  • 21. Data: 2010-12-16 18:26:10
    Temat: Re: Graficzne wyświetlacze LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iedje8$uab$1@news.onet.pl...

    > Double buffer to zadanie AVRka. Działa znakomicie, ram łatwo sztukuje za
    > pare zł kostka po SPI, zazwyczaj prędkośc ma wystarczajacą do wyświetlaczy
    > B&W.
    >
    > Mam ostatnio projekt w którym ten AVR wyświetla klawiaturę ekranową (touch
    > screen) "kompresując" obraz tak żeby zmieścil sie rysunek klawiatury na
    > żądanie usera bez ingerencji ze strony softu w głównym
    > CPU.

    No to prze byk z Ciebie...
    Myślałeś już może aby opublikować ten projekt LCD/AVR na sourceforge?

    Jestem pewny ze zrobisz sie slawny :-)

  • 22. Data: 2010-12-17 22:38:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-16 18:48 Sebastian Biały napisał(a):

    > Double buffer to zadanie AVRka. Działa znakomicie, ram łatwo sztukuje za
    > pare zł kostka po SPI, zazwyczaj prędkośc ma wystarczajacą do
    > wyświetlaczy B&W.

    Sorry no ale to chore rozwiązanie raczej. Zamiast wziąć nieco większego
    procka głównego wolisz dołożyć pośredniczącego AVRa oraz pamięć na SPI?
    Pierwszy z brzegu ARM z 256KB Flasha i 64KB RAMu kosztuje ze 30 zł. A
    zapewne wystarczyłby i mniejszy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-12-17 23:37:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-17 23:38, Adam Dybkowski wrote:
    > Sorry no ale to chore rozwiązanie raczej. Zamiast wziąć nieco większego
    > procka głównego wolisz dołożyć pośredniczącego AVRa oraz pamięć na SPI?

    Pamięć na SPI to ostateczność, np popędzanie wyświetlacza bez własnego
    RAM. Zazwyczaj wystarczy translator bez zewnętrznej pamięci.

    > Pierwszy z brzegu ARM z 256KB Flasha i 64KB RAMu kosztuje ze 30 zł. A
    > zapewne wystarczyłby i mniejszy.

    Stosuje w tym celu rownież AT91SAM7S32 (jak jeszcze tani był), jednak
    jego cena to niestety równiez druk dwustronny bez którego ciężko.
    Ogólnie stosuje co jest, to przecież nie ma znaczenia. Na 5 sterowników
    do graficznych LCD mam 3 na gołych AVR, jeden na AVR + SPI RAM i jeden
    na SAM7S32 i wszystkie mają ten sam protokół mimo że to kompletnie inne LCD.

  • 24. Data: 2010-12-19 23:47:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-18 00:37 Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > do graficznych LCD mam 3 na gołych AVR, jeden na AVR + SPI RAM i jeden
    > na SAM7S32 i wszystkie mają ten sam protokół mimo że to kompletnie inne

    A teraz weź soft do obsługi konkretnego typu wyświetlacza i wstaw w
    główny procesor. Odpadnie pośredniczący AVR a płytka wyjdzie mniejsza.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2010-12-20 07:43:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-20 00:47, Adam Dybkowski wrote:
    > A teraz weź soft do obsługi konkretnego typu wyświetlacza i wstaw w
    > główny procesor. Odpadnie pośredniczący AVR a płytka wyjdzie mniejsza.

    Nie. Obciązy procesor konwersjami (przeciez układ bajtów zazwyczaj w LCD
    jest *popieprzony*) i może przeszkodzić w uzyciu DMA. Wygeneruje mi 4
    wesje *głównej* płytki (bo magistrala równoległa, bo I2C, bo SPI, bo h.
    wie co jeszcze ktoś wymyślił) albo wygeneruje kobylastą złaczkę z której
    uzywama w danej chwili 4 druty. Wymusi stosowanie interfejsu do
    touchscreena i jakiejś przelotki (a tak touchscreenem zajmuje się
    "sterownik" LCD bądx nawet emuluje go myszką na PS/2), jest bardzo
    trudne dla LCD bez RAMu chyba ze się weźmie procek ze sterownikiem LCD
    (wybór juz nie jest kolorowy), uniemożliwia przesunicie LCD dalej od
    głównego strownika, wymaga dodatkowych portów do klawiatury (a tak
    akurat klawiaturą zajmuje się AVRek w LCD). Itd.

    IMHO nie ma dla mnie żadnych zysków ze sterowania LCD bezpośrednio.
    CHYBA że byłby to I2C z liniową organizacją ekranu i własną pamiecią.
    Ale nawet wtedy jeśli na rynku pojawi się 2x tańszy LCD ale z debilna
    magistralą to jestem w plecy bo trzeba przerabiać projekt główny. A tak
    mam stabilny projekt główny i przerabiam małą duperelę za kilka zł.

    Nikogo nie namawiam na takie zastosowanie. Ja po prostu mam bardzo
    specyficzne zastosowanie. Jednak nawet amatrosko lepiej mieć
    zdroworozsadkową organizację ekranu i magistralę niż pomysły wymagające
    gimnastyki hardware i software których celem jest maskowanie niedorobek.