  • 1. Data: 2016-01-30 21:25:25
    Temat: Filtrowanie PWM cd.
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    Pytalem niedawno o filtorwnaie zaisilania w podswietleiu monitora.
    (diody sa regulowane pwm o czestotliwosci 240Hz i przy niskim poziomie
    wypelnienia podswietlenie miga i meczy oczy)

    Pytanie wtedy dotyczylo co wybrac, kondensator czy dlawik i stanelo na
    kondensatorze.

    Ale zaczelem zglebiac temat i trafialem na opinie, ze kondensator moze w
    tym zestawieniu ubic tranazystor kluczujacy z racji na duzy prad ktory
    ten moze przyjac. Szczegolnie te o malym oporze i duzej pojemnosci,
    ktora tam trzeba dac.
    Konkluzja byla taka, ze zalecaja do takich rzeczy jednak dlawik.

    Nie potrafie znalezc informacji w jaki sposob dobrac dlawik, czyli jaka
    powinien miec indukcyjnosc. To co znajduje dotyczy doboru cewek do
    przetwornic DC a tam chyba o cos innego chodzi niz w moim przypadku.

    Trafilem na cos o doborze dlawikow do zasilania sprzetu audio, ale tam
    wychodzi mi jakies monstrum 3.5H ?!

    To co chce przefiltrowac wynosi 50V, max 130mA i czestotliwosc 240Hz.
    Pod jakim haslem mozna znalezc jakies info o doborze prawidlowego
    dlawika do takich rzeczy?

    pozdro
    Tomek

  • 2. Data: 2016-01-30 22:08:45
    Temat: Re: Filtrowanie PWM cd.
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Tmek" <t...@d...ek> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzeba dac.
    > Konkluzja byla taka, ze zalecaja do takich rzeczy jednak dlawik.

    Zrobiłem kiedyś światełko na ledach sterowane PWM - migało.
    Tranzystor kluczujący z rezystorem w bazie. Dołożyłem kondensator pomiędzy
    bazę i masę.
    Emiter odciąłem od masy i wstawiłem rezystor.

    Czyli zrobiłem źródło prądowe sterowane PWM.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2016-01-30 22:26:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-30 o 21:25, Tmek pisze:
> [...]
    > tym zestawieniu ubic tranazystor kluczujacy z racji na duzy prad ktory
    > ten moze przyjac. Szczegolnie te o malym oporze i duzej pojemnosci,
    Dlatego musi być człon RC, czyli opornik+kondesator

    > Konkluzja byla taka, ze zalecaja do takich rzeczy jednak dlawik.
    Ale dławik będzie dawał przepięcia. Lepszy kondesator.

    > Nie potrafie znalezc informacji w jaki sposob dobrac dlawik, czyli jaka
    > powinien miec indukcyjnosc. To co znajduje dotyczy doboru cewek do
    > przetwornic DC a tam chyba o cos innego chodzi niz w moim przypadku.
    Tak, daj sobie z nim spokój, nie wiem jakie masz napięcie ani prąd,
    musisz opornik dobrać taki aby suma prądu do led i na zwartym
    kondesatorze nie przekroczyła max prądu tranzystora, potem dobierasz
    kondesator, mozna na oko :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2016-01-30 23:56:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Tmek pisze:
> [...]
    > tym zestawieniu ubic tranazystor kluczujacy z racji na duzy prad ktory
    > ten moze przyjac. Szczegolnie te o malym oporze i duzej pojemnosci,

    To daj tranzystor który to wytrzyma.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-01-31 11:40:01
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja tam nie wiem, ale skoro tam jest pwm to widocznie do czegoś on słuzy
    i nie można sobie wyprostować od tak napiecia...

  • 6. Data: 2016-01-31 15:00:04
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-01-30 o 22:08, Desoft pisze:

> [...]
    > pomiędzy bazę i masę.
    > Emiter odciąłem od masy i wstawiłem rezystor.
    >
    > Czyli zrobiłem źródło prądowe sterowane PWM.

    Tu mam wszytko zintegrowane, dodatkowo jest kontrola pradu podawanego na
    diody wiec jedynie co to moge zrobic cos pomiedzy diodami a plytka.

    Wyglada to tak. Zdjecie nie moje, zrobil je ktos komu przeszkadzala z
    kolei za duza jasnosc i dolozyl oporniki.

    http://3.bp.blogspot.com/-ecYPIwJSrgU/VUARNG-fPoI/AA
    AAAAAABIE/KYDW-SErn3c/s1600/last%2Bchange%2B600%2Boh
    ms.jpg

  • 7. Data: 2016-02-13 13:39:18
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Dobierz wedle prądu diod. Tak samo jak do przetwornicy. Dodaj też diodę schottky tak
    jak w przetwornicach. Kondensator nie jest potrzebny. Chcesz stabilizować prąd
    średni.