  • 1. Data: 2009-10-05 08:22:50
    Temat: Głupie pytanie ?
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Pare dni temu kupilem uzywany motocykl. Jako, ze jest to pierwszy pojazd
    jaki kupowalem uzywany mam pewne moze smieszne pytanie.
    Czy moge nim jezdzic posiadajac OC od poprzedniego wlasciciela na jego
    nazwisko, czy musze z tym OC cos zrobic - jakas cesje czy cos w tym stylu
    aby zostalo one przepisane na moje nazwisko ?

  • 2. Data: 2009-10-05 08:33:34
    Temat: Re: Głupie pytanie ?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    kaktus pisze:
> [...]
    > nazwisko, czy musze z tym OC cos zrobic - jakas cesje czy cos w tym
    > stylu aby zostalo one przepisane na moje nazwisko ?

    musisz przepisać na siebie.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 3. Data: 2009-10-05 08:55:21
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > musisz przepisać na siebie.
    >
    > --
    > gildor
    > czarny grzechotnik w litrze k5

    Zadzwonilem do ubezpieczyciela i okazalo sie ze moge jezdzic na tym OC,
    tylko musze wozic ze soba Umowe Kupna-Sprzedazy w razie kontroli.

  • 4. Data: 2009-10-05 09:02:26
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    kaktus pisze:
> [...]
    > nazwisko, czy musze z tym OC cos zrobic - jakas cesje czy cos w tym
    > stylu aby zostalo one przepisane na moje nazwisko ?

    Dopoki nie przerejestrujesz jezdzisz na jego papierach. Po
    przerejestrowaniu musisz sie udac do ubezpieczyciela (jakiegos swojego
    lokalnego oddzialu), gdzie poprzedni wlasciciel mial OC i podpisac aneks
    do umowy ubezpieczenia (taki dodatkowy kwitek Ci wypisza z Twoimi danymi).

    Nie pamietam dokladanie, ale jakos chyba masz 14 dni na zalatwienie
    formalnosci w skarbowym, a 30 w WK, ale tu glowy nie dam, niech mnie
    ktos poprawi jesli sie myle.
    Czyli w skrocie, sciezka kariery wyglada tak: skarbowy, WK, ubezpieczyciel.
    Pisze tu oczywiscie o zakupie pojazdu, ktory jest juz zarejestrowany w
    kraju (tak zakladam, skoro masz OC od poprzedniego wlasciciela).

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 5. Data: 2009-10-05 09:03:34
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    kaktus pisze:

    > Zadzwonilem do ubezpieczyciela i okazalo sie ze moge jezdzic na tym OC,
    > tylko musze wozic ze soba Umowe Kupna-Sprzedazy w razie kontroli.

    znaczy nie zamierzasz przerejestrowywać?

  • 6. Data: 2009-10-05 09:05:54
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    KLOSZ pisze:
    > Czyli w skrocie, sciezka kariery wyglada tak: skarbowy, WK, ubezpieczyciel.

    ma wprawdzie umowe K/S, ale skarbowy znika jak się ma f-re (np z
    komisu). no i kolejność skarbowy, WK nie jest słuszna, bo nie ma
    obowiązku załatwienia US przed WK. jest czas i należy go się trzymać,
    ale kwit z US nie jest potrzebny (już, bo kiedyś był) w WK.

  • 7. Data: 2009-10-05 09:20:21
    Od: "JK" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > znaczy nie zamierzasz przerejestrowywać?

    Sorry, ale jedno ma sie nijak do drugiego.
    Rok temu sprzedałem (4oo) i nie udało mi się odebrać niewykorzystanej części
    OC (z AC nie było problemu).
    Okazało się, że nabywca musiałby ( !!! ale nie ma takiego urzędowego
    przymusu !!! ) zgłosić rezygnację z tego OC i ubezpieczyć się od nowa.
    Tak więc jeżeli nie masz jakiejś klauzuli w umowie wymuszającej rezygnację
    to jeżdzić możesz spoko.

    Pozdrawiam - JK.

  • 8. Data: 2009-10-05 09:24:33
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    JK pisze:
> [...]
    > przymusu !!! ) zgłosić rezygnację z tego OC i ubezpieczyć się od nowa.
    > Tak więc jeżeli nie masz jakiejś klauzuli w umowie wymuszającej rezygnację

    po przerejestrowaniu? a jak udowodnisz, że to OC jest na Twoje auto jak
    ma inne numery niż w polisie? hą?
    musisz zgłosić się do TU po aneks. nie Ty jakos sprzedawca, tylko on
    jako nabywca. to jest to samo ubezpieczenie, ale nie Ty (jako
    sprzedawca) będziesz obciążany. poza tym aneks dotyczy też wyrównaniu
    składek. różnica między tym co ma sprzedający a tym co ma nabywca.
    nie możesz jeździć na tym samym OC bez aneksu, jak przerejestrujesz.

  • 9. Data: 2009-10-05 09:59:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-05 11:05:54 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl> said:

    > jest czas i należy go się trzymać, ale kwit z US nie jest potrzebny
    > (już, bo kiedyś był) w WK.

    W teorii masz rację, w praktyce - zdarzają się urzędy, gdzie wymagają
    (no i co im zrobisz, że niedouczeni?). Było tu już o tym kilka razy.
    No i tradycyjnie dodajmy, że zgodnie z przepisami jest obowiązek
    _powiadomić_ urząd o nabyciu pojazdu w ciągu (bodaj) 30 dni, a nie, jak
    to niektórzy interpretują - przerejestrować. Oraz że za niewywiązanie
    się z tego obowiązku nie ma przewidzianych żadnych sankcji ;-)

    To tak tytułem sprostowania.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 10. Data: 2009-10-05 10:26:32
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    > między tym co ma sprzedający a tym co ma nabywca.
    > nie możesz jeździć na tym samym OC bez aneksu, jak przerejestrujesz.

    Z Ciekawosci zadzwonilem do innego oddzialu ubezpieczyciela i tam z kolei
    powiedzieli ze mam do nich podjechac i wypisza aneks na miejscu i bedzie po
    sprawie.
    Czyli w Krakowie w Uniqa mowia co innego a w Bielsku tez cos innego. Do
    swietego spokju podjade po ten aneks, ale ci w Krakowie chyba wprowadzaja w
    blad co moze skutkowac nieprzyjemnosciami podczas kontroli policji,.