  • 1. Data: 2012-01-12 21:30:23
    Temat: HTML5 - nowe elementy - jaki cel?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zauważyłem w HTML5 pewne elementy, których wprowadzenie jest dla mnie
    chodzi o semantykę to też jest problematyczna gdyż poza czytelnością kodu
    dla webmasterów nic (chyba) ten element nie wnosi? Chodzi o to, że np. <h1>
    czy <strong> coś dla wyszukiwarek znaczą - jak i dla oka. Natomiast <nav>
    chyba nie będzie znaczył nic specjalnego - to zwykły element grupujący jak
    nie sama dla siebie, prawda? Jeśli nie ma adresatów semantyki jakiegoś
    elementu lub element nie wnosi jakiejś funkcjonalności specjalnej, to po co
    jego się tworzy?

    Czy chodzi o tworzenie skrótów zamiast <div class="nav"> robimy <nav> i
    ostylowujemy go jako element? To tez nie ma sensu gdyż jeśli będziemy mieli
    2 sekcje nawigacyjne o różnym wyglądzie to i tak klasąlub poprzez ID trzeba
    je rozróżnić.

  • 2. Data: 2012-01-12 22:20:28
    Temat: Re: HTML5 - nowe elementy - jaki cel?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 12 Jan 2012 21:30:23 -0000, Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > czy <strong> coś dla wyszukiwarek znaczą - jak i dla oka. Natomiast <nav>
    > chyba nie będzie znaczył nic specjalnego - to zwykły element grupujący

    Screen readery mają skrót klawiszowy do przejścia do menu... tylko muszą
    to menu w kodzie jakoś znaleźć.

    Instapaper wyciąga tekst z artykułów do czytania off-line na komórce.
    Nawigacja wtedy tylko wchodzi w drogę. Obecnie wyciąganie treści jest
    robione "na wyczucie". Z tagiem było by solidniejsze.

    Może nie ma kolosalnej różnicy między <article>, a <div id=article>, ale:

    </aside>
    </section>
    </article>

    jest znacznie lepsze od:

    Poza tym elementy są odzwierciedleniem nazw "utartych" przez webmasterów,
    np. prawie każdy dokument ma jakąś wariację <header>. W HTML5 nie musisz
    się zastanawiać, czy to .header, #header, #head, #top, .pageHead, itd.

    --
    regards, porneL

  • 3. Data: 2012-01-12 23:05:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 22:20:28 -0000, porneL napisał(a):

    > Screen readery mają skrót klawiszowy do przejścia do menu... tylko muszą
    > to menu w kodzie jakoś znaleźć.

    Aaahaaa... a to ma sens.Nie brałem pod uwagę tych programów.

    > </aside>
    > </section>
    > </article>
    >
    > jest znacznie lepsze od:

    Dlatego spytałem czy to jest semantyka dla webmasterów :-)

    Dzięki :-)