  • 1. Data: 2015-02-17 11:16:50
    Temat: Gigabyte GA-990FXA-UD5, GA-990FXA-UD3 i pamięci GoodRAM - pójdzie?
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    Czy płyty AM3+ Gigabyte GA-990FXA-xx pracują dobrze z pamięciami DDR3 RAM
    GoodRAM?
    Przymierzam się do np. takich:
    http://allegro.pl/goodram-ddr3-play-8192gb-pc1866-2-
    x-4gb-red-cl9-i5087315534.html
    Nie widzę jakiś większych różnic (a graczem nie jestem więc jeden punkt na
    którymś z czasów zapewne dla mnie będzie niezauważalny gołym okiem) między
    kolorami niebieskie, czerwone, czarne, srebrne.

    Jeżeli są to pamięci, które wyśmienicie będą się dogadywać to chętnie w tej
    samej grupie poszukałbym obsady 2x8GB.

    Chodzi mi po prostu o pamięć, którą wstawiam i BIOS na automacie sobie ją
    ustawia, nie kombinuję nic w ręcznej konfiguracji, nie podkręcam, po prostu
    zapominam, że jest, bo ma być stabilna.
    Bo jak czytam niektóre historie to jestem przerażony, że nie widzą się, że
    nie wstaje płyta, itd ;)
    Gdybym był pracownikiem serwisu to bym sobie na próbę wziął worek pamięci i
    sam przetestował które gadają najlepiej z tymi płytami i nie robią
    problemów. A tak nabędzie człowiek RAM rozpakuje i nikt juz rozpakowanego
    nie przyjmie jako zwrot.

    Zakładam, że ta pamięć przewidziania do taktowania 1866MHz nie będzie miała
    problemu zejść z taktem do 1066MHz jaki jest przewidziany do starszych
    procesorów AM3 z gatunku Athlon II X2 280? Bo jak piszą ludzie 1066MHz to
    max dla tej rodziny i wyższych taktów kontroler wbudowany w ten CPU nie
    obsługuje.
    Stąd też konieczność z automatu, że BIOS ustawić ją będzie chciał na
    1066MHz.
    Inni zalecają obsadę pamięciami max 1600MHz. Zakładam, że dotyczy to tylko
    konfliktowych produktów, bo przecież obniżenie szybkości działania pamięci
    nie jest jakimś szokiem dla pamięci ;) Jeszcze za czasów wiekowych już dziś
    płyt z lat 90 gdzie takowanie pamieci było 100MHz wstawiało się nowsze kości
    166MHz i wszystko śmigało na zadanym niższym 100MHz.
    Będzie tu jakiś problem?

    Później przewiduję wstawienie jakiegoś CPU AM3+ więc byłby to okres
    przejściowy na zaniżonym takcie.

    Czytam
    http://forum.benchmark.pl/topic/12432-testy-pamieci-
    goodram-na-plytach-gigabyte/
    że nie powinno być problemu.

    Przeczytałem też, że np. Kingston HyperX DDR3 niektórym sprawiał problemy.
    Sam na starych płytach AM2 mam zwykły Kingstony i tam śmiga wszystko od lat
    bez zająknięcia na automacie. O tych HiperX ludzie nie mają dobrych opinii,
    że to są przekombinowane pamięci. Twierdzą, że prędzej Kingston nie wstanie
    niż GoodRam (?)
    W jednym z opisów czytałem, że wstawiona pamięć 1866MHz Kingstona miała
    problem gdy płyta próbowała ją ściągać na
    niższe takty 1333MHz z automatu i nie wstawała.

    Kingston oczywiście do płyt z tematu zatwierdza cały
    stos RAM-ów i teoretycznie także one powinny gadać bez zająknięcia:
    http://www.kingston.com/pl/memory/search?DeviceType=
    7&Mfr=GIG&Line=GA-990FXA-UD5&Model=71901

    Oczywiście lista referencyjnych pamięci
    http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/memory_g
    a-990fxa-ud5.pdf,
    http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/memory_g
    a-990fxa-ud3.pdf
    niewiele wnosi, bo tworzona kilka lat temu i wielu tam nie sprawdzono, bo
    ich jeszcze nie było.

