. Data: 2013-02-26 20:36:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 18:06, JoteR pisze:

    > Jak sadzasz przedpotopowy system, to musisz uzbroić się w równie
    > przedpotopowe narzędzia ;->
    > A jak masz współczesny sprzęt, to stawiasz równie współczesny system.

    Skup się...

    Masz ten T42, nie masz oryginalnej płytki... Jak najszybciej,
    najprościej najtaniej uzyskać na tym sprzęcie działający system z
    oprogramowaniem, jakie zapewne będzie na nim wykorzystywanie (internet,
    nieduże media, lekkie biuro)... szukając u producenta sprzętu
    pierwotnego pakietu oprogramowania??

    Inicjator wątku nic nie wspominał, że musi to być "jedynie słuszny"
    system z Redmont - chce tylko "płytkę z systemem".

  • 16. Data: 2013-02-26 20:43:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-02-26 20:22, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Na "dzień dobry" pojedyncza dystrybucja daje mi więcej możliwości do
    > wykorzystania sprzętu niż to twoje święte windows ze stadem komercyjnych

    Mhm, wiesz jak to bylo ze swistakiem ;]

  • 17. Data: 2013-02-26 20:45:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-02-26 20:36, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Inicjator wątku nic nie wspominał, że musi to być "jedynie słuszny"
    > system z Redmont - chce tylko "płytkę z systemem".

    Apropos skupiania: "Teraz, powiedzcie mi jak mam zainstalowac system
    majac tylko sam klucz."

  • 18. Data: 2013-02-26 21:31:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 20:45, atm pisze:

    > Apropos skupiania: "Teraz, powiedzcie mi jak mam zainstalowac system
    > majac tylko sam klucz."

    Klucz zawsze można sobie gdzieś wpisać, w czym problem?

    (a ty nadal nie chwytasz.... ;) )

  • 19. Data: 2013-02-26 22:52:52
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2013 20:36:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Inicjator wątku nic nie wspominał, że musi to być "jedynie słuszny"
    > system z Redmont - chce tylko "płytkę z systemem".

    Mówiłem chyba, z tego co pamiętam, że chcę z klucza system XP PRO
    brandowany IBM? Już sam nie pamiętam, w każdym razie taki chciałbym uzyskać
    skądś, ale nie wiem skąd.
    Proszę pomóżcie mi - komp jest odrestaurowany, tylko brakuje systemu.
    Komputer ma być do zastosowań Microsoft Office i Internet, także XP styknie
    :)

    Jeszcze zapomniałem - to jest T41.

    Pobrałem jakąś płytkę recovery, ale jest tylko z Win 98 :P
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 20. Data: 2013-02-26 22:53:37
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2013 21:31:40 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Klucz zawsze można sobie gdzieś wpisać, w czym problem?
    >
    > (a ty nadal nie chwytasz.... ;) )

    Niestety, ale ATM - BINGO! :P