  • 1. Data: 2014-05-15 13:08:40
    Temat: Energy saver
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy nowe liczniki już liczą moc bierną, że sprzedaje się takie
    wynalazki?

    http://about-energysaver.com/pl/

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-05-15 13:14:02
    Temat: Re: Energy saver
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 May 2014 13:08:40 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Czy nowe liczniki już liczą moc bierną, że sprzedaje się takie
    > wynalazki?

    Oczywiście miałem na myśli liczniki odbiorców indywidualnych.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-05-15 23:15:25
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-15 13:08, Marek pisze:
    > Czy nowe liczniki już liczą moc bierną, że sprzedaje się takie wynalazki?
    >
    > http://about-energysaver.com/pl/

    Też Ci przyszedł spam na e-mail?
    Dość sprytne. Urządzenie dla każdego, kto dostaje rachunki za prąd. Ja
    dostaję za pobraną energię elektryczną czynną, nie za prąd.
    W jednym miejscu piszą o zmniejszeniu rachunków do 75% kosztów energii,
    potem o zmniejszeniu o 75%.
    Można zwrócić w ciągu 60 dni, jeśli rachunki nie zmniejszą się. Tylko że
    ja rachunki dostaję prognozowane na 6 miesięcy :P Więc nawet takich
    podstaw do zwrotu nie będzie.

    Trzeba by się zapytać Dawida Zielińskiego z Krakowa, Marii Jankowskiej z
    Poznania, albo Gustawa Kamińskiego z Warszawy, jak im spadło zużycie.
    Jednak pewnie ich nie odnajdziemy w tych miastach.

    Za chwilę zaczną takie ulotki wrzucać do skrzynek starszych ludzi.
    Kolejny produkt, na który wielu emerytów się nabierze.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-05-16 22:18:42
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 maja 2014 23:15:25 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Za chwilę zaczną takie ulotki wrzucać do skrzynek starszych ludzi.
    > Kolejny produkt, na który wielu emerytów się nabierze.

    A nieeee, dla emerytów to będzie specjalna wersja sprzedawana na spotkaniach, w cenie
    3100zł, ale tylko teraz w super promocji za 50% ceny, czyli 1550zł, rozłożonej na
    korzystne raty. A dla osób, które zakupią produkt już teraz, atrakcyjne, cenne
    nagrody całkowicie za darmo: praktyczny breloczek do kluczy, pojemniczek do dozowania
    leków i długopis. Ach i zapomniałbym: na spotkaniach będzie darmowy poczęstunek.

  • 5. Data: 2014-05-17 00:02:44
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

> [...]
    >

    > Za chwilę zaczną takie ulotki wrzucać do skrzynek starszych ludzi.
    >
    > Kolejny produkt, na który wielu emerytów się nabierze.

    Jak przysłali to skądś przyszedł. Dawajcie od razu tutaj ich skrzynki. Niech roboty
    trochę popracują.

  • 6. Data: 2014-05-17 00:21:34
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 00:02:44 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Jak przysłali to skądś przyszedł. Dawajcie od razu tutaj ich skrzynki. Niech roboty
    trochę popracują.

    B...@r...info
    B...@c...info
    B...@s...info
    Ten trzeci adres to jak by któremu nie stawał a wstydził by się napisać.

  • 7. Data: 2014-05-17 09:16:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.05.2014 22:18, Jarek P. pisze:

> [...]
    > atrakcyjne, cenne nagrody całkowicie za darmo: praktyczny breloczek do kluczy,
    > pojemniczek do dozowania leków i długopis. Ach i zapomniałbym: na

    Skurwysynów od takich numerów należałoby wieszać... ze szczególnym
    okrucieństwem za telefoniczne nękanie ;->

  • 8. Data: 2014-05-17 14:57:55
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-05-15 13:14, Marek pisze:

    > Oczywiście miałem na myśli liczniki odbiorców indywidualnych.

    Tak, niektóre liczniki energii przeznaczone na rynek komunalny mierzą
    energię bierną...

    ... co nie znaczy, że odbiorcom tym wystawia się rachunek za to co takie
    liczydło wskaże (mowa o Polsce). By była ku temu podstawa, to przede
    wszystkim, musiały by się pojawić w umowach odpowiednie zapisy.

    Poza tym, jeśli chodzi o rozliczenia za energię bierną, to rozlicza się
    raczej tzw. ponadumowny pobór energii biernej (nadwyżkę energii biernej).
    O ponadumownym poborze energii biernej mowa jest gdy, wg definicji w
    rozporządzeniu ministra gospodarki (nieco niejasnej zresztą), stosunek
    energii biernej indukcyjnej do czynnej przekroczy pewien wskaźnik
    (najczęściej 0,4). Tak więc pobór energii biernej indukcyjnej w pewnych
    granicach jest "bezkarny". Zaś jeśli chodzi o energię bierną
    pojemnościową, to jakikolwiek jej pobór uważany jest za ponadumowny. Tym
    bardziej ostrożnie z podłączaniem pojemności...

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2014-05-17 15:16:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Skurwysynów od takich numerów należałoby wieszać... ze szczególnym

    Podpisuję się pod wyrokiem.

    > okrucieństwem za telefoniczne nękanie ;->

    Ja zrobiłem nieco inaczej. W nowym telefonie od Sferii wpisuję sobie takie
    numery na szwarclistę i tylko pokazuje mi się notka (i ile razy, jeśli ponad
    jeden), że ten oto numer został odrzucony, telefon nawet nie dźwięknie, ani
    nie zawibruje.
    Jest to trochę bogatsza z tego co widzę lista, niż tradycyjne dotąd 8
    pozycji...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 10. Data: 2014-05-17 17:33:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 15:16:16 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    >

    > Podpisujďż˝ siďż˝ pod wyrokiem.

    > Ja zrobi�em nieco inaczej. W nowym telefonie od Sferii wpisuj� sobie takie
    >
    > numery na szwarclist� i tylko pokazuje mi si� notka (i ile razy, je�li ponad
    >
    > jeden), �e ten oto numer zosta� odrzucony, telefon nawet nie d�wi�knie, ani

    > nie zawibruje.
    >
    > Jest to troch� bogatsza z tego co widz� lista, ni� tradycyjne dot�d 8
    >
    > pozycji...
    >

    > --
    >
    > Spamer�w i "pytaczy" informuj�, i� bardzo nara�aj� si� na to, �e ich
    >
    > adresy e-mail b�d� podawane harwesterom s�u��cym do rozsy�ania spamu.

    Z czarną listą sposób byle jaki. Oni drugi raz nie dzwonią jak pogonić. Przynajmniej
    z tego samego numeru. Mam ze dwa takie dziwne telefony rocznie. Dla dwóch nie warto
    nic robić.