  • 1. Data: 2009-03-03 15:28:14
    Temat: Ginąca polska czcionka we Flashu
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam wszystkich,

    Czy ktoś wie jak uporać się z ginącą polską czcionką w momencie gdy
    korzystamy z czcionki osadzonej w library?
    W celu doprecyzowania chciałbym przedstawić krok po kroku co robię:
    - zakładam dynamiczne pole tekstowe i do embed fonts dodaję m.in. polskie
    znaki, przypisuję Ariala
    - wyświetlam tekst pobrany z zewnątrz - jest ok.
    - do Library ładują tego samego Ariala
    - włączam opcję embedFonts=true

    No i tracę wszystkie polskie znaki...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-03 18:55:50
    Temat: Re: Ginąca polska czcionka we Flashu
    Od: k0m0r <k...@w...pl>

    On 3 Mar, 16:28, "Marek" <m...@s...interia.pl> wrote:
> [...]
    > znaki, przypisuję Ariala
    > - wyświetlam tekst pobrany z zewnątrz - jest ok.

    Z serii głupich pytań - jesteś pewien, że wszędzie jest to samo
    kodowanie? :)

  • 3. Data: 2009-03-03 19:59:11
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Z serii głupich pytań - jesteś pewien, że wszędzie jest to samo
    >kodowanie? :)

    Szczerze mówiąc nawet jeśli specjalnie chciałbym kodowanie zmienić to nie
    wiedziałbym jak. W międzyczasie zauważyłem jeszcze jedną rzecz, która chyba
    dowodzi, że Flash CS4 dyskryminuje polskie znaki.
    Otóż zrobiłem FLA tylko z jednym polem tekstowym (dynamic field), wybrałem
    Arial Regular, dodałem polską czcionkę i parę innych znaków w embedded
    characters, włączyłem raportowanie rozmiaru i wyeksportowałem swf. W
    raporcie otrzymałem m.in. raport znaków jakie zostały osadzone - wszystkie,
    które osadziłem w tym polu znalazły się w nim.

    A teraz hit: utworzyłem symbol fontu na bazie Arial Regular no i w
    raporcie... wszystkie polskie fonty ZOSTAŁY USUNIĘTE. Pojawiło się za to
    sporo innych znaków. Więc jeśli teraz użyjemy tej osadzonej czcionki poprzez
    embedFonts=true to nic dziwnego, że nie ma polskich liter.

    Mi to wygląda na nacjonalistyczne cechy Flasha. Zastanawiam się jedynie czy
    istnieje sposób zmuszenia programu do uwzględniania tego, że Polska też jest
    na mapie świata i w ramach tego aby dodawał te parę znaków do listy
    czcionek.