  • 1. Data: 2012-01-08 14:44:06
    Temat: HTML/CSS - formatowanie newsów w 2 kolumnach
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy jest możliwe układanie newsów w 2 kolumnach jeśli ich treść podawana
    jest bez możliwości rozróznienia, który jest prawy, a który lewy?

    Zobrazuję kwestie. Meny newsa o szerokości mniej niż połowy kolumny:

    tu treść

    Generujemy np. 4 takie newsy. Chciałbym aby wyglądało to tak:
    - pierwszy przylega do lewej krawędzi kontenera
    - drugi jest obok pierwszego z marginesem 20px, prawa część tego newsa
    pokrywa się z prawą częścią kontenera
    - trzeci news jest dokładnie pod pierwszym
    - czwarty news jest dokładnie pod drugim

    i podobnie ma być z całą resztą o ile będzie ich więcej... Czy da się to w
    ogóle zorganizować jakoś?

  • 2. Data: 2012-01-08 15:11:59
    Temat: Re: HTML/CSS - formatowanie newsów w 2 kolumnach
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-08 15:44, Marek pisze:
> [...]
    > - czwarty news jest dokładnie pod drugim
    >
    > i podobnie ma być z całą resztą o ile będzie ich więcej... Czy da się to w

    Może selektor nth-child Cię zainteresuje:

    http://reference.sitepoint.com/css/pseudoclass-nthch
    ild

    Tyle, że IE (do 8 wersji) nie wspiera go.

    --
    Cezary Tomczyk

  • 3. Data: 2012-01-08 16:13:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 08 Jan 2012 16:11:59 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Może selektor nth-child Cię zainteresuje:
    >
    > http://reference.sitepoint.com/css/pseudoclass-nthch
    ild

    > Tyle, że IE (do 8 wersji) nie wspiera go.

    Dzięki! Nie pamiętałem o tej pseudoklasie. :-) A może raczej kiedyś trochę
    obawiałaem sie kompatybilności więc wyrzuciłem z pamięci :-)

  • 4. Data: 2012-01-11 21:38:54
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 08.01.2012 16:11, Cezary Tomczyk pisze:
    > Tyle, że IE (do 8 wersji) nie wspiera go.

    co o ile mi wiadomo można łatwo obejść dodając osobny arkusz stylów dla IE:

    #cos element:nth-child(3) = #cos element + element + element (dla IE)

  • 5. Data: 2012-01-12 09:45:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 22:38:54 +0100, olo napisał(a):

    > co o ile mi wiadomo można łatwo obejść dodając osobny arkusz stylów dla IE:
    >
    > #cos element:nth-child(3) = #cos element + element + element (dla IE)

    Ja bym się tym nie przejmował. IE < 8 da się upgradeować do wersji 8
    (szoda, że nie wyższej) więc nie ma o co walczyć. Jeśli ktoś chce używać
    archaicznej przeglądarki, to musi sie liczyć z tym, że strony sie rozsypią
    w mniejszym lub większym stopniu.

  • 6. Data: 2012-01-12 14:42:32
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-01-11 22:38, olo pisze:

    > co o ile mi wiadomo można łatwo obejść dodając osobny arkusz stylów dla IE:
    >
    > #cos element:nth-child(3) = #cos element + element + element (dla IE)

    Podany przez Ciebie selektor dla IE złapie trzeci element i wszystkie
    następne.
    #cos element:nth-child(3)
    jest równoważne z
    #cos element:first-child + element + element

    Zaś w omawianym przypadku przyda się raczej
    #cos element:nth-child(2n+1)
    albo
    #cos element:nth-child(odd)
    co jest równoważne z:
    #cos element:first-child,
    #cos element:first-child + element + element,
    #cos element:first-child + element + element + element + element
    i tak dalej, także jeżeli chcesz mieć dużo tych elementów to się sporo
    naklepiesz :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";