  • 11. Data: 2005-04-25 14:40:46
    Temat: Re: Co sądzicie o CDP czyli Crowley Data Poland?
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    ADR wrote:
> [...]
    > wnikliwej analizie można odnieść wrażenie że jedyną
    > metodą rozwiązania umowy jest jej kontynuacja?
    > Powstrzymuje się od komentarzy dając im jutro szansę na
    > załatwienie rozwiązania umowy nie do rozwiązania. Póki co
    > przestrzegam wszystkich przed lukratywnym łączem od
    > Crowley'a.
    >
    > Jeżeli można prosić o jakieś sugestie to ułatwiło by mi
    > to sprawę. Może jest jakaś metoda ? Jeżeli nie załatwie
    > sprawy normalnie w tz INDYWIDUALNYM PODEJSCIEM DO KLIENTA
    > czy się CDP chwali to dam jutro upust wściekłości. Te
    > Indywidualne podejście do klienta jak narazie sprawia

    Crowley w ogóle to jest ciekawa firma. Już kiedyś (około rok
    temu) napisałem sporego maila na ich temat - możesz
    poszukać. Jeśli chodzi o umowę to można wymusić umowę na
    czas nieokreślony i ją rozwiązać. Obecnie jest to znacznie
    łatwiejsze niż 2 lata temu. Ogólnie trzeba bardzo mocno
    przyciskać handlowca (który co prawda nie jakichś znaczących
    kompetencji ale może zadzwonić do osoby która je ma).

    Crowley ma żałosną praktykę wysyłania faktur które
    niekoniecznie powinny być w ogóle wystawione (bo np łącze
    przejęła inna firma - tak było w moim przypadku). Ale
    konsekwentne ignorowanie przyniosło efekty. Chociaż kiedyś
    mi odcięli telefon ze względu na niezapłacenie faktury (była
    zapłacona ale ich system ciągle miał przypisaną usługę
    starej firmie która niepłaciła z prostego powodu że nie
    istniała - w praktyce się tylko nazwa i własciciel zmieniła
    ale problem był).

    Ogólnie Crowley sprzedaje dobre łącza - ale tylko tak długo
    jak nie ma problemów. Miałem problemy z łączem w jednej
    lokalizacji. Przez jakiś czas działało wszystko OK ale w
    pewnym momencie pojawiał się problem. Albo łącze nie
    działało wcale, albo miałem straty pakietów na poziomie
    kilkudziesięciu procent. Ewidentnie problem leżał w radiowym
    łączu do stacji bazowej. Niestety przez kilka miesięcy nie
    udało się rozwiązać problemu. Dorywczo sprawę załatwiono w
    następujący sposób: pojawiała się awaria, zgłaszałem
    problem, centrum utrzymania sieci potwierdzało zgłoszenie,
    wysyłało serwis, serwis przyjeżdzał, wymieniał modem,
    uruchamiał łącze od nowa. Stwierdzał że nie ma pojęcia co
    się dzieje, kręcił anteną ("no bo musimy coś zrobić, żeby
    nie było że nie robimy, ale jest dobrze i nie tutaj jest
    problem, no ale wiecej i tak nie potrafimy"). Systemowego
    rozwiązania problemu nie udało się doprosić.

    Inną sprawą był stosunek serwisu do zapisów w umowie.
    Zgodnie z umową czas reakcji wynosił 8h od zgłoszenia
    awarii, czas usunięcia awarii wynosił 24h od zgłoszenia
    awarii. Serwis interpretował to w ten sposób, że w ciągu 24h
    od momentu kiedy dostali telefon od centrum utrzymania sieci ma
    się pojawić na miejscu (zresztą tego czasu i tak nie udawało
    się dotrzymać - inna sprawa że problem wynika z tego że
    Crowley zaoszczędził i ma serwis obsługujący Kraków w
    Katowicach, co powoduje że chłopaki z serwisu nieformalnie w
    jedne dni pracują na Śląsku, w inne przyjeżdzają do Krakowa
    i bardzo trudno ich przekonać do zmiany)

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 12. Data: 2005-04-28 15:59:04
    Temat: Futuro nie lepsze
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    HOST LOSS RCVD SENT BEST AVG WORST
    <moj router> 0% 15 15 0.42 0.46 0.60
    <ich router> 0% 15 15 5.55 86.45 223.25
    atm-kra-br1-waw-br1.devs.futuro.pl 7% 14 15 16.32 81.25 231.41

    obciazenie lacza < 50%
    oczywiscie proba dodzwonienia sie do BOK'u spalila na panewce
    (po jakies 20 minutach zrzucilo mnie)

    --
    Mateusz

  • 13. Data: 2005-04-28 17:32:03
    Temat: Re: Futuro nie lepsze
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <d4r0t3$69k$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > HOST LOSS RCVD SENT BEST AVG WORST
    > <moj router> 0% 15 15 0.42 0.46 0.60
    > <ich router> 0% 15 15 5.55 86.45 223.25
    > atm-kra-br1-waw-br1.devs.futuro.pl 7% 14 15 16.32 81.25 231.41
    >
    > obciazenie lacza < 50%
    w ip, czy atm-ie?
    u mnie czasami mimo obciazenia rzedu 2.3-2.5mbita w warstwie ip lacze
    bylo wysycone w atmie i... dupa blada ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 14. Data: 2005-04-28 19:35:00
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał(a):

    > w ip, czy atm-ie?
    > u mnie czasami mimo obciazenia rzedu 2.3-2.5mbita w warstwie ip lacze
    > bylo wysycone w atmie i... dupa blada ;)

    licza po IP w/g umowy i ja podaje w/g IP
    dalej nie wiedza co to i ciagle proponuja ze kogos z laptopem podeslac zeby sie
    podpial
    nie chcac mi wierzyc ze bez routera BGP toto nie zadziala

    --
    Mateusz