  • Data: 2010-10-25 14:17:23
    Temat: FFT na układzie FPGA
    Od: pbartosz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Próbuję zrozumieć istotę działania transformaty Fouriera w oparciu o
    stronę
    http://vitecvitec.webpark.pl/simple_fft/simple_fft.h
    tm
    i mam kilka wątpliwości.
    Proszę szanownych kolegów o wyjaśnienie.

    1. Zakładamy, że każdą funkcję sygnału s(t) można przedstawić jako
    nieskończoną sumę funkcji sinus o różnych(!) częstotliwościach,
    określonych fazach i amplitudach?
    (Przykładowo funkcję powstałą jako suma funkcji sinus o takich samych
    częstotliwościach, ale różnych amplitudach i fazach także można
    rozłożyć w powyższy sposób.)

    2. W transformacie Fouriera bierzemy tylko N z tego nieskończonego
    zbioru funkcji sinus o różnych częstotliwościach, więc suma wybranych
    N funkcji nie jest dokładnie funkcją s(t), ale przybliża ją.

    3. Jak mam czytać drugi wykres na stronie
    http://dict.comm.pl/wst_g/Transformacja%20Fouriera.d
    oc ,
    skoro transformata Fouriera zwraca zbiór N liczb zespolonych (moduł i
    przesunięcie fazowe)? Czy oś pionowa oznacza moduł (amplitudę) dla
    funkcji sinus o częstotliwościach na osi poziomej?

    4. Dostałem do zaimplementowania algorytm FFT na płytce Altery z
    układem FPGA.
    Rozumiem, że mam wprowadzać i wyprowadzać dane np. przez złącze USB
    obecne na płytce.