-
11. Data: 2011-08-25 19:15:36
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Ma ktos jakies pomysly co sie dzieje? Jak na moje skoro nie bije od razu po
> montazu a zaczyna po czasie piasty raczej powinne byc w porzadku. Zaczyna bic
> roznie - czasem po paru tys km, czasem po parunastu. Rece juz mi opadaja i
> koncza sie pomysly co z tym zrobic i jak zdiagnozowac.
> kapec
To ja opowiem swoją rzewną historię ;-) bo miałem podobny problem z
Corolką E11.
Niby nowe tarcze i nowe klocki, a po kilku kkm zaczynało walic przy
hamowaniu.
Rozne cuda wyczyniałem, wyważanie kółek, szlifowanie tarcz, wymiana
kółek na inne (w różnych kombinacjach), a wiesz co pomogło?
Wyważenie kół na bez zdejmowania z samochodu. Gość powiedział, że niby
niewielkie poprawki, ale fakt był taki że jak ręką odjął - problem
krzywego ścierania tarcz ustąpił.
Rozważ może taką opcję?
Może faktycznie piasta wcale nie jest na tyle równo zamocowana jak się
wydaje i już?
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
12. Data: 2011-08-25 22:25:00
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: Tomasz <t...@g...pl>
W dniu 25.08.2011 08:25, k...@o...pl pisze:
> Szlag mnie trafia.
>(..)
miałęm podobne kłoppoty z Xsarą. naszczęście moimi partaczami byli
panowie z norauto, wiec miałem zeero problemów z gwarancją tak wiec
wymienili 2 razy tarcze i klocki, amortyzatory, regenerowali zaciski,
robili zbierzność i zawieszenie. poddali sie na koncu, powiedzieli
przepraszam. ja zbadałem pożyczonym czujnikiem zegarowym piasty. Miały
"Bicie" nie pamiętam czy ( jak kolega pisał) 3 setki czy też 15 setek.
ale wziąłem kątówkę i zeszlifowałem piastę. Może to głupio brzmi, ale
tak sobie pomyślałem ze jak mam krzywe piasty to normalnie wyżyje się na
nich, dopiero potem kupię nowe. "Zdjąłem" naprawdę minimalną ilość
materiału, ale... pomogło! nowych piast nie kupiłem. Sprawdzałem teraz w
historii grup dyskusyjnych, ostatni wpis na ten temat mam z kwietnia
2010, wiec to już jest 1.5roku. w tym były wyjazdy nad bałtyk i na
narty, wiec raczej się już nie pokrzywia... Wcześniej to zajmowało 3
miesiące.
Tak wiec do znajomka po czujnik zegarowy, i mierz samodzielnie.
ToMasz
-
13. Data: 2011-08-25 23:28:04
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: "PM" <x...@w...pl>
?> miałęm podobne kłoppoty z Xsarą. naszczęście moimi partaczami byli
> panowie z norauto, wiec miałem zeero problemów z gwarancją tak wiec
> wymienili 2 razy tarcze i klocki, amortyzatory, regenerowali zaciski,
> robili zbierzność i zawieszenie. poddali sie na koncu, powiedzieli
> przepraszam. ja zbadałem pożyczonym czujnikiem zegarowym piasty. Miały
> "Bicie" nie pamiętam czy ( jak kolega pisał) 3 setki czy też 15 setek.
tak z ciekawości
rozumiem, że zdjąłeś tarcze i obracając piastę mierzyłeś zmianę wymiaru
w osi równoległej od osi obrotu piasty (płaszczyzna styku piasty z tarczą)?
-
14. Data: 2011-08-26 12:08:35
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: Grzegorz <b...@b...com>
Hello Ukaniu !:
> Użytkownik "Grzegorz"<b...@b...com> napisał w wiadomości
> news:j35gak$1q2$1@news.onet.pl...
>> Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na
>> krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety
>> trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.
