  • 11. Data: 2022-12-20 21:28:34
    Temat: Re: Falownik hybrydowy i agregat
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-20 o 18:16, dolczak pisze:

    > to niech wsadzi opornik...
    Taa 400-500W do stracenia, chyba nie o to autorowi chodziło.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-12-20 21:34:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2022 o 10:21, Janusz pisze:

    > Nie da się prosto ograniczyć prąd bez strat czy mninimalnymi, a jak się
    > pogodzi ze stratami (sporymi) to i opornik wystarczy.

    Lepiej obciążyć obwód dodatkowym urządzeniem i korzystać :) Może być
    jakiś grzejnik i nic się nie zmarnuje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2022-12-20 23:34:51
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 20 grudnia 2022 o 18:17:47 UTC+1 dolczak napisał(a):

    > to niech wsadzi opornik...
    Nieliniowy w postaci żarówki - charakterystyka wyjdzie trochę bliższa panelowi PV.
    Jest szansa ze mppt wybierze punkt pracy w którym słabo swieci i traci niewiele mocy.

  • 14. Data: 2022-12-20 23:38:20
    Od: LOLek <L...@m...pl>

    W dniu 19.12.2022 o 19:21, Mirek pisze:

    > Przydało by się zmniejszyć tę moc do 900-1000W.
    > Jakieś pomysły?

    Niektóre falowniki mają programowe ograniczanie mocy wyjściowej czy to w
    procentach czy w watach, przynajmniej mój tak ma, przeczytaj instrukcję
    falownika (serwisową).

  • 15. Data: 2022-12-21 09:53:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Dec 2022 10:21:52 +0100, Janusz wrote:
> [...]
    > Nie da się prosto ograniczyć prąd bez strat czy mninimalnymi, a jak się
    > pogodzi ze stratami (sporymi) to i opornik wystarczy.

    Czemu?
    Jego problem lezy w malym oporze wewnetrznym źrodła i falownik ustawia
    sie przez MPPT na zbyt duzym prądzie.
    dławik na AC powinien to obnizyć, a dławik straty ma mniejsze niz
    opornik.

    Jak na to falownik zareaguje ... dobre pytanie :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-12-21 20:25:19
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.12.2022 23:38, LOLek wrote:

    > Niektóre falowniki mają programowe ograniczanie mocy wyjściowej
    Ale ja nie chcę ograniczać wyjściowej tylko wejściową.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-12-21 20:34:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2022 o 20:25, Mirek pisze:

    > Ale ja nie chcę ograniczać wyjściowej tylko wejściową.

    To se czajnik podłącz pomiędzy, będziesz miał wodę na herbatę :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2022-12-21 20:35:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.12.2022 21:17, EdiM wrote:

    > To może ograniczyć ruch przepustnicy, przydławić dolot powietrza.

    To już było sprawdzone zanim napisałem na grupę.
    Zderzak ograniczający otwarcie przepustnicy powoduje oczywiście
    zmniejszenie oddawanej mocy.
    Nie pisałem o tym żeby nie nakierowywać dyskusji ;)
    Trzeba więcej testów, bo automatyka agregatu usilnie próbuje dodawać
    gazu, a z drugiej strony przez falownik agregatu prąd nie płynie, więc w
    zależności co tam jest wymyślone może w końcu się zatrzymać z jakimś błędem.

    --
    Mirek.