  • 81. Data: 2022-04-21 11:06:09
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 kwietnia 2022 o 10:42:20 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Ten typ tak ma: wymyśla farmazony i pierdoli od rzeczy. Sprawdzone.
    >
    > --
    > Collie
    Daj zdjęcie swojej żony. Pośmiejemy się. Wieże ciśnień już zbudowałes?

  • 82. Data: 2022-04-21 14:19:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 10:09 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > łącznie słoneczne. Pozostałe dni, z instalacji 7kW średnio wypadało 6-8%
    > czyli nie zagrzałbyś czajnika 2kW z wodą. Dobrze że śniegu nie było

    u mnie produkcja w zimie była taka:
    2021-10 - 681 kWh
    2021-11 - 206 kWh
    2021-12 - 61 kWh
    2022-01 - 210 kWh
    2022-02 - 490 kWh
    2022-03 - 1365 kWh
    2022-04 - 909 kWh (do 21.04)

    suma: 3922 kWh

    TG

  • 83. Data: 2022-04-21 14:50:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 14:19:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > u mnie produkcja w zimie była taka:
    > 2021-10 - 681 kWh
    > 2021-11 - 206 kWh
    > 2021-12 - 61 kWh
    > 2022-01 - 210 kWh
    > 2022-02 - 490 kWh
    > 2022-03 - 1365 kWh
    > 2022-04 - 909 kWh (do 21.04)

    Polska - a jaki region?

    > suma: 3922 kWh

    Ale nie suma sie liczy, tylko jak przezyc grudzien na 61kWh :-(

    Swoja drogą - w styczniu i listopadzie sporo wiecej,
    to chyba nie kwestia dlugosci dnia ... wiec co - pogoda,
    czy snieg ?

    No i taki przydomowy zbiornik na wodór, chyba, ze ktos potrafi
    LPG albo ON domowymi sposobami wyprodukowac :-)

    Albo etanol czy metanol ...

    J.

  • 84. Data: 2022-04-21 15:01:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 14:50 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Polska - a jaki region?
    Mazowsze

    > Ale nie suma sie liczy, tylko jak przezyc grudzien na 61kWh :-(
    z "magazynu" z sieci.

    > Swoja drogą - w styczniu i listopadzie sporo wiecej,
    > to chyba nie kwestia dlugosci dnia ... wiec co - pogoda,
    > czy snieg ?
    śnieg i "ciężkie" grudniowe chmury.
    Jak jest dzień taki ja dzisiaj u mnie (cały dzień bez słońca) ale nie jest
    ciemno jak w grudniu to mam stabilne 3-4kW mocy.

    TG

  • 85. Data: 2022-04-21 15:08:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 15:01:04 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    >>> 2021-11 - 206 kWh
    >>> 2021-12 - 61 kWh
    >>> 2022-01 - 210 kWh
    >>> 2022-02 - 490 kWh
    >>> 2022-03 - 1365 kWh

    > Mazowsze

    > z "magazynu" z sieci.

    > śnieg i "ciężkie" grudniowe chmury.

    Ale jak tak sięgam pamiecią ... cięzkie chmury to niekoniecznie
    grudniowe, moga byc listopadowe, styczniowe, lutowe chyba tez.

    > Jak jest dzień taki ja dzisiaj u mnie (cały dzień bez słońca) ale nie jest
    > ciemno jak w grudniu to mam stabilne 3-4kW mocy.

    Teraz to panie juz wiosna :-)

    I trzy dni deszczów zapowiadają :-)

    J.

  • 86. Data: 2022-04-21 15:34:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.04.2022 o 10:16, Janusz pisze:

    > Pleciesz takie głupoty aż oczy bolą, moja pv 9kW od 19 grudnia '21 do
    > teraz już wyprodukowała 2230kWh a do sieci oddała 1895kWh.

    W Bielsku. B może i tak miałeś, ja piszę o Wlkp.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 87. Data: 2022-04-21 15:36:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak jest dzień taki ja dzisiaj u mnie (cały dzień bez słońca) ale nie
    > jest ciemno jak w grudniu to mam stabilne 3-4kW mocy.

    Czyli jest szansa, że woda na kawę będzie :) Teraz to już z górki.
    Zaczęło się w Wlkp dopiero od marca. Do końca lutego to trzeba było
    polować w południe na prąd do czajnika.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 88. Data: 2022-04-21 17:25:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 15:08 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale jak tak sięgam pamiecią ... cięzkie chmury to niekoniecznie
    > grudniowe, moga byc listopadowe, styczniowe, lutowe chyba tez.

    Dla PV jak widać najgorzej było w grudniu. Czasami falownik przez ciemność
    spowodowaną chmurami startował dopiero około 9-10 i już około 15tej był
    koniec produkcji.

    > Teraz to panie juz wiosna :-)
    >
    > I trzy dni deszczów zapowiadają :-)

    marzec był bardzo dobry dla PV. Dzisiaj miałem raptem 23kWh (cały dzień
    bez słońca) a w marcu max dzienny jaki widziałem to było 90kWh.

    TG

  • 89. Data: 2022-04-21 17:56:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.04.2022 o 10:41, Collie pisze:

    > Ten typ tak ma: wymyśla farmazony i pierdoli od rzeczy. Sprawdzone.

    Jak widać poległeś na słowie "okazjonalnie" i dupa z gęby :D

    UDOWODNIONE :]
    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 90. Data: 2022-04-21 18:00:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 17:25:15 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Dla PV jak widać najgorzej było w grudniu.

    Tak, ale to w tamtym roku czy taka norma ?

    > Czasami falownik przez ciemność
    > spowodowaną chmurami startował dopiero około 9-10 i już około 15tej był
    > koniec produkcji.

    W grudniu to slonce okolo 16-tej zachodzi.

    > marzec był bardzo dobry dla PV.

    Ale teraz mamy kwiecien :-)

    > Dzisiaj miałem raptem 23kWh (cały dzień
    > bez słońca) a w marcu max dzienny jaki widziałem to było 90kWh.

    Taki mamy klimat - bywa słonecznie, bywa pochmurnie :-)

    Dlatego panele lepiej sie sprawdzaja w Kaliforni - jak jest
    pochmurnie, to mniej prądu na chłodzenie trzeba :-)

    J.