>
> Dla mnie 30 um o czym wspominasz to bardzo mało jeśli chodzi o piasty i
> tarcze.
Dla mnie też ..... Ale niestety po wyrzuceniu 2 kompletów tarcz po
prostu piastę wymieniłem i teraz jest OK. Co ciekawe, szarpać zaczynało
zawsze po kilku tys km na długiej trasie - np. Hiszpania ...
Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze
> na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż
> mój włos ;-). Tak sobie zerknąłem, na jakiejś stronie tuningowej www mówią o
> 5um! matko! czym oni to mierzą? bo to już pomiar dokładnieszy niż
> chropowatości powierzchni tarczy wykańczanej choćby dokładnie. No niby
> wszystko można ;-) Czujnik musi mieć dużą kulkę. Chyba, że ja jestem jakiś
> taki grubo ciosany ;-)
W sumie chyba też klocki mają znaczenie i to, jak się odsuwają od
tarczy. W każdym razie u mnie na 100% były dwa miejsca na tarczy o
mniejszej grubości.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
-
15. Data: 2011-08-26 12:10:08
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: Grzegorz <b...@b...com>
Hello PM !:
> ?> miałęm podobne kłoppoty z Xsarą. naszczęście moimi partaczami byli
>> panowie z norauto, wiec miałem zeero problemów z gwarancją tak wiec
>> wymienili 2 razy tarcze i klocki, amortyzatory, regenerowali zaciski,
>> robili zbierzność i zawieszenie. poddali sie na koncu, powiedzieli
>> przepraszam. ja zbadałem pożyczonym czujnikiem zegarowym piasty. Miały
>> "Bicie" nie pamiętam czy ( jak kolega pisał) 3 setki czy też 15 setek.
>
> tak z ciekawości
> rozumiem, że zdjąłeś tarcze i obracając piastę mierzyłeś zmianę wymiaru
> w osi równoległej od osi obrotu piasty (płaszczyzna styku piasty z tarczą)?
>
>
Ja tak kiedyś mierzyłem - ale jak masz śruby w tarczy to niełatwe ....
Taniej wymienić piastę - na dobrą używkę !
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
-
16. Data: 2011-08-26 19:35:04
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: "PM" <x...@w...pl>
?>> tak z ciekawości
>> rozumiem, że zdjąłeś tarcze i obracając piastę mierzyłeś zmianę wymiaru
>> w osi równoległej od osi obrotu piasty (płaszczyzna styku piasty z
>> tarczą)?
>>
>>
> Ja tak kiedyś mierzyłem - ale jak masz śruby w tarczy to niełatwe ....
>
> Taniej wymienić piastę - na dobrą używkę !
>
no tak
tyle że wypadałoby najpierw zdiagnozować
i dlatego pytam.
-
17. Data: 2011-08-30 12:25:29
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>
On 26 Sie, 19:35, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> ?>> tak z ciekawości>> rozumiem, że zdjąłeś tarcze i obracając piastę mierzyłeś
zmianę wymiaru
> >> w osi równoległej od osi obrotu piasty (płaszczyzna styku piasty z
> >> tarczą)?
>
> > Ja tak kiedyś mierzyłem - ale jak masz śruby w tarczy to niełatwe ....
>
> > Taniej wymienić piastę - na dobrą używkę !
A ja proponuję jeszcze porządne ! sprawdzenia całego zawieszenia
wszelkich luzów na tulejach metalowo gumowych, wahaczach itp.
Pozdrawiam,
Mariusz /Maniek
-
18. Data: 2011-08-30 19:49:04
Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
Od: k...@o...pl
> A ja proponuję jeszcze porządne ! sprawdzenia całego zawieszenia
> wszelkich luzów na tulejach metalowo gumowych, wahaczach itp.
Caly zawias w sensie tulei metalowo gumowych i amory z przodu wymienione rok
temu, w maju na przegladzie zero luzow.
kapec
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl