  • 21. Data: 2011-10-28 00:15:41
    Temat: Re: Fotka z fotoradaru - pytanie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-27 16:19, J.F pisze:

    > Oj naiwny, naiwny, naiwny.
    >
    > Dla nich to zadne bujanie - wstawia twoje dane do gotowego pisma, wysla
    > do najblizszego sadu, a sad wysle ci wyrok w trybie zaocznym.

    Samo to już się może opłacać - ja i kilku kolegów nie przyjęliśmy
    mandatów za mniej lub bardziej ewidentne przekroczenia prędkości, straż
    gminna wysłała gotowe pisma do sądu, a sąd też odpowiedział gotowymi
    pismami - uznał winnym, ukarał naganą, zwolnił z kosztów :)

  • 22. Data: 2011-10-28 10:51:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-28 00:15, Tomasz Pyra pisze:
> [...]

    Nawet jeśli to niewiele ryzykujesz: +50 pln-ów? Tak, wiem, teoretycznie sądu
    nie obowiązują widełki, ale czy ktoś dostał kiedyś, bez super-extra powodu,
    więcej niż w taryfikatorze?

> [...]
    sądu, a sąd też odpowiedział gotowymi pismami - uznał winnym, ukarał naganą, zwolnił

    Widać niektóre sądy (sędziowie?) też mają wyrobione zdanie o SM :)
    Z mojego niewielkiego doświadczenia wynika że jednak sędziowie te uzasadnienia
    czytają...

  • 23. Data: 2011-10-29 09:45:02
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Pewnie miał na myśli, czy fotoradar posiada zegar który w godzinach 5-23
    > pstryka przy prędkości 50+10 a w godzinach 23-5 od prędkości 60+10. Jak to
    > więc może być w praktyce? Sztywno ustawiony limit niezależnie od czasu, czy
    > też limit zależny od pory dnia?

    "...Dziennie rejestrował średnio 200 wykroczeń przy progu ustawionym na
    20 km/h (rejestrował więc kierowców jadących przez wieś ponad 70 km/h w
    ciągu dnia lub 80 km/h w nocy)..."

    -
    http://moto.wp.pl/kat,106086,title,Odwet-na-fotorada
    rze,wid,11520203,wiadomosc.html?ticaid=1d491

    --
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2011-10-31 12:45:00
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-10-25 20:16, Demos pisze:
> [...]
    > jest typ pomiaru - oddalanie.
    > W sumie wszystko w porzadku ale zdjecie zrobione z przodu auta czyli
    > przyblizanie.
    > Sytuacje kiedy fota zostala zrobiona pamietam dobrze bo faktycznie
    > radar strzelil ale w momencie kiedy mijalem sie z dwoma autami
    > jadacymi sporo szybciej niz te 64 zarejestrowane u mnie.Sytuacja miala
    > miejsce w terenie zabudowanym czyli 50 i 60 po 23.00.
    > Teraz pytanie czy fotoradary maja mozliwosc wyboru godziny strzalu bo
    > te moje 64 po 23.00 nie bylo by powodem do zdjecia a sytuacja miala
    > miejsce o 20.28 czyli niby wszystko gra ale....?

    Kadrowane zdjecia czyli retuszowane nie są dowodem, sprawę do sądu i po
    sprawie ...

    gregor