  • 1. Data: 2011-07-30 14:56:15
    Temat: Gniazdo Ethernet wolne piny
    Od: Bool <n...@n...com>

    Chciałbym wykorzystać wolne sygnały w gnieździe ethernetowym czyli 4+5 i 7+8 na
    doprowadzenie
    zasilania (nie ma być to typowe PoE). Ze względu na rozmiary stosuję gniazdo ze
    zintegrowanym
    transformatorem konkretnie PulseJack J0011D21BNL. Teraz chciałbym zastosować takie
    które ma
    wyprowadzone 4+5 i 7+8 piny czyli wychodzi że zamiast J0011 powinienem dać J0006:
    http://ww2.pulseeng.com/products/datasheets/J403.pdf (strona 5).
    Zastanawia mnie jedna różnica. Większość gniazd ma połączone środki uzwojeń
    transformatora przez
    rezystor 75 Ohm i kondensator do masy a J0006 takiego połączenia nie posiada. Czy
    mogę bez problemów
    zastosować gniazdo bez takiego połączenia? Co właściwie daje takie połączenie? Lepsze
    parametry EMI?

  • 2. Data: 2011-07-30 16:52:10
    Temat: Re: Gniazdo Ethernet wolne piny
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > posiada. Czy mogę bez problemów zastosować gniazdo bez takiego połączenia?
    > Co właściwie daje takie połączenie? Lepsze parametry EMI?

    Przypuszczam, że:
    - linia długa jak jest dopasowana na końcach to najmniej emituje zakłóceń (i
    odbiera).
    - skrętka to linia długa
    - DM - wymaga dopasowania 100 ohm
    - CM - wymaga innego dopasowania

    Skąd się wzięło akurat te 75 to nie mam pojęcia.
    Może jakby zmierzyć impedancję CM każdej pary to by wyszło że to 75.
    Wiem, że w pomiarach EMC zakłada się, że kabel należy obciążyć 150 ohm CM.
    (to może mieć jakiś związek z impedancją próżni, która jest chyba około
    300).
    Ale jeśli to o to chodzi to raczej powinno być tak, że wszystkie 8 razem 150
    czyli każda para 600, a w kablu z dwoma parami to każda para 300.

    Jeśli te 75 ma jakieś uzasadnienie to lepiej tak zrobić, ale jeśli chcesz
    zasilanie to może w gniazdku brakuje miejsca (trzeba by dla każdej pary 75 i
    osobny 1n/2kV).

    Tyle mi się nieprecyzyjnie kojarzy na ten temat.
    P.G.

  • 3. Data: 2011-07-31 12:02:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Bool napisał:
> [...]
    > J0006 takiego połączenia nie posiada. Czy mogę bez problemów zastosować
    > gniazdo bez takiego połączenia? Co właściwie daje takie połączenie?

    Te piny wcale nie są wolne. One tylko nie niosą sygnału - ale dwie
    nieużywane na ogół (bo można nimi albo drugi strumień danych puścić albo
    używa się ich w gigabitowym Ethernecie) pary powinny być obustronnie
    zaterminowane impedancjami 100 Ohm - tam wiszą takie same
    transformatorki separujące z takimi samymi opornikami na wtórnym jak w
    dwóch parach aktywnych.
    Jest to potrzebne dla prawidłowej propagacji sygnału w linii -
    nieterminowane pary mogłyby zwiększać "dzwonienie" w linii.

    Tak więc jeśli już sać zasilanie - to na podobieństwo PoE i HiPoE
    jeden biegun jedną parą, drugi drugą i odbierać ze środka uzwojeń
    wejściowych transformatorów.
    I pamiętaj że wynalazki PoE i HiPoE radykalnie niweczą koncepcję
    galwanicznej separacji linii od urządzenia - przy co rozleglejszych
    sieciach konieczne staje się stosowanie dodatkowych zabezpieczeń. Twój
    pomysł podobnie.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2011-07-31 13:40:05
    Od: Bool <n...@n...com>

> [...]
    separacji linii od
    > urządzenia - przy co rozleglejszych sieciach konieczne staje się stosowanie

    Może bardziej uściślę mój problem. Mam dwa urządzenia oba projektowane przeze mnie,
    które komunikują
    się przez Ethernet 100Mbit. Odległość kilka metrów (musi to być Ethernet a nie inny
    standard, wynika
    to ze specyfiki projektu). Czyli mam pewność że sygnały 4+5 i 7+8 nie będą do niczego
    podłączone.
    Chciałbym tylko do jednego urządzenia połączać zasilacz a drugie zasilać przez złącze
    Ethernet.

  • 5. Data: 2011-07-31 15:14:11
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Czyli mam pewność że sygnały 4+5 i 7+8 nie będą do
    > niczego podłączone. Chciałbym tylko do jednego urządzenia połączać
    > zasilacz a drugie zasilać przez złącze Ethernet.

    To jest w zasadzie standardowe rozwiązanie stosowane w wielu urządzeniach.

    Linie Ethernet są symetryczne. Ten odczep po środku uzwojenia to
    teoretycznie punkt pozornej masy. Jeśli nie zostanie wyprowadzony to i
    tak wszytko powinno działać.

    Paweł