    Nie do końca rozumiem też na tych listach referencyjnych zapis:

    "Only one DIMM per channel is supported for DDR3-1866MHz and higher speed as
    using an AM3+ CPU"

    Z dosłownego tłumaczenie nie do końca dla mnie wynika o co chodzi.
    Czyli co dla pamięci 1866MHz można obsadzić tylko jedno złącze czy jak?
    Oczywiste, że tylko CPU AM3+ obługują dopiero 1866MHz. Wszystkie starsze CPU
    automatycznie będą wystawiać niższy takt.
    Może mi to ktoś łopatoligcznie wytłumaczyć?

  • 2. Data: 2015-02-17 23:24:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "jedrek" <j...@s...2> napisał w wiadomości
    b.com...
    > Czy płyty AM3+ Gigabyte GA-990FXA-xx pracują dobrze z pamięciami DDR3 RAM
    > GoodRAM?

    W 99% przypadkach tak.

    > Chodzi mi po prostu o pamięć, którą wstawiam i BIOS na automacie sobie ją
    > ustawia, nie kombinuję nic w ręcznej konfiguracji, nie podkręcam, po
    > prostu
    > zapominam, że jest, bo ma być stabilna.

    99% kombinacji płyta-pamięć będzie działać prawidłowo.

    > Bo jak czytam niektóre historie to jestem przerażony, że nie widzą się, że
    > nie wstaje płyta, itd ;)

    Lamerzy.

    > Gdybym był pracownikiem serwisu to bym sobie na próbę wziął worek pamięci
    > i sam przetestował które gadają najlepiej z tymi płytami i nie robią
    > problemów.

    Nie ma takiej potrzeby. Na standardwoych częstotliwościach i timingach,
    jeśli nie podkręcasz, to niemal każda pamięć będzie działać dobrze.

    > A tak nabędzie człowiek RAM rozpakuje i nikt juz rozpakowanego nie
    > przyjmie jako zwrot.

    To kupujesz w takim sklepie, który w razie niekompatybilności wymieni na
    inne moduły lub zwróci kasę.

> [...]
    > problemu zejść z taktem do 1066MHz jaki jest przewidziany do starszych
    > procesorów AM3 z gatunku Athlon II X2 280?

    Nie będzie problemu.

    > Bo jak piszą ludzie 1066MHz to max dla tej rodziny i wyższych taktów
    > kontroler wbudowany w ten CPU nie obsługuje.

    Na Athlonie X3 i płycie Gigabyte mam pamięci na AUTO w 1333 MHz, a bios
    zgłasza gotowość do pracy i na 1600.

    > Stąd też konieczność z automatu, że BIOS ustawić ją będzie chciał na
    > 1066MHz.

    Jak wyżej.

> [...]
    > lat bez zająknięcia na automacie. O tych HiperX ludzie nie mają dobrych
    > opinii, że to są przekombinowane pamięci. Twierdzą, że prędzej Kingston

    Goodram kosztuje tyle samo co Kingston, ale jest polski.

  • 3. Data: 2015-02-17 23:25:53
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na Athlonie X3 i płycie Gigabyte mam pamięci na AUTO w 1333 MHz, a bios
    > zgłasza gotowość do pracy i na 1600.

    Pamięci Goodram oczywiście.

  • 4. Data: 2015-02-19 21:59:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-02-17 o 11:16, jedrek pisze:

> [...]
    > http://www.kingston.com/pl/memory/search?DeviceType=
    7&Mfr=GIG&Line=GA-990FXA-UD5&Model=71901

    A przypadkiem HiperX nie potrzebują wyższego napięcia do działania na
    swoich ustawieniach? Sam mam HyperX (KHX1600C9D3/4GX), ale aby działały
    jak producent podaje, to trzeba było poprzestawiać w biosie na mojej
    GA-Z77XUD5H, ale nie pamiętam na jakiej wersji biosu - bardzo dawno temu
    to było, domyślnie pamięci mają 1,5V, a potrzebują 1,65V. Coś tam miałem
    problemy z wstawaniem płyty albo startem systemu - nie pamiętam, ale
    sobie poradziłem. W Twoim przypadku kup te GoodRam i oszczędź sobie
    problemów.

  • 5. Data: 2015-09-07 10:22:40

    Bzdura.

    -----