  • 1. Data: 2011-02-05 14:48:55
    Temat: Google font api
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    Mam pytanie w sprawie wykorzystania tego mechanizmu. Czy ktos z Was
    wykorzystuje tę metodę do "osadzania" w css ozdobnych czcionek ?

    Chodzi mi o praktyczne uwagi, czy to się z czymś gryzie, wysypuje w
    określonych sytuacjach ? Zapewne obniża szybkość działania witryny ale
    czy to znaczący spadek czy można go pominąć w przypadku prostych
    projektów ?

  • 2. Data: 2011-02-05 15:40:49
    Temat: Re: Google font api
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2011-02-05 15:48, boxfish pisze:
> [...]
    sytuacjach ? Zapewne
    > obniża szybkość działania witryny ale czy to znaczący spadek czy można go pominąć w

    Wczoraj pomagałem znajomemu, i były problemy z wyświetlaniem w FF 3.6, po prostu nie
    ładowalo fonta,
    w operze również. Działało tylko w chrome, trzeba było zmodyfikować nieco kod CSS
    który wypluł
    google font previewer. Poza tym chyba żaden font z GFA nie ma Polskich znaków,
    niestety... Ogólnie
    wolę korzystać z tego http://www.fontsquirrel.com/fontface i trzymać fonty na własnym
    serwerze.
    Szybkość ładowania witryny się absolutnie nie obniża, bo najpierw ładuje się cała
    treść a dopiero
    potem ściąga font, czyli jak ktoś ma wolne łącze, albo serwer się na chwilę zmuli to
    po załadowaniu
    strony cała treść będzie np. w Arialu a po chwilę zamieni się na fonta z @font-face
    (im więcej waży
    tym dłużej się pobiera rzecz jasna)

  • 3. Data: 2011-02-05 20:26:15
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    > Poza tym chyba żaden font z GFA nie ma Polskich
    > znaków, niestety...

    Polskie znaki ma całkiem sporo fontów od Google Directory.
    Nawet przygotowałam taką listę tu: http://hekate-design.pl/test/

    pozdrawiam
    --
    Bastet_Milo

  • 4. Data: 2011-02-06 10:48:57
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-05 21:26, Katarzyna 'Bastet' Świderska pisze:

    > Polskie znaki ma całkiem sporo fontów od Google Directory.
    > Nawet przygotowałam taką listę tu: http://hekate-design.pl/test/

    Dzięki, też sprawdzałem i jest ich całkiem sporo, co prawda nie są
    odpowiednio "artystyczne" aby wymagania klienta dotyczące uczynienia
    całej strony zupełnie nieczytelnej były do zrealizowania ...

    Ale spokojnie jakieś nagłówki i tytuły moga być nieco bardziej
    "odmienne" ;-)

  • 5. Data: 2011-02-06 21:57:01
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...com>

    On Sat, 05 Feb 2011 21:26:15 +0100, Katarzyna 'Bastet' Świderska wrote:

    > Polskie znaki ma całkiem sporo fontów od Google Directory. Nawet
    > przygotowałam taką listę tu: http://hekate-design.pl/test/

    fajna lista. mozna ją spokojnie dodac do zakladek, czy jest ryzyko, ze ją
    usuniesz? :)

    --
    pozdrawiam, |<onrad

  • 6. Data: 2011-02-07 07:18:21
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 06.02.2011 22:57, Konrad Karpieszuk wrote:

    > fajna lista. mozna ją spokojnie dodac do zakladek, czy jest ryzyko, ze ją
    > usuniesz? :)

    Raczej staram się ją aktualizować w miarę możliwości i czasu :) - sama
    z niej korzystam, więc pewnie nie będę usuwać.

    --
    Bastet_Milo