    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: HDD Killer
    Date: Sat, 17 Oct 2015 21:13:50 +0200

    Czołem. Ze starych czasów został mi dysk 250 GB PATA ( Caviar blue ), z
    którym nie wiadomo bardzo było co zrobić. Na znanym portalu aukcyjnym
    zakupiłem *najtańszą* obudowę zewnętrzną do dysku z zasilaczem i
    interfejsem PATA/USB zrobiłem dysk przenośny dla syna. Popracowało toto
    jakiś czas aż się popsuło - W7 dysk widział, ale nie rozpoznawał
    formatu. Po tym padzie pomyślałem że dzieciak nie dopilnował wyłączania
    pamięci USB. Format zrobiony na żywca, pod PATA, SMART OK. Całość
    popracowała znowu jakiś czas, aż do dziś, gdy format znów jest
    nieczytelny. Pal licho dane, ale wydaje mi się że to chińska elektronika
    PATA/USB albo zasilacz najzwyczajniej w świecie zarzyna dysk.
    Najprostsze wyjście to kupno innej kieszeni, ale wybór kieszeni z
    interfejsem PATA jest praktycznie zerowy. Jakieś pomysły ? Mam pod ręką
    przelotkę SATA/PATA, ale wątpię by się to zmieściło w kieszeni z
    interfejsem SATA/USB.